تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/05/16 - 13:09
کد خبر: 138262

روحانی: نرخ «تورم» را سه شنبه اعلام می‌کنیم

خبرنامه دانشجویان ایران: در مسائل اقتصادی آدم خوش‌بینی نیستم، اما در عین حال معتقدم ما از رکود خارج شدیم یعنی همین امروز بیایند و محاسبات همین چهار ماهه پنج ماهه اول سال را بررسی کنند ما از رکود خارج شدیم دیگر رشد اقتصادی ما منفی نخواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر روحانی صبح امروز در نشست شورای اداری استان با تشکر و سپاسگذاری از استقبال باشکوه مردمی و مهمان‌نوازی مردم ولایتمدار و خونگرم استان، این شور و اشتیاق را نشان پیوستگی مردم با دولت تدبیر و امید دانست و اظهار کرد: این شور و اشتیاق نشان از آن دارد که مردم به آینده کار و دولت امید و از کار گذشته دولت رضایت نسبی دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه آب آشامیدنی مسئله‌ای است که همه باید از آن استفاده کنند، تصریح کرد: تصمیم گیری شد تا پروژه بروجن که آبرسانی را از بن به بروجن و به مسیر و شهرها و روستاهای مسیر راه  که از این پروژه استفاده می‌کنند فعال شود. این پروژه هم توسط بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی می‌شود و اگر مشکلی باشد طروق جایگزین پیش بینی شده و این می‌تواند به مسئله آب آشامیدنی استان کمک بسیار خوبی انجام دهد.

رئیس جمهور گفت: پروژه دیگر پروژه گردشگری است که استان باید یکی از مراکز مهم گردشگری کشور باشد استعداد زیادی دارد مخصوصا در اکوتوریست و می‌تواند جاذبه خوبی داشته باشد طبیعت جذابی دارد دستور لازم در این زمینه صادر شده که در سال جاری بتوانیم در اجرایی و عملیاتی شدن کار را شروع کنیم عمدتا سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه پروژه دیگری هم بود که یک مقدار مشکلاتی داشت که حل و فصل شد، اظهارداشت: پروژه راه مربوط به کارون 4 است که مشکلاتی که امروز در منطقه فارسان و اردن وجود دارد ان شالله این مشکل در این منطقه حل شود. البته این جا جاده‌ای بوده که ما در زمان دفاع مقدس هم یکی دو بار با آیت‌الله هاشمی عبور کردیم و گیر کردیم یک ماجرا و داستانی هم برای این جاده داریم که اون وقت این سد نبود و از وزیر نیرو قول گرفتیم که این کار عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: 79 طرحی که معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و برنامه ریزی در تهران بررسی کرده بودند امروز هم در جلسه شورای اداری این طرح‌ها مطرح شد و قول داده شد اعتبارات لازم نسبت به این طرح‌ها صددرصد تخصیص داده شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مجموع 206 میلیارد تومان اعتبارات مربوط به این پروژه‌هاست که همه این اعتبارات تخصیص داده شده است، تصریح کرد: این 79 پروژه مربوط به تمام شهرستان‌های استان است و امیدواریم این سفر پر از خیر و برکتی برای مردم استان باشد و ما هم بتوانیم قدم‌های لازم را برای اجرایی  شدن قول‌هایی که دادیم برداریم.

دکتر روحانی گفت: به هر حال از استان‌هایی که ما منبعی داریم کشور از آن منابع استفاده می‌کند و اختصاص به استان ندارد البته این استان بزرگترین صادراتش می‌تواند آب باشد البته در خشکسالی معلوم شد که خیلی دستش برای صادرات باز نیست ما در زمینه آب البته کارهای زیادی باید انجام دهیم مهمترینش صرفه جویی و بهره‌وری درست از آب است.

وی با بیان اینکه کشاورزی مسئله بسیار مهمی است که این استان استعداد خوبی در این زمینه دارد، گفت: چند طرح وجود دارد که عمدتا بخش‌های خصوصی یا بخش‌های عمومی غیردولتی آنها را به عهده گرفتند. در زمینه دام و آبزیان این طور است و دولت در همه زمینه‌ها تسهیلاتی را که باید در اختیار بخش‌های خصوصی یا عمومی غیردولتی قرار دهد این کار را خواهد کرد

دکتر روحانی با بیان اینکه یکی از کارهایی که دولت در ماه‌های اخیر همه وقتش را روی آن گذاشت مسئله خروج از رکود بود، گفت: به هر حال ما در بحث تورم قدم‌هایی را برای مهار برداشتیم که باید مراقبت کنیم و ادامه دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه جلسات اخیر که هیئت دولت داشت برای همین بسته اقتصادی و تورمی بود و بخشی از این بسته نیاز به قانون دارد، اظهارداشت: اینها تبدیل می‌شود به یک لایحه و تقدیم مجلس می‌شود به محض این که مجلس شورای اسلامی بعد از مرخصی ماه رمضان شروع به کار کند، ما این لایحه را تقدیم مجلس می‌کنیم و با قید فوریت که مجلس هم سریعتر مورد بررسی و تصویب قرار دهد حرکت خوبی خواهد بود در بحث خروج از تورم.

