کد خبر: 497162

دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی«عمار» برگزار می‌شود +جزئیات

دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی«عمار» به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر روزهای سوم و چهارم اسفند ماه با برگزار خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی«عمار» به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر روزهای سوم و چهارم اسفند ماه با حضور ۱۵۰ نفر از دانشجویان به میزبانی دانشگاه علوم فنون دریایی خرمهشر برگزار خواهد شد.

فرشاد کرمی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز گفت:هدف ما از برگزاری دوره این است که علاوه بر بازید از مکان های دیدنی و یادمان شهدای خرمشهر مسائل مهم و پر اهمیتی همچون توسعه فردی ، شناخت جریانات سیاسی در کشور ، سواد رسانه و اهمیت انتخابات آموزش داده خواهد شد ، همچنین چندین همایش با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار خواهد شد. همچنین در خلال این دوره ویژه برنامه با موضوع انتخابات برگزار خواهد شد.

سعیده محمدی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بیان کرد:«عمار» در واقع، نخستین دوره‌ی آموزشی تشکیلاتی است که در این ابعاد در دانشگاه ما برپا می شود و حاکی از یکی از مهم‌ترین رویکردهای پانزدهمین شورای  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خرمشهر خواهد بود .

سرفصل های این دوره با توجّه به نیاز سنجی‌ها و الزامات کار تشکیلاتی انتخاب شد؛  عناوینی همچون الزامات کارتشکیلات، جریان‌ دانشجویی و گفتمان‌های انقلابی، سواد رسانه، انتخابات - جامعه و دانشجو مهمترین مباحثی است که شرکت کنندگان با هدایت اساتید برجسته استانی و ملی با آن روبرو خواهند شد.

سجاد روحی زاده مسئول دوره گفت:مهم ترین و اساسی ترین چالش امروز حضور دانشجویان در عرصه های علمی،سیاسی و اجتماعی است؛ دانشجو نباید در فضای آموزشی و فیزیکی دانشگاه محصور باشد بلکه باید به عنوان پل ارتباطی در جامعه حضور فعال داشته باشد. این تفکر باید در جامعه نهادینه شود که دانشجو آینده ساز است و شخصیت حقوقی دارد.

هدف از برگزاری دوره عمار این است که دانشجویان پس از حضور در دوره نگرش جدیدی به مسائل روز کشور پیدا کنند و بتوانند رسالت اصلی خود که مطالبه گری درست در فضای جامعه است را به نحو مطلوبی انجام دهند.

مرتبط ها