کد خبر: 498979

اختصاص بودجه به دانشگاه‌ها براساس تعداد استاد، مقاله و دانشجو

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اختصاص بودجه به دانشگاه بر طبق تعداد اعضای هیات علمی، تولید مقالات و سرانه دانشجویی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خطیبی گفت: فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه و همچنین فرهنگی از جمله امور مهم در دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند. اکنون بیش از ۸۵ درصد از بودجه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی صرف پرداخت حقوق می‌شود.

وی بیان کرد: اگر سرمایه‌گذاری و هزینه کرد در موضوع تحقیقات و پژوهش نشود، پژوهش خوبی از آب در نخواهد آمد. معتقدیم که باید بودجه فناوری و تحقیقات با هدف ارتقای تولید علم را در بودجه تقویت کنیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در گفت‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تأکید کرد: شاخص‌های اختصاص بودجه به هر دانشگاه متفاوت است که این شاخص‌ها عبارتند از سرانه دانشجویی، تعداد اعضای هیئت علمی، مقالات تولیدی، دانشمندان یک درصد دنیا فعال در دانشگاه و مراکز آموزش عالی دانشگاه‌ها.

خطیبی اضافه کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت علوم به تمام دانشگاه‌های سراسر کشور، این مراکز موظف هستند تا سه درصد از بودجه خود را صرف امور فرهنگی کنند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ادامه داد: در آموزش عالی سه سر فصل بودجه‌ای داریم که یکی از این بخش‌ها پرداخت حقوق اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در سراسر کشور است.

مرتبط ها