تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/03/05 - 10:36
کد خبر: 130336

تجمع جمعی از پزشکان مقابل وزارت‌بهداشت

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از پزشکان متخصص زن در اعتراض به طرح خدمت در مناطق محروم به مدت 12 سال خواستار بازنگری در مصوبه این تعهد و رسیدگی وزارت بهداشت شدند.

به گزارش مهر، یکی از معترضان در این باره گفت: در سال 75 مصوبه مجلس مبنی بر اختصاص سهمیه 50 درصدی در آزمون دستیاری به زنان در راستای افزایش تعداد متخصصان زن در رشته های مختلف علوم پزشکی به خانم ها داده شد که در سال 83 وزیر بهداشت وقت (دکتر پزشکیان) در مصوبه ای درون وزارتخانه ای اعلام کرد افرادی که از این سهمیه استفاده می کنند باید 12 سال تعهد خدمت در مناطق محروم بدهند.

وی افزود: این در حالی است که زنانی که این رشته ها را انتخاب کردند با 90 درصد نمره پذیرفته می شدند و سهمیه مناطق محروم سایر داوطلبان با 80 درصد نمره. با شکایت مردان متخصصی که در سهمیه مناطق محروم پذیرفته شده بودند به دیوان عدالت اداری، رای شکست و این افراد اکنون دو سال تعهد خدمت می دهند اما برای زنان این اتفاق نیافتاد.

این پزشک متخصص یادآور شد: شکایت خانم های متخصص به جایی نرسیده و با وجود همسر و فرزند همچنان باید 12 سال را تعهد خدمت بدهند و اجازه مطب نداشته و به آنها می گویند با حقوق یک میلیون تومان زندگی را بگذرانید. شکایت ما در دیوان عدالت اداری هم در زمان وزارت دکتر دستجردی شکسته شد و به جایی نرسید.

وی خاطرنشان کرد: این تبعیض در حالی اعمال شده است که ما عنوان کردیم تعهد ما را نیز به مدت دو سال بازگردانند. با وجود اینکه 6 ماه است با مسئولان وزارت بهداشت نامه‌نگاری کرده‌ایم اما وزارتخانه پاسخگو نیست و شورای آموزش پزشکی تخصصی نیز به تجمع‌های ما پاسخی نمی‌دهد.

یکی دیگر از معترضان یادآور شد: بر اساس قانون خدمات آموزش پزشکی آمده طول مدت تعهد برابر با طول دوران دستیاری است و طول مدت تعهد برای پزشکانی که پروانه دائمی دارند نصف طول دستیاری می‌شود. این موارد در ماده 14 این قانون در حوزه خدمات پزشکان و پیرا‌پزشکان آمده است و باید 2 سال شود نه 12 سال. در حالی که در زمان ثبت نام در آزمون دستیاری بندی اعلام کردند که ما می خواهیم از سهمیه زنان استفاده کنیم و با توجه به محدودیت پذیرش ما مجبور به این کار شدیم.

معترضان از دقایقی پیش همین منظور در مقابل وزارت بهداشت تجمع کرده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
زنان شجاع ایران اسلامی
1393/03/05 - 11:34

چرا در کشور ما قوانین بصورت لحظه ای وسلیقه ای است؟ این همه از حقوق زن دم می زنیم ولی مردان متخصص در کلان شهرها کار می کنند و زنان باید آواره مناطق محروم باشند آنهم 12 سال؟
پزشک منطقه محروم
1393/03/05 - 17:17

اگر وزارت بهداشت طبق روال قبلی پاسخگو نباشد و 12 سال را به 2 سال تقلیل ندهد بر مجلس محترم و دیوان عدالت اداری فرض است که وارد عمل شده و واکنش نشان دهند و حق این مظلومان را بستانند.
ناشناس
1393/03/05 - 17:59

آفرین بر قانونگذار و مجلس محترم. کو عمل توسط قوه مجریه. هر وزیر بهداشتی که آمده با این قانون سلیقه ای برخورد کرده است. آقای دکتر هاشمی وزیر محترم که اخیراً فرمودید با طرح خدمت اجباری یا سربازی اجباری پزشکان مخالفید. به حرفتان عمل کنید و حق را به حق داران بازگردانید.
ناشناس
1393/03/06 - 01:17

