کد خبر: 500925

قائم‌مقام «بله»: علت اخطار گوگل به برخی کاربران، به‌روز نبودن اپلیکیشن آنها بود

با بررسی این گزارش‌ها مشخص شد این کاربران مدت‌هاست پیامرسان خود را به روزرسانی نکرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، امین تجملیان قائم مقام پلتفرم بله در مورد خبر اخیر منتشر شده پیرامون پیام گوگل مبنی بر حذف پلتفرم بله از گوشی‌های اندرویدی گفت: در روز‌های اخیر تعداد محدودی گزارش دربارهٔ خطای سپر ایمنی گوگل از طریق کاربران به دست ما رسید.

با بررسی این گزارش‌ها مشخص شد این کاربران مدت‌هاست پیامرسان خود را به روزرسانی نکرده‌اند. 

وی افزود: همانطور که می‌دانید گوگل و سیستم عامل اندروید به طور مستمر سیاست‌های توسعهٔ اپلیکیشن‌های اندرویدی را تغییر داده و به‌روز‌رسانی می‌کنند. به‌روزرسانی برنامه‌ها یکی از روش‌های همراه شدن با این تغییرات است که بله نیز همواره به این موضوع توجه داشته است. به طوری که به صورت معمول هر ماه نسخه جدید خود را در بازارهای معتبر منتشر می‌کند و از کاربران می‌خواهد که برای استفاده از آخرین ویژگی‌ها از نسخه‌های به‌روزشده استفاده کنند.

 تجملیان با بیان اینکه پلتفرم بله در حال حاضر بیش از ۲۷ میلیون کاربر ثبت‌نامی و ۱۲ میلیون کاربر فعال دارد، تصریح کرد: هیچ‌ یک از کاربرانی که از نسخه‌های جدید بله، استفاده کرده‌اند گزارشی در این رابطه مطرح نکرده‌اند. ادعاهایی که در روزهای اخیر در برخی رسانه‌های خارجی در مورد پلتفرم بله منتشر شده است،‌ صحت ندارد، چرا که تمام دسترسی‌های مورد نیاز پلتفرم بله شفاف بوده و قابل راستی‌آزمایی توسط متخصصین است.

قائم مقام پلتفرم بله دربارهٔ دسترسی‌های این سکو اضافه کرد: دسترسی‌های بله طبق اصول و مطابق با سیاست‌های گوگل و اندروید است و مجوز دسترسی‌ها در ابتدای استفاده از هر ویژگی بله از کاربران درخواست می‌شود.

گفتنی است، هفته گذشته برای برخی از کاربران گوشی هوشمند اندرویدی که پیامرسان بله را بروزرسانی نکرده بودند پیامی از گوگل دریافت کردند مبنی بر اینکه این پلتفرم مضر بوده و باید از گوشی حذف شود، البته پس از بروزرسانی این مشکل رفع شده است.

 

مرتبط ها