کد خبر: 499714

روز مادر در کشورهای عربی؛ روزانه ۳۷ مادر در نوار غزه شهید می‌شوند

همزمان با روز مادر در کشورهای عربی و در سایه انفعال حکام این کشورها در قبال جنایات اسرائیل در غزه، هلال احمر فلسطین از شهادت روزانه ۳۷ مادر در نوار غزه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، سازمان هلال احمر فلسطین امروز طی پستی در شبکه اجتماعی X نوشت در حالی که کشورهای عربی در حال جشن گرفتن روز مادر (21 مارس) هستند، رژیم صهیونیستی به طور میانگین روزانه 37 مادر را در نوار غزه به شهادت می‌رساند. هیأت اسرا و آزادگان فلسطین و باشگاه اسیر نیز به طور مشترک اعلام کردند که از مجموع 76 زن اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل، 28 زن از ملاقات با خانواده‌ها و فرزندانشان محروم هستند.

پیشتر آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرده بود که به طور میانگین روزانه 63 زن در نوار غزه به شهادت می‌رسند که اغلب آنها مادرند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه، نیز امروز از افزایش شمار شهدا و مجروحان جنگ غزه خبر داد و اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی طی 24 ساعت اخیر، مرتکب 7 جنایت جدید شدند.بر اساس این گزارش تاکنون 92 مجروح و پیکرهای 65 شهید به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و به این ترتیب شمار شهدای نوار غزه طی 167 روز تجاوز اسرائیل به 31988 شهید و 74188 مجروح رسید. بنا بر این گزارش هنوز هزاران نفر زیر آوار هستند و کادرهای درمان امکان دسترسی به آنها را ندارند.

مرتبط ها