تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/05/19 - 15:13
کد خبر: 138497

استیضاح وزیر علوم قطعی شد

خبرنامه دانشجویان ایران: سخنگوی کمیسیون آموزش با بیان اینکه استیضاح‌کنندگان وزیر علوم از استیضاح منصرف نشده‌اند، گفت: روند قانونی استیضاح وزیر علوم از طریق هیئت رئیسه مجلس پیگیری می‌شود.

به گزارش تسنیم، قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز تعدادی از استیضاح‌کنندگان وزیر علوم، گفت: در این جلسه که با حضور تعدادی از استیضاح‌کنندگان پیرامون تعیین تکلیف استیضاح فرجی‌دانا برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه مهلت یک ماهه وزیر علوم برای رفع دغدغه استیضاح‌کنندگان به پایان رسیده و تا این لحظه وی نتوانسته به این دغدغه‌ها پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهد، بنابراین استیضاح‌کنندگان در این جلسه به این نتیجه رسیدند تا روند استیضاح وزیر علوم را از طریق هیئت رئیسه مجلس پیگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در ادامه اظهار داشت: با توجه به جلسات متعدد استیضاح‌کنندگان با وزیر علوم در مورد بررسی تحقق وعده‌هایش به نمایندگان، مشخص شده که وی به وعده‌هایش پایبند نبوده و نتوانسته دغدغه‌های اصلی آن‌ها را رفع کند، بنابراین تصمیم گرفته شد که روند قانونی استیضاح از طریق هیئت رئیسه پیگیری شود.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: استیضاح وزیر علوم همچنان به قوت خود باقی است و استیضاح‌کنندگان بر تصمیم خود اصرار دارند.

طبیب زاده: وزارت علوم نمایندگان را به بازی گرفته است

به گزارش فارس، زهره طبیب‌زاده، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه هیأت چهارنفره نمایندگان با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد استیضاح وی گفت: تقریباً به هیچ‌یک از خواسته‌های نمایندگان به طور عملی رسیدگی نشده است و وزارت علوم سعی دارد با فرافکنی و اتلاف وقت، نمایندگان را به بازی گیرد.

وی با یادآوری عملکرد معکوس وزارت علوم در هفته‌های اخیر از جمله تشکیل جلسات افطار با حضور فعالان و مؤثران فتنه 88 در دانشگاه امیرکبیر گفت: نمایندگان خواهان تعیین‌تکلیف دانشجویان ستاره‌دار بوده‌اند که در این مورد نیز هیچ اقدامی از سوی وزیر صورت نگرفته است بلکه با اطلاعات غیرواقعی سعی در به انحراف کشاندن ذهن نمایندگان کرده‌اند.

طبیب‌زاده ادامه داد: همه انتصابات مسئله‌دار وزارت علوم در سطح مدیریت و معاونت‌های دانشگاه‌ها همچنان پابرجاست و شخص وزیر هیچ مسئولیتی برای خود در حذف آنها قائل نیست.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌‌یک از روزنامه‌ها و مجلات تحریک‌کننده قومیت‌ها و هنجارشکنی‌هایی که تحت حمایت وزارت علوم در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد تعطیل نشده است و هم‌چنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: همچنین هیچ‌کدام از 5 معاون وزیر که از سوی وزارت اطلاعات سلب صلاحیت شده‌اند برکنار نشده و همچنان مشغول فعالیت هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به این موارد نمایندگان مجلس خواهان پیگیری جدی استیضاح آقای فرجی دانا در جلسه علنی روز سه‌شنبه خواهند بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top