کد خبر: 492658

رتبه‌بندی سه ساله دانشگاه‌ها از سوی ISC چگونه اعلام می‌شود

۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیر دولتی در رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، ۱۱۵ دانشگاه دولتی و ۱۷ دانشگاه غیر دولتی در رتبه‌بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند که در نهایت رتبه اول به دانشگاه تهران و رتبه دوم دانشگاه‌های کشور به‌صورت درهمکرد به دانشگاه جامع امام حسین (ع) اختصاص یافته است.

احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه ISC در این رابطه گفت:‌ عملکردی که ما اعلام ‌می‌کنیم برای سال گذشته نیست بلکه باید تمام مقالات در پایگاه‌های ملی و بین‌المللی وب آو ساینس و اسکوپوس چاپ شوند. این یک حالت جهانی است و عملکرد از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ است.

وی ادامه داد: آشنایی و توانمند‌سازی دانشگاه‌ها با مراحل رتبه‌بندی، موضوعی است که برای ما اهمیت بسیار دارد و ما کارگاه‌های آموزشی را برای دانشگاه‌ها برگزار می‌کنیم و توصیه داریم که مسؤولان مربوطه دانشگاه ها حتما در این کارگاه‌ها شرکت کنند چرا که  در رتبه‌بندی امسال دانشگاه‌هایی که کارشناسان مربوطه آموزشی و معاونان مسلط‌تر بودند، اطلاعات مربوط را بهتر ارسال کرده بودند.

وی افزود: یکی از وظایف موسسه ISC رتبه‌بندی است و وظیفه اصلی ما رتبه بندی در سطح ملی و بین‌المللی است و این رتبه‌بندی‌ها به صورت سالانه انجام می‌شود و ما یک رتبه‌بندی جهانی، رتبه‌بندی ۵۷ کشور‌های اسلامی و یک رتبه‌بندی ملی را انجام می‌دهیم،‌ و ۱۳۲ دانشگاه برتر را رتبه‌بندی کردیم و برای اولین بار نیز ۱۷ دانشگاه غیر دولتی را رتبه‌بندی کردیم.