جالب اینجاست که برخی از این خانمها در شهر- رشته قبولی حائز نمره و رتبه اول بوده اند و همکلاسیهای آنها با نمره پایین تر تعهد دو ساله دارند ولی اینها با نمرات بهتر باید 12 سال در مناطق مورد نیاز خدمت کنند این عدالته؟
مظلوم تاریخ پزشکی
1393/03/06 - 17:07

آقای دکتر ضیایی مسئله ما کاملا واضح است.ظلمی در حق ما شده که روشن است.تعهدی دادیم که براساس قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان‌- مصوب 12/2/1375
وآيين نامه اجرايي تبصره ماده (7) موضوع لايحه قانوني اصلاح مواد (7) و (8) قانون تامين وسايل و امكانات تحصيل اطفال و جوانان ايراني میباش که در هردوی اینها خدمت برابر طول تحصیل میباشد ودر واقع در متن تعهد عبارت 3 برابر کاملا
من درآوردی و خلاف قانون و شیطانی نوشته شده است.شاید هم اشتباه تایپی یا لپی است!!!
من حتی از این سهمیه استفاده هم نکردم!
1393/03/06 - 17:59

جالبه که این تنها سهمیه ای هست که چه ازش استفاده کرده باشی و چه استفاده نکرده باشی (یعنی حتی اگر خودت هم نمره رو آورده باشی) باز برات محسوب میشه! در حالی که بقیه سهمیه ها در صورت استفاده محسوب میشن :(
ناشناس
1393/03/06 - 18:33

کجایند نمایندگان مجلس حق طلب که به داد ما برسند؟ دکتر مطهری ،دکتر پزشکیان؟ نمایندگان خانم مجلس؟ کجایند مدافعان و حامیان حقوق زنان و خانواده؟
یاللمسلمین
1393/03/07 - 16:22

به فرموده علی(ع) آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند. همه مشکلات انسان از نفسانیات منشا می گیرد. بی قانونی پیش آمده برای همکاران خانم سهمیه زنان که همگی خواهران حدمتگزار ما هستند، از خودخواهی و زیاده طلبی افرادی خاص ناشی می شود که منافعشان در تبعید متخصصان به بهانه های مختلف و از میدان بدر کردن پزشکان صادق و خادم مردم برای ادامه سرکیسه کردن بیماران بدبخت و انجام جراحی و درمانهای غیرضروری با نقاب دفاع از مناطق محروم تأمین می شود. خداوند قاضی عادلی است. خودش جوابشان را در دنیا و آخرت خواهد داد.
ناشناس
1393/03/11 - 14:39

یک هفته گذشت ولی وزارت بهداشت هیچ واکنشی نشان نمی دهد و وزیر محترم سرگرم اجرای طرح تحول نظام سلامت هستند؟حرف و خواسته به حق ما که جزو ارکان نظام سلامتیم برایشان ارزش ندارد؟
ناشناس
1393/04/19 - 12:41

۱۱ تیر ۹۳: عبدالرحمان رستمیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اعزام بیماران به شهرستان ها اغلب به تهران و شهرهای بزرگ صورت می‌گیرد که مشکلات بیماران را تشدید می‌کند چرا که بیمار با مراجعه به مراکز درمانی شهرهایی همچون تهران با نوبت‌های طولانی مدت مواجه می‌شود که موجب رجوع بیمار به بخش خصوصی و تحمیل هزینه‌های درمانی بسیار بالا به وی می‌شود. نماینده محترم شاید متوجه شده باشید که هدف همین است!!!! مراجعه به بخش خصوصی!!!!! آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم! ۲۶۰۰ پزشک سهمیه زنان آماده خدمت به این عزیزان با حقوق معقول و پرداخت تعرفه دولتی توسط بیماران عزیز در بیمارستانهای دولتی مجهز مراکز استانها هستند. اگر دلسوزید سریعا اقدام کنید و مراکز استانی را پر از پزشک متخصص نمائید و طرح بیهوده ما را ازطریق مجلس حذف کنید که بیهودگی آن برایتان مسلم است.
ناشناس
1393/04/21 - 12:48

