تاریخ انتشار: شنبه 1393/08/03 - 16:02
کد خبر: 145826

اسیدپاشی به آبروی صدها نخبه کشور

خبرنامه دانشجویان ایران:این اعتراف بزرگی از سوی دولت راستگویان است که آبروی بیش از ۹۹ درصد از بورسیه ها را به پای خطای یک درصد ریخته اند.

به گزارش جهان، بالاخره گزارش وزارت علوم درباره بورسیه‌های به اصطلاح غیرقانونی دولت دهم منتشر شد و مشخص شد کمتر از یک درصد از عدد ادعایی ۳۷۷۲ نفر یعنی فقط ۳۶ نفر صلاحیت ادامه تحصیل در دوره دکتری را ندارند و خود اعتراف بزرگی از سوی دولت راستگویان است که آبروی بیش از ۹۹ درصد از بورسیه ها را به پای خطای یک درصد ریخته اند.
برای همین یک درصد هم جالب است یادآوری شود که در روز رای اعتماد به وزرای دولت یازدهم آنچه در پاسخ به اعتراض مخالفان مبنی بر وجود فسادهای کلان در سوابق مدیریتی برخی وزاری پیشنهادی عنوان شد این بود که در یک کار کلان وجود دو درصد خطا و فساد اجتناب ناپذیر است و این البته استدلالی غیرقابل قبول است چه آن موقع و چه الان.

موافق زنگنه: مگر دوران او چقدر برده‌ و خورده‌اند؟! +فیلم
نکته دیگر این اطلاعیه آن است که در آن اذعان شده، ۱۲۴۱ نفر که مربی یا ایثارگر نبوده اند، بدون هیچ مشکلی در صلاحیت علمی برای بورس شدن پذیرفته شده اند و کارگزاران «امنیتی‌ترین» رئیس جمهور ایران، نتوانسته اند کوچکترین ایرادی به تحصیل آنها بگیرند. در اطلاعیه وزارت علوم دولت تدبیر و امید! به این عده تنها تا پانزده بهمن ماه ۹۳ یعنی حدودا سه ماه دیگر فرصت داده شده است تا از یکی از دانشگاه‌های داخل، نامه پذیرش یا به اصطلاح جایابی ارائه کنند و در غیر این صورت حکم بورس آنها لغو شده و ملزم به پرداخت هزینه خواهند بود.
نکته تامل برانگیز ماجرا آنجاست که از ابتدای دولت یازدهم در تدبیری جالب، فراخوان مرکز جذب اعضای هیات علمی برای دانشجویان دکتری از سایر متقاضیان جدا و تنها یک بار در سال آن هم در اردیبهشت ماه اعلام می گردد و در جدول پیوست آن فراخوان هم عملا هیچ ظرفیت متناسب با رشته های این افراد در دانشگاه های معتبر اعلام نشده و نمی شود.
جدول اعلام نیاز اردیبهشت ۹۳ صرفا برای دانشجویان بورسیه دکتری
جدول اعلام نیاز شهریور ۹۳ برای فارغ التحصیلان دوره دکتری
به این ترتیب اولا این ۱۲۴۱ دانشجوی دکتری بورسیه هیچ امیدی برای انتخاب محل برای جایابی را ندارند چرا که طبق این اطلاعیه قبل از اردیبهشت، نامه لغو بورس خود را دریافت خواهند کرد! و ثانیا اگر این اشتباه فاحش هم جبران شود اساسا در فراخوان رسمی وزرات علوم امکانی برای انتخاب دانشگاه متناسب با خود را ندارند. از طرف دیگر بسیاری از این دانشجویان زمانی که از طریق مراجعه حضوری به دانشگاه‌ها پیگیر کار خود می شوند با این پاسخ مواجه می شوند که «وزارت علوم به ما دستور داده بورسیه جذب نکنیم!»
اکنون شاید راه حل آن باشد که مجلس شورای اسلامی که برای تثبیت استخدام چند صد کارمند یک اداره و جلوگیری از بروز تنش و اعتراض، دولت را به درستی ملزم به عمل به تعهدات خود می کند؛ وزارت علوم را به عنوان یک دستگاه حاکمیتی و نه جناحی موظف کند این افراد نخبه را هم که خود، آنها را بورس کرده و به صحت فرایند بورس شدنشان نیز اعتراف کرده است، در اولویت جذب قرار دهد تا حقی از طبقه نخبه کشور ضایع نگردد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top