کد خبر: 54975

توسط دادگاه انقلاب اسلامی

یک فعال دانشجویی به 91 روز «حبس» محکوم شد

خبرنامه دانشجویان ایران: امیرحسین ثابتی مسئول اسبق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران که در پی شکایت دادستان تهران به دادگاه احضار شده بود، پس از بررسی دادگاه انقلاب اسلامی به 91 روز حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، امیرحسین ثابتی مسئول اسبق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران که در پی شکایت دادستان تهران به دادگاه احضار شده بود، پس از بررسی دادگاه 1057 به 91 روز حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس این گزارش، اجرای این حکم با رعایت ماده 25 قانون مجازات اسلامی به مدت دو سال به حالت تعلیق در آمده است.

گفتنی است دلیل محکومیت ثابتی اعتراض وی به اقدام مجلس هشتم و علی لاریجانی در موضوع وقف دانشگاه آزاد ذکر شده که به زعم دادستان تهران مجرمانه بوده است.

لازم به ذکر است رهبر انقلاب در روز اول سال جاری در صحن رضوی با حمایت از روحیه و عملکرد انقلابی جوانان خطاب به مسئولان اینگونه فرمودند: «اين رسانه‌هاى الكترونيكى و اينترنتى متأسفانه موجب شده است كه افراد بى‌محابا عليه يكديگر حرف بزنند، بد بگويند. بايد از طرف مسئولين كشور براى اين هم يك جورى تدبير بشود. ولى عمده اين است كه خود ما مردم، خودمان را مقيد كنيم به اخلاق اسلامى؛ خودمان را مقيد كنيم به قانون. حالا اين حرف من بهانه‌اى نشود براى اينكه يك عده‌اى بروند جوانهاى انقلابى را به عنوان جوانهاى تند، مورد ملامت و شماتت قرار بدهند؛ نه، من همه‌ى جوانهاى غيور كشور را، جوانهاى مؤمنِ انقلابى كشور را فرزندان خودم ميدانم و پشت سر آنها قرار ميگيرم؛ من از جوانان انقلابى و مؤمن و غيور حمايت ميكنم؛ منتها همه را توصيه ميكنم به اين كه در رفتار خود، با اخلاق اسلامى رفتار كنند؛ قانون را مراعات كنند. همه بايد قانون را مراعات كنند. تجسم انقلاب در قانون جمهورى اسلامى است.»