کد خبر: 497798

ماهواره پارس۲ تا پایان ۱۴۰۳ آماده پرتاب می‌شود

رییس سازمان فضایی ایران گفت: طراحی و ساخت ماهواره پارس۲ سال آینده‌ به اتمام و آماده پرتاب می‌شود که یک ماهواره با دقت تصویربرداری ۸ متر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن سالاریه رییس سازمان فضایی در نشست خبری بعد از پرتاب ماهواره پارس 1 اظهار کرد: ماهواره پارس 1 همراه با ماهواره‌بر سایوز روسی به فضا پرتاب شد. در کنار پارس 1 نزدیک به 18 ماهواره اصلی نیز قرار دارد که همگی با یکدیگر به فضا پرتاب شدند.

وی گفت: هزینه‌های پرتاب در دنیا رقابتی است و در دنیا به ازای ‌هر کیلوگرم رقم‌ آن مشخص می‌شود و از 10 هزار دلار تا 20 هزار دلار می رسد.

سالاریه گفت: ماهواره پارس یک ماهواره سنجشی اپتیکی است و در جهت تصویربرداری از سطح زمین انجام می‌شود. این ماهواره برای رزولویشن‌های 5 متر و 15 متر  به کار می رود. و در حوزه‌های هواشناسی و کشاورزی کاربرد دارد

وی تاکید کرد: براساس نیازها در صنعت قضایی ماهواره‌های مختلفی را در حال ساخت هستیم  که پارس 1، طلوع 3، ظفر 2، پارس 2، پارس 3  در حال ساخت یا اتمام است و هر کدام در رزولوشن های مختلفی ایجاد شده‌ است.

رییس سازمان فضایی ایران گفت: امروز 11 پرتاب انجام شده است که 10 پرتاب بومی و دوازدهمین پرتاب که امروز انجام شده است یک پرتاب بین‌المللی بوده است. ماهواره پارس 1 قرار بود در دیماه پرتاب شود که امروز با تأخیر پرتاب شد.‌
وی با اشاره به پایگاه چابهار گفت: ان‌شاءالله از سال آینده پرتاب‌های خورشید آهنگ را خواهیم داشت.  

سالاریه تصریح کرد: کار طراحی و ساخت ماهواره پارس 2 سال آینده‌ به اتمام می رسد که یک ماهواره با دقت تصویربرداری 8 متر است.