کد خبر: 5911

پیش دانشگاهی حذف شد

محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه شب گذشته این شورا گفت: مقاطع تحصیلی در نظام آموزش و پرورش به یک دوره شش ساله و دو دوره سه ساله که در مجموع ۱۲ سال خواهد بود، تعیین شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ،وی افزود : بر اساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی، محتواها و مجموعه‌های گوناگون برنامه 12 ساله آموزش و پرورش باید طراحی و تا سه ماهه آینده برای تصویب نهایی به شورایعالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی به اجماع اعضای شورا درباره حذف دوره پیش‌دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت:براساس بررسی‌های گوناگون این دوره غیرموفق ارزیابی شده است.

مخبر دزفولی همچنین ادامه داد: براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش، شورایعالی آموزش و پرورش و شورای تخصصی تحول ونوسازی نظام آموزشی مکلف شدند وضع دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها را معلوم کنند و بر اساس ارزیابی‌ها و پیشنهادها تکلیف آنها مشخص شود.

وی درپاسخ به این سوال که مصوبات شورا درباره نظام آموزش و پرورش از چه زمانی اجرایی می‌شود، گفت: بعد از تدوین وتصویب محتوی و برنامه این نظام آموزشی درشورایعالی انقلاب فرهنگی، براساس امکانات مجموعه اجرایی و آموزش و پرورش درباره اجرای این برنامه تصمیم‌گیری می شود.