تاریخ انتشار: شنبه 1393/05/04 - 13:24
کد خبر: 137041

قیمت بلیت قطار 20 درصد افزایش می‌یابد

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرعامل رجاء‌ اظهار داشت: در حال حاضر قیمت‌های فعلی بلیت قطار تا نرخ‌های واقعی و هزینه شرکت‌ها کمی فاصله دارد.

به گزارش نسیم، سید حسن موسوی‌نژاد ادامه داد: این در حالی است که بابت حق دسترسی به شبکه ریلی از شرکت‌های مسافری مبلغی دریافت نمی‌شود در حالی که اگر همانند شرکت‌‌های ریلی باری از شرکت‌های ریلی مسافری هم بابت دسترسی به شبکه مبلغی دریافت می‌شد، نرخ‌های بلیت قطار تا دو برابر افزایش می‌یافت.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با اشاره به لزوم حمایت کامل از سیستم حمل و نقل ریلی، بیان کرد: در حال حاضر سیستم حمل و نقل جاد‌ه‌ای بابت دسترسی به شبکه رقمی پرداخت نمی‌کند ضمن آ‌نکه نگهداری راه‌ها بر عهده دولت است در حالی که در شبکه ریلی این موضوع اجرایی نمی‌شود و اگر دولت قصد توسعه ریلی کشور را دارد که قطعاً این همت و قصد وجود دارد، باید به این بخش یارانه بدهد و به آن کمک کند.

موسوی‌نژاد درباره نامه راه‌آهن به شرکت‌های ریلی مبنی بر ارسال فرم‌های آنالیز درآمد_ هزینه خود برای واقعی‌تر سازی نرخ‌های بلیت قطار، بیان کرد: شرکت حمل و نقل ریلی رجاء قبلاً این فرم را تکمیل و به راه‌آهن ارسال کرده است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء ادامه داد: به تازگی نیز ‌دوباره همین فرم آنالیز درآمد _ هزینه‌ها را برای راه‌آهن ارسال کردیم که این موارد در دست بررسی است و امیدواریم مورد اجرا قرار گیرد.

موسوی‌نژاد اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌های ریلی نسبت به قیمت‌های فعلی نگران هستند و درخواست اضافه شدن قیمت بلیت قطار را دارند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء ادامه داد: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پس از بررسی تمام فرم‌های آنالیز درآمد-هزینه شرکت‌های ریلی، مجوز افزایش قیمت بلیت قطار را برای آنها صادر می‌کند.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه این افزایش قیمت متوسط 20 درصد خواهد بود، اضافه کرد: افزایش 20 درصدی نرخ‌های بلیت قطار در شهریورماه اعمال می‌شود.

وی یادآور شد: شرکت‌های ریلی رقیب جاده‌ای دارند و ممکن است در ایام غیرپیک مسافران خود را از دست بدهند بنابراین راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مجوزی برای شرکت‌های ریلی مبنی بر امکان‌ اعمال تخفیف در نرخ‌های بلیت قطار صادر کرده است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء ادامه داد: اعمال تخفیف در نرخ‌های بلیت قطار موجب استقبال بیشتر مسافران از سیستم ایمنی و پاک ریلی می‌شود، در همین راستا‌ در ایام غیرپیک برای جذب بیشتر مسافر، حتی در برخی مواقع‌ تا 30 درصد تخفیف در قیمت‌های بلیت قطار اعمال شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top