کد خبر: 497110

در گفتگوی اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران» با مطرح شد؛

معین‌پور: بهره‌مندی ازجوانان کارآمد مجموعه‌های تولیدی را ارتقاء می‌دهد

مجتبی معین‌پور،مدیر و فعال اقتصادی، در مصاحبه اختصاصی با خبرنامه دانشجویان ایران پیرامون ظرفیت جوانان کارآمد در حوزه تولید و صنعت سخن گفت.

به گزارش سرویس اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی»  پس از ۶ سال وقفه و با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌ و شرکت دانش‌بنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری ظهر روز یکشنبه -۲۹ بهمن - در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران افتتاح شد، خبرنامه دانشجویان ایران نیز در این نمایشگاه ضمن بر پایی غرفه و ارائه تولیدات رسانه‌ای خود به مخاطبان و علاقه‌مندان، به به گفتگو و برگزاری مناظره و نشست نیز همت گماشته است.

در همین راستا خبرنامه دانشجویان ایران، در گفتگو با مجتبی معین‌پور، مدیر و فعال اقتصادی، به موضوعاتی همچون  ظرفیت جوانان کارآمد در حوزه تولید پرداخت که در ادامه مشروح آن را مشاهده می‌کنید. 

معین‌پور در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: ظرفیت لوله صنعتی در کشور ما سالانه 180 هزار تن است و نیاز کشور ما حدود 120 هزار تن می‌باشد. در این صنعت بخش قابل توجهی با بنگاه‌های کوچک و متوسط سر و کار داریم که ما به آن‌ها شرکت همکار می‌گوییم. در اقتصاد لیبرال اینگونه شرکت‌ها را رقیب می‌نامند اما در اقتصاد اسلامی ما در پی حذف مجموعه‌‌ها و تولیدی‌های کوچک نیستیم.

 

وی در ادامه افزود: بچه‌های توانمند انقلابی نیروهای ارزشمندی هستند که باید از آن‌ها بهره برد و خروجی کار را به صورت مطلوب در می‌آورند. ما کوشیده‌ایم از ظرفیت این جوانان بهره ببریم و در بسیاری از موارد ثابت شده است که نیازی به نیروهای خارجی نداریم و اکتفا به توان داخلی کافی است. استفاده از جوانان کارآمد مجموعه تولیدی و صنعتی را ارتقاء می‌بخشد. این مولفه‌ها به کار ارزش می‌دهد. باید بین جامعه کارگری و سهامدار توازن برقرار کرد.

 

معین پور در ادامه بیان کرد: جوانان مومن انقلابی رکورد تولید، صادرات و ... داشته‌اند. سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اجتماعی با رعایت موازین اخلاقی سبب اعتلای مجموعه می‌گردد. در دهه 90 شعار سال‌ها اقتصادی بود اما کمترین خروجی از آن گرفته شد.