کد خبر: 496970

راه‌اندازی کسب‌و‌کار برای بانوان با استفاده از انرژی خورشیدی

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور از راه اندازی کسب و کار بانوان با استفاده از انرژی خورشیدی با همکاری وزارت نیرو خبر داد و گفت: با شرایطی که فراهم می‌شود بانوان می توانند پایه‌گذار این کسب و کار شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، انسیه خزعلی، معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور در مراسم رونمایی از مسابقه ملی نمایشی- پیامکی خانواده انرژی که با حضور مشاوران زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی و مریم کارگز نجفی، معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزیر نیرو در محل وزرات نیرو برگزار شد،  با تاکید بر ضرورت بهینه سازی مصرف و جلوگیری از اسراف با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، اظهار کرد: اسراف با سبک زندگی اسلامی سازگار نیست؛ 85 درصد از بانوان کشور خانه‌دار هستند که با کسب مهارت لازم می‌توانند در حفظ محیط زیست و انرژی بسیار تاثیر گذار باشند و برای ارتقای سطح فرهنگ و عملکرد کشور کمک کنند.

خزعلی به تاکیدات رئیس جمهوری برای برگزاری برنامه‌های مشترک معاونت زنان با  وزارتخانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: بر این اساس برنامه سیاست گذاری و برنامه‌ریزی با معاونت زنان و اجرا با وزارتخانه ها خواهد بود.

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور از راه‌اندازی کسب و کار بانوان با  استفاده از انرژی خورشیدی با همکاری وزارت نیرو خبر داد و گفت:  با شرایطی که فراهم می شود بانوان می توانند پایه گذار این کسب و کار شوند.

وی با پیشنهاد اینکه پیامک نوع مصرف انرژی خانواده برای بانوان ارسال شود،تصریح کرد: با توجه به اینکه بانوان محوریت مدیریت مصرف هستند و با ایجاد این مهارت در آنها به بازدهی بهتری در مدیریت مصرف انرژی خواهیم رسید.

خزعلی با اشاره به جایگاه مناسب بانوان از لحاظ کمی و کیفی در وزارت نیرو، گفت: توجه ویژه به خانواده و حمایت از مادران دارای فرزند کوچک در این وزراتخانه در سطح عالی انجام می‌شود.

خزعلی با بیان اینکه فرهنگ عامه را از طریق کارگروه‌ها اجرایی خواهیم کرد، ادامه داد: در روز خانواده  مقرر شده که خانواده الگو را در استان‌ها شناسایی کنیم و  تعداد فرزندان،تحصیلات فرزندان، فعال بودن والدین در مسئولیت پذیری با محیط و احساس مسئولیت خانواده در ارتباط با محیط زیست، مصرف،ارتقاء فرهنگ و رسانه  ملاک هایی است که در شناسایی خانواده باید موثر باشد، همچنین تلاشی که خانواده برای سلامت جسمی و روحی خانواده و یا داشتن نشاط ویژه خانواده دارد از جمله این ملاک‌هاست تا بهترین خانواده‌ها را در استان‌ها شناسایی و تقدیر کنیم.

مرتبط ها