وی ادامه داد: یک مواردی هم است که نیاز به قانون ندارد و دولت باید انجام دهد آن موارد هم دولت اکثرا را انجام داده و شاید یک جلسه دیگر نیاز باشد که به طور کامل نهایی شود، بعد از آن برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

دکتر روحانی با بیان اینکه ما در جلسه‌ای سمینار مانند در روز سه شنبه هفته آینده این بسته را رونمایی و باز می‌کنیم، گفت: این بسته از سوی متخصصین اقتصادی توضیح و شرح داده می‌شود و مردم و کارآفرینان از زوایای مختلف این بسته مطلع می‌شوند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مهمترین کار دولت امسال خروج از رکورد است، اضافه کرد: البته در مسائل اقتصادی آدم خوش‌بینی نیستم، اما در عین حال معتقدم ما از رکود خارج شدیم یعنی همین امروز بیایند و محاسبات همین چهار ماهه پنج ماهه اول سال را بررسی کنند ما از رکود خارج شدیم دیگر رشد اقتصادی ما منفی نخواهد بود؛ اینکه چه زمانی به رونق می‌رسیم این یک مقدار زمان می‌برد وقتی ما از رکود خارج می‌شویم کارهای زیادی باید انجام شود تلاش ما این است که اولین علایم رونق را تا پایان سال ببینیم ان شالله امسال این چنین خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه اعلام خواهم کرد که قول تورمی که به مردم داده بودیم و گفته بودیم که پایان سال به 25 درصد خواهد رسید کمتر از آن میزان است، اظهارداشت: البته امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که برای مردم امید آفرین باشد، البته هر آنچه در بخش اقتصاد تا امروز به دست آوردیم در سایه نشاط و امید و حوصله مردم بود.

رئیس جمهور با تشریح برنامه‌های دولت برای بازگشت درآمدهای ارزش افزوده در بخش‌های تولیدی استان و اشراف بر اینکه بخش عمده‌‌ای از آب کشور از این ناحیه تأمین می‌شود، گفت: دولت در همان روزهای اولیه کارش شورای عالی آب را تشکیل داد و شورای عالی آب یک مقدار به خاطر اضطرار و معضلات کشور، و یک مقدار به خاطر عقب ماندگی‌هایی که بود، تصمیماتی را اتخاذ کرد و این جلسات را ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: همان طور که من به مردم قول دادم هر مقدار آبی که بخواهد از هر استانی به سرشاخه‌ای تخصیص داده شود با نظر کارشناسانه و در چارچوب عدل و قانون خواهد بود و نخواهیم گذاشت حقوق هموطنان تضییع شود. لذا این استان می‌تواند یک مرکزی بشود برای مرکز ورزش‌های زمستانی و پیست‌های و مدرن در این جا ایجاد شود که امیدواریم کارآفرینان و بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کنند و در اینجا شاهد یک دهکده المپیک برای ورزش‌های زمستانی باشیم.

رئیس جمهور درباره اینکه استان چهارمحال و بختیاری میان دو استان صنعتی قرار گرفته بنابراین دولت برنامه‌هایی برای شاخصه‌های خاص و توازن میان دو استان، گفت: مسئله توازن و تعادل بسیار مهم است یعنی یکی از تلاش‌های دولت ایجاد توازن و تعادل در سراسر کشور است. لذا در دولت بحث آمایش و ایجاد تعادل در استان‌های مختلف را داشتیم بحث‌هایی شد که این‌ها باید نهایی شود. در چهارمحال و بختیاری نیز همین سه چهار پروژه بزرگ اگر اجرایی و عملیاتی شود، تحول بزرگی را در استان ایجاد خواهد کرد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری در استان تحولی را در اشتغال و درآمدزایی ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که برای آب است اگر اجرایی و عملیاتی شود موجب زندگی بهتر و رفاه بیشتر مردم خواهد شد برنامه‌هایی که برای جاده و راه آهن است در مجموع فکر می‌کنم همه 79 طرحی که امسال و سال دیگر اجرایی و عملیاتی می‌شود و 4 طرح بزرگ را دنبال خواهیم کرد و برخی سال آینده و برخی سال‌های آینده اما در عین حال همه این‌ها از امسال شروع و آغاز و عملیاتی خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top