کد خبر: 5318

روشنگری « دیالمه » در صدا و سیما

برنامه دیشب « دیروز، امروز، فردا » با اجرای یامین پور با استقبال مخاطبین رو به رو شده است. این برنامه که به مناسبت دهه فجر از رسانه ملی پخش می شود علاوه بر دعوت از مهمانان مختلف، مستندات آرشیوی جالبی هم پخش می کند.

به گزارش« خبرنامه دانشجویان ایران » به نقل ازبرنا،  نوشت:

برنامه دیشب این برنامه، نکات جالب توجهی داشت. از سخنان بی پرده و جنجالی مهمان برنامه (شجونی) گرفته تا مستند آرشیوی مربوط به سخنرانی شهید دیالمه چند روز قبل از شهادت توسط منافقین در مجلس شورای اسلامی.

جلسه یاد شده مجلس به ریاست هاشمی رفسنجانی پیرامون تایید صلاحیت بنی صدر به عنوان رئیس جمهور بود که طولانی شدن سخنان شهید دیالمه در خصوص ارائه مستندات برای برکناری بنی صدر با مخالفت خلخالی رو به رو می شود.

شهید دیالمه خطاب به خلخالی می گوید: شما همیشه مخالفید. آن دلیل نمی شود. آقای خلخالی می خواهید خودتان یکه تاز میدان باشید. شعار هایی که صبح ها آنجا می دهید روشن است....

در ادامه شهید دیالمه در اعتراض به کمبود وقت اعلام می دارد که چرا صبح همان روز، وقت به موسوی خوئینی ها داده شده تا سخنان خود را بگوید.

وی در مستندات خود به اسناد و اطلاعات مربوط به ملاقات بنی صدر با رجوی و شایگان و همچنین طرح ریزی بنی صدر برای گارد ریاست جمهوری اشاره می کند...

نکته جالب توجه این است که دیالوگ های مطرح شده در این برنامه و همچنین سخنان مخالفان، تشابه قابل توجهی با حوادث اخیر بعد از انتخابات و مواضع برخی در قبال این حوادث داشت.

با توجه به پخش مستند های جالب در این برنامه، این حرکت را باید به فال نیک گرفت و از صدا و سیما به خاطر پخش چنین برنامه ای تقدیر و تشکر کرد، هر چند که شاید این اتفاق کمی دیر افتاد.

اما نکته ای که در این میان نمی توان از آن گذشت این است که چرا صدا و سیما، زمان مناسبی را برای پخش این گونه برنامه ها اختصاص نمی دهد؟

با توجه به این که برای هر سریال و برنامه دست چندمی، بارها تیزرهای تبلیغاتی آن از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود تا خدایی ناکرده علاقه مندان از دیدار آن باز نمانند، چرا برای پخش چنین برنامه هایی که سبب روشنگری شده و مخاطبین زیادی هم دارد، هیچ تبلیغی از صدا و سیما پخش نشد و این برنامه بدون اطلاع رسانی  خوب روی آنتن رفت؟

مرتبط ها