کد خبر: 488640

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس پارلمان لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان که به لبنان سفر کرده با نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین دیدار خود در بیروت با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار در خصوص آخرین تحولات جاری در فلسطین و تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه رایزنی شد.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز چهارشنبه به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عالی لبنان و همچنین دیدار با مقامات مقاومت دقایقی پیش وارد بیروت شد.

این دومین سفر امیرعبداللهیان به بیروت پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی است.

پیشتر وزیر امور خارجه کشورمان در سفر منطقه‌ای به چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و قطر با مقامات این کشورها دیدار و در خصوص آخرین تحولات فلسطین رایزنی کرده بود.

وی در بدو ورود به لبنان در جمع خبرنگاران گفت: روز ملی لبنان را به دولت، ملت، ارتش و مقاومت لبنان تبریک می‌گویم. ادای احترام می‌کنم به همه شهدای لبنانی، فلسطینی و شهدای خبرنگار از جمله دو شهید خبرنگار در جنوب لبنان.

امیرعبداللهیان در خصوص مقاومت در منطقه گفت: بدون تردید شش هفته مقاومت غزه اثبات کرد که زمان به نفع رژیم جعلی اسراییل نخواهد بود. شش هفته مقاومت غزه ثابت کرد که بازنده اصلی افکار عمومی جهان آمریکا و اسراییل بودند.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: تردیدی وجود ندارد که آینده غزه را تنها مردم فلسطین رقم خواهند زد. ما از رهبران مقاومت شنیدیم که تا احقاق حقوق ملت فلسطین و به نتیجه رسیدن مقابله با اشغالگری در منطقه دستان مقاومت بر روی ماشه باقی خواهند ماند.

مرتبط ها