کد خبر: 529

آلودگی هوا فردا در تهران و غرب کشور بر طرف می شود

با بیان اینکه منبع گرد و غبار که شهرها و استان‌های مختلف کشور را در برگرفته، کشورهای عراق، سوریه، کویت و اردن است، اظهار داشت: با توجه به اینکه این ذرات گرد و غبار از نظر بافت‌های زمین‌شناسی از گروه رسی و ذرات شن و سیلیسی تشکیل شده‌اند می‌توانند در طولانی‌مدت عوارض و تبعات خاصی برای سلامت افراد ایجاد کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران:رئیس اداره آلودگی هوای وزارت بهداشت گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی گرد و غبار و آلودگی هوا تا فردا در تهران و استان‌های غربی کشور بر طرف می‌شود با این حال تنفس این هوا برای بیماران قلبی،‌ ریوی و سالمندان خطرناک است.

شیدا ملک‌افضلی در گفت‌وگو با«خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازفارس، با بیان اینکه منبع گرد و غبار که شهرها و استان‌های مختلف کشور را در برگرفته، کشورهای عراق، سوریه، کویت و اردن است، اظهار داشت: با توجه به اینکه این ذرات گرد و غبار از نظر بافت‌های زمین‌شناسی از گروه رسی و ذرات شن و سیلیسی تشکیل شده‌اند می‌توانند در طولانی‌مدت عوارض و تبعات خاصی برای سلامت افراد ایجاد کنند.

وی به منظور پیشگیری از بیماری‌های قلبی و ریوی در این هوا به مردم توصیه‌ کرد: با توجه به اوقات فراغت در فصل تابستان، کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های بدنی در فضای باز و افراد سالمند و افرادی که دارای سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی هستند از رفتن به سطح شهر و فضای آزاد تا حد امکان خودداری کنند.

ملک‌افضلی تصریح کرد: در صورتی که این افراد مجبورند برای انجام کارهای خود به سطح شهر بروند از ماسک‌های تنفسی استفاده کنند تا کمترین استنشاق را از این ذرات گرد و غبار داشته باشند.

رئیس اداره آلودگی هوای وزرات بهداشت خاطرنشان کرد: خود این ذرات گرد و غبار عامل بیماری تنفسی و قلبی نیستند اما به دلیل حساسیت افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند این ذرات موجب کاهش حجم‌های ریوی آنها شده و مشکلات تنفسی برای آنها ایجاد می‌کند و از طرفی استنشاق آنها موجب بیماری قلبی نیز می‌شود.

مرتبط ها