کد خبر: 6791

حمله پلیس مصر به هوادار البرادعی

پزشک مصری به دلیل حمایت از محمد البرادعی یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری مصر و مدیر کل پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و راهی بیمارستان شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ، یک شهروند هوادار محمد البرادعی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر توسط مقامات امنیتی این کشور به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

این روزنامه افزود، "جمال عید" مدیر شبکه عربی حقوق بشر در مصر اعلام کرد که "طه عبد التواب" پزشک مصری ساکن شهر الفیوم که به حمایت از البرادعی معروف است پس از شرکت در تجمع جنبش مخالف " کفایه" از سوی یکی از افسران امنیتی فراخوانده شد.

بنابراین گزارش، افسر مصری، این پزشک هوادار البرادعی را پس از اظهار نظر در مورد البرادعی به صورت وحشیانه ای مورد ضرب و شتم قرار داد به طوری که وی هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری است.

بر اساس این خبر پزشک مورد نظر که به بیماری قند مبتلاست از ساعت 8 شب تا 8 صبح روز بعد در معرض شکنجه قرار داشت.

شبکه عربی حقوق بشر این اقدام را در راستای ایجاد ترس و وحشت و دادن پیامی خاص به مردم مصر عنوان کرد.

به نوشته این روزنامه البرادعی 67 ساله آمادگی خود را برای شرکت در رقابت های انتخاباتی مصر در سال 2011 اعلام وخواستار انجام اصلاحاتی برای شرکت افراد مستقل در این انتخابات شده است.

محافل نزدیک به حزب حاکم مصر برای انصراف البرادعی از رقابت های انتخاباتی، تلاش می کنند.

محمد البرادعی هفته گذشته در یک موضع گیری تند علیه حسنی مبارک رییس‌جمهوری مصر، خواستار " تغییر" و اصلاحات در ساختار سیاسی این کشور شد.

مرتبط ها