کد خبر: 482361

لاوروف: غرب پس از جنگ سرد تصمیم گرفت به تعیین سرنوشت بشریت بپردازد

وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که غرب پس از جنگ سرد تصمیم گرفت به تعیین سرنوشت بشریت بپردازد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، لاوروف: غرب پس از جنگ سرد تصمیم گرفت به تعیین سرنوشت بشریت بپردازد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که پس از جنگ سرد، غرب تصمیم گرفت که به تعیین سرنوشت بشریت بپردازد که همین موضوع به بی‌ثباتی جهانی منجر شد.

وی که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، افزود: «غرب به سرکردگی آمریکا به طور گزینشی به هنجارها و قوانین متوسل می‌شود».

لاوروف در ادامه سخنرانی خود به جنگ اوکراین اشاره کرد و گفت: «سران کی‌یف فعالیت هایی را تشویق می‌کنند که روس زبان‌ها را از استفاده از زبان‌شان محروم می‌کند».

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «سال گذشته تمامی طرف‌های امضا کننده توافق مینسک، به استثنای رئیس جمهور پوتینف قصدی برای اجرا کردن این سند نداشتند».

وی افزود: «نظام کی‌یف اقدام به ممنوعیت هر آنچه که مربوط به آموزش و فرهنگ روسی بوده، کرد و اقدام به نابودی آثار و کتاب‌های روسی پرداخت.

لاوروف گفت: «غرب هرگز به بررسی ریشه این بحران نپرداخت و کشورهای غربی مدعی هستند که معنای توافق مینسک را نفهمیده و آن را نادیده گرفتند و در نتیجه غرب مسئول بحران کنونی است».