چون ترفند مناطق محروم وسهمیه خانمها حنایی است که دیگر رنگی ندارد و دستشان رو شد ترفند و بازی جدید در امتحان دستیاری از سال دیگر 2 مورد خواهد بود که هدف کمترین تعداد پذیرش خواهد بود و قبولین هم خودی ترین ها باید باشند!
الف) کاستن از تعداد پذیرش با بهانه هایی چون
1) بیمارستانها کشش این همه رزیدنت را ندارد!!!
2) ما پزشک داریم ولی توزیعش عادلانه نبود و با دادن مشوق ها برای ماندگاری پزشکان متخصص این مشکل حل شد! و نیاز به پزشک متخصص برطرف شد!
ب) مصاحبه و امتحان عملی در ورود وخروج دوره رزیدنتی
برای اعمال نفوذ و پارتی بازی برای کنار گذاشتن نمره های بالا و باسوادها در امتحان ورودی و اجازه ندادن به غیرخودی ها و باسوادها برای فارغ التحصیل شدن آنها با اعمال نفوذ در امتحان عملی! خروجی!
والله خیرالماکرین این وسط وظیفه ما شرکت نکردن در امتحان خیمه شب بازی دستیاری خواهد بود تا گرفتن حقمان و اجرای عدالت
تورهای مسافرتی آفری
دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر و وزیر خارجه عراق
انگلیس مخالف توقف درگیری در اوکراین است
نگرانی کاخ سفید از  پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ذوالجناح
ایجاد زیرساخت پارک های علم و فناوری در تهران
قضات ویژه برای رسیدگی به تخلفات کنکور سراسری تعیین می شود
۱۰ تیر آخرین مهلت اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش
گفتگوی سران گروه هفت درباره احیای مذاکرات هسته‌ای ایران
اختلاف میان مقامات رژیم صهیونیستی بر سر برجام
پیگیری اعمال امتیاز حق تأهل بانوان در آزمون استخدامی آموزش‌ و‌ پرورش
توصیه های روز قبل کنکور
کلید اولیه آزمون دکتری پزشکی ۱۴۰۱ منتشر شد
واکنش جوانان مسیحی به تابلوی همجنسگرایان
آمریکا دیگر کشور بزرگی نیست
منتفی شدن مصوبه قبلی سهام عدالت
احیای برجام از محورهای نشست گروه جی‌۷
گام بلند مجلس برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی
باید مردمی‌سازی شود، مبارزه با فساد
برگزاری نشست علمی تخصصی بررسی ابعاد پرونده «حمید نوری»
حواسمون بود یا رد شدیم؟
بزرگترین قتل عام در تاریخ اروپا
وزیر ورزش به ماجرای بودجه کشتی ورود کند
ایجاد زیرساخت پارک های علم و فناوری در تهران
قضات ویژه برای رسیدگی به تخلفات کنکور سراسری تعیین می شود
۱۰ تیر آخرین مهلت اعتراض به نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش
پیگیری اعمال امتیاز حق تأهل بانوان در آزمون استخدامی آموزش‌ و‌ پرورش
توصیه های روز قبل کنکور
کلید اولیه آزمون دکتری پزشکی ۱۴۰۱ منتشر شد
تمدید فرصت ثبت‌نام و انتخاب رشته مقطع کاردانی به کارشناسی
لزوم حرکت دانشگاه‌ها در بستر حل مسأله و تربیت نیروهای کاردان و مهارت محور
آیا تحصیل رایگان در آلمان امکان پذیر است؟
بخش «شنیداری» به آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران اضافه شد
رشته‌های جدید به دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ۱۴۰۱ اضافه شد
کلید اولیه آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۱ امروز اعلام می شود
پولدار‌ها به دانشگاه‌های دولتی می روند
کارت شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۱ منتشر شد
آلودگی میکروبی عامل مسمومیت دانشجویان زنجان