کد خبر: 486032

آمار دانشجویی دانشگاه تهران در سال تحصیلی جدید

آمار کل دانشجویان دانشگاه تهران در مهر ماه ۱۴۰۲ و آمار دانشجویان ورودی جدید دانشگاه و ترکیب جنسیتی جدیدالورود‌های دانشگاه تهران اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران در نشست شورای دانشگاه تهران که با حضور رؤسای دانشکده‌ها، دانشکدگان و مراکز و مؤسسات وابسته به دانشگاه تهران در تالار شهید سلیمانی مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی برگزار شد، در تشریح آمار دانشجویان جدیدالورود دانشگاه تهران، گفت: در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، تعداد ۱۱ هزار و ۸۰۰ دانشجوی ورودی جدید در دانشگاه تهران ثبت‌نام شده‌اند که ۳ هزار و ۶۱۸ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۶ هزار و ۵۶۳ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵۱۸ دانشجو در مقطع ی هستند.

وی درباره ترکیب جنسیتی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تهران در مقاطع مختلف تحصیلی، اظهار داشت: در مقطع کارشناسی ۱۸۵۵ دانشجوی دختر و ۱۷۶۳ دانشجوی پسر؛ در مقطع کارشناسی ارشد ۲۸۴۲ دانشجوی دختر و ۳۷۲۱ دانشجوی پسر و در مقطع ی نیز ۶۱۵ دانشجوی دختر و ۱۰۰۴ دانشجوی پسر ثبت‌نام شده‌اند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران در اعلام تعداد کل دانشجویان دانشگاه تهران در مهر ماه ۱۴۰۲، گفت: در مهر ماه ۱۴۰۲، تعداد ۵۶ هزار و ۸۹۳ نفر دانشجوی فعال در حال تحصیل در دانشگاه تهران ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۷ هزار و ۷۶۹ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۲۵ هزار و ۹۹۱ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع ی تحصیل می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، بر اساس آمار اعلامی معاون آموزشی دانشگاه تهران، نزدیک ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه تهران در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند و همچنین ۷۰ درصد دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تهران نیز دانشجوی مقاطع کارشناسی ارشد و ی هستند.

بررسی ترکیب جنسیتی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تهران نیز نشان می‌دهد که ۴۵ درصد دانشجویان جدیدالورود دختر و ۵۵ درصد پسر هستند.

مرتبط ها