کد خبر: 496309

رسایی: احتمالا با رائفی‌پور و سعید محمد ائتلاف کنیم

در حال حاضر مجموعه‌های مختلف سیاسی - انتخاباتی با اعلام آمادگی وارد مذاکره با شریان شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حمید رسایی، نامزد انتخابات مجلس در تهران و از اعضای تشکل تازه تاسیس شریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوال «گفته می‌شد افرادی مثل علی‌اکبر رائفی‌پور و سعید محمد در شریان حضور دارند؟» گفت: این‌ها در شریان نیستند، اما با شریان هم‌سو هستند و در حال تشکیل ائتلاف هستند. در حال حاضر مجموعه‌های مختلف سیاسی - انتخاباتی با اعلام آمادگی وارد مذاکره با شریان شدند.

ما مذاکرات متعددی با شورای وحدت و جناب آقای متکی داشتیم که اگر به جمع‌بندی رسیدیم مسیر مشترکی را طی کنیم. از مجموعه‌های دیگر مثل جمعیت انقلاب اسلامی که آقای زریبافان در راس آن هستند یا «رزما» که آقای الله‌کرم در راس آن است یا مصاف که آقای رائفی‌پور در راس آن است؛ با همه این‌ها به‌دلیل اشتراک گفتمان، مذاکرات متعددی صورت گرفته، اما اینکه مذاکرات منتج به نتیجه شود هنوز این اتفاق نیفتاده است، اما برخی از این‌ها در آستانه محقق شدن است و در روز‌های آینده احتمالا اعلام می‌شود.

ما یکسری نقطه‌نظراتی داریم که آن نقطه‌نظرات خود را با این دوستان به اشتراک گذاشتیم ازجمله شیوه کنش انتخاباتی؛ اعلام کردیم که ما در معرفی کاندیدا به مردم براساس مدل سهمیه‌بندی عمل نمی‌کنیم، چون مدل سهمیه‌بندی مطابق شرع، عقل و منطق نیست.

اینکه کیک قدرت را بگذاریم وسط و به تناسب زور احزاب، چهره‌ها و شخصیت‌ها هرکس از آنجا سهمی بردارد و مطابق آن سهم مثلا در حوزه انتخابیه تهران که سی کاندیدا دارد کاندیدای خود را معرفی کند در حالی که این کاندیداها، چون براساس شاخص معرفی نشدند نهایتا منجر به معرفی یک لیستی می‌شود که گاهی متضاد است بنابراین مدل سهمیه‌بندی را نفی کردیم و معتقدیم باید شاخص‌گزینی باشد و براساس شاخصه‌ها عمل شود و شخص‌محوری نباید باشد و آن شاخصه‌ها باید خروجی‌شان به نفع مردم باشد. این دوستانی که ذکر کردم تقریبا با این گفتمان، جهت‌گیری و شکل فعالیت موافق هستند.

مرتبط ها