کد خبر: 5413

روزنامه اصلاح طلب:بی بی سی تحریف کرد

بی‌بی‌سی در لید خود آورده است که وی(خاتمی) نسبت به گرایش آیت الله خامنه‌ای به یک جناح سیاسی خاص هشدار داده، در صورتی که خاتمی گفته بود «هر روش، سیاست، جریان و جناحی که بخواهد اسلام و انقلاب و رهبری را پایین بکشد که ایشان فقط تعلق به یک جناح خاص داشته باشد، هم جفا به امام و انقلاب کرده و هم به اسلام» ".

به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، انتشار سخنان خاتمی در سایت بی‌.بی.‌سی، با واکنش روزنامه اعتماد مواجه شد.

سخنان دوپهلو و ابهام آمیز سید محمد خاتمی در دیدار با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب باعث برداشت‌ها و تحلیل‌های مختلفی از صحبت‌های وی شد.

شبکه تلویزیونی انگلیسی و فارسی زبان سی " در خبری که در سایت خود درباره سخنان خاتمی منتشر کرده است، صحبت‌های او درباره نقش رهبری را بدین صورت تشریح کرد که آقای خاتمی نسبت به گرایش مقام معظم رهبری به یک جناح سیاسی خاص هشدار داده و خواهان تلاش برای اصلاح این تلقی شده است.

به دنبال انتشار این گزارش در سایت اینترنتی شبکه "بی‌بی‌سی " روزنامه اصلاح طلب اعتماد دست به کار شد و نسبت به این تحلیل واکنش نشان داد.

روزنامه اعتماد در شماره امروز خود این اقدام شبکه "بی‌بی‌سی " را "تحریف " و "برداشت اشتباه " از سخنان آقای خاتمی دانست.

البته این واکنش اعتماد به بی‌بی‌سی در حالی صورت می گیرد که این شبکه انگلیسی توسط برخی روزنامه‌نگاران دوران اصلاحات اداره می‌شود و در طی ماه‌های گذشته محورهای خبری مشترکی بین "بی‌بی‌سی فارسی " و روزنامه‌‌های اصلاح طلب داخل کشور به چشم می‌خورد.

گفتنی است در سالیان گذشته، روزنامه اعتماد یادداشت ها و مقالات "بی‌بی‌سی " را بدون ذکر منبع منتشر می کرد که پس از اعتراض برخی رسانه ها، متوقف شد.

با این حال اقدام امروز روزنامه اعتماد و تلاش آن برای جدا کردن مسیر از شبکه‌ بی‌بی‌سی را شاید بتوان مرتبط با پروژه "شیفت " که این روزها در دستور کار جناح اصلاح طلب قرار گرفته ارزیابی کرد.

مرتبط ها