تاریخ انتشار: سه شنبه 1393/06/11 - 12:54
کد خبر: 140856

عکس:: فیلمی که کارگردان آن «روحانی» است

خبرنامه دانشجویان ایران: حجت‌الاسلام امید آقایی از ساخت فیلم سینمایی «غیرت» براساس مکارم 10 گانه اخلاق امام جعفر صادق«ع» برای نمایش در جشنواره فیلم فجر خبر داد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام امید آقایی کارگردان فیلم سینمایی «غیرت» که اخیراً مشغول نگارش فیلم‌نامه اثر سینمایی است درباره اولین تجربه فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی خود در عرصه سینما اظهار داشت: این فیلم‌نامه قطعاً جنجالی خواهد بود البته موضوع غیرت بسیار مورد نیاز جامعه است چون حدود چند سالی است که به دغدغه ذهنی من تبدیل شده و وقتی به آیات قرآن نگاه می‌کنیم می‌بینیم که دغدغه حضرت رسول اکرم اخلاق بوده است.

وی ادامه داد: از چند سال پیش چند کتاب از امام صادق به نام اخلاق کریمان و مقام صدر را مطالعه کردم که در آن به مکارم 10 گانه اخلاق می‌پردازند که یکی از این 10 اخلاق غیرت است.

آقایی ضمن بیان این مطلب افزود: بنابراین به این نتیجه رسیدیم که به سمت سینما برویم و پس از مسلمان شدن شان استون نامه‌ای به ایشان نوشتیم که در آن نامه اشاره کردیم که در حال حاضر جادوی مخالفان موسی سینما شده است و با سینما کارهای خود را پیش‌بینی می‌برند و گفتیم عصای موسی امروز سینما است و از ایشان خواستیم که به این سمت بیایند و ایشان هم در جواب گفتند که ما به وسیله رفقایی که در ایران داریم می‌توانیم پل شرق و غرب باشیم.

وی تاکید کرد: ما فیلم‌نامه‌ای نوشتیم و اهالی سینما هم خیلی استقبال کردند و آقای زندگانی به بازنویسی فیلمنامه کمک کردند. حرف‌هایی داریم در این فیلم و می‌خواهیم بگویم برخی چیزها که عرف جامعه شده باید به وسیله روحانیت کنترل شود.

حجت الاسلام آقایی تاکید کرد: این فیلم خیلی خاص است و پرداخت آن به روحانیت صرفا به معنای یک طلیعه ساده نیست بلکه در این فیلم به سمت اجتهاد پیش رفته‌ایم.

وی در پاسخ به این سئوال که برای ایفای نقش طلبه فیلم چه کسی را انتخاب کرده‌اید، عنوان کرد: امین زندگانی در فیلم «غیرت» به ایفای نقش طلبه خواهد پرداخت و برای نقش مجتهد این قصه خیلی خیلی راغب به ایفای نقش یکی از ستاره‌های محبوب سینما هستم و مذاکراتی هم به صورت تلفنی با وی انجام داده‌ایم.

آقایی خاطرنشان کرد: ما در این فیلم سعی کردیم به چند موضوع مثل کار کردن روحانی در جامعه و فعالیت‌های خارج از حوزه او اشاره کنیم و ما در این باره نظر مراجع را هم جویا شدیم .

کارگردان فیلم سینمایی «غیرت» در پاسخ به این سئوال که تهیه کنندگی این فیلم را چه کسی بر عهده دارد، تاکید کرد: پس از مذاکره با محسن علی‌اکبری وی از فیلمنامه استقبال کرد و تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد.

وی افزود: با شرکتی هم به عنوان اسپانسر این فیلم مذاکراتی انجام داده‌ایم که به محض قطعی شدن این همکاری سریعا درخواست پروانه ساخت از سوی سازمان سینمایی خواهیم کرد.

حجت الاسلام آقایی تصریح کرد: ما می‌خواهیم یک فیلم مستقل بسازیم و در بیان حر‌ف‌هایمان آزاد باشیم به همین دلیل قبول نکردیم تا نهادی بودجه این پروژه سینمایی را تقبل کند.

آقایی با اشاره به انتخاب نام «غیرت» برای این فیلمنامه تاکید کرد: من تاکید دارم که با نام غیرت این فیلم را بسازم چون فکر می‌کنم در زمینه غیرت کمی کم لطفی شده و ما می‌خواهیم وقتی مخاطب از سالن بیرون امد در خود بازنگری کند.

وی ادامه داد: من برای نوشتن فیلمنامه این فیلم با جواد اردکانی چندین بار جلسه داشتم و گفتم که شما از من روحانی در مقوله سینما چه توقعی دارید و ایشان در پاسخ فرمودند که مشکل سینمای ما ضعف فیلمنامه است و سعی کن به سمت فیلمنامه نویسی بروی.

آقایی با اشاره به مراحل نگارش فیلمنامه «غیرت» عنوان کرد: در نوشتن فیلمنامه از آقای فرهاد فرهادی و امین زندگانی کمک گرفتم و سعی کردم فیلمنامه‌ای بیرون بیاید که ضعیف نباشد چون این فیلم سعی می‌کند به صورت تخصصی به مقوله روحانیت بپردازد.

حجت الاسلام آقایی درباره مناطق و لوکیشن‌های فیلمبرداری فیلم سینمایی «غیرت» اظهار داشت: طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته حوزه‌های علمیه تهران، مساجد و قسمتی از فیلمبرداری در مناطق کوهستانی تهران خواهد بود.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام امید آقایی تا بحال ساخت چند فیلم کوتاه از جمله « از فرش تا عرش»، «مکر پنهان» و ... را بر عهده داشته است و می‌خواهد تا قبل از تولید فیلم سینمایی «غیرت» دو فیلم کوتاه دیگر را به مرحله تولید برساند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top