تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/08/05 - 10:17
کد خبر: 145991

درودگر: کفاشیان از آفساید وارد فوتبال شد

خبرنامه دانشجویان ایران: مدیرعامل باشگاه نساجی قائم شهر گفت: بدنه فدراسیون فوتبال کاملا باید اصلاح شود و همانطور که در حال حاضر نظاره‌گر هستیم کفاشیان نیز از آفساید وارد فوتبال شده است.

صادق درودگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، درباره عملکرد کفاشیان اظهار کرد: کفاشیان آن اعتبار و ارتباط بین‌المللی را دارد ولی همه می‌دانیم که وی از آفساید وارد فوتبال شده است و همچنین افرادی که در کنار آن کار می‌کنند از نخبگان فوتبالی نیستند.

وی در ادامه بیان کرد: فوتبال کشور ما ارزش بسیار زیادی دارد ولی تا حدودی دچار شکنندگی شده است که این ضعف را در باشگاه‌ها و فدراسیون و به خصوص در مجمع فدراسیون فوتبال نظاره‌گر هستیم که این موضوع باعث می‌شود کیفیت و مهارت لازم را در فوتبال کشورمان نداشته باشیم.

درودگر در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در مجمع فدراسیون فوتبال 74 نفر عضو هستند و رای می‌دهند ولی آیا در این نفراتی که عضو مجمع هستند ما آقای گل جهان، پیشکسوتان فوتبال، روسای قبلی فدراسیون، کارشناس ارشد فوتبال و یا کاپیتان تیم ملی را می‌بینیم؟ همانطور که شواهد نشان می‌دهد تمام افراد از حوزه‌های مختلف همانند شورای شهر، معاونت سیاسی و غیره وارد مجمع فدراسیون شدند و همچنین مدیران بعضی از باشگاه‌ها نیز فوتبالی نیستند. اگر مجمع فدراسیون از افراد فوتبالی تشکیل شود مطمئنا این موضوع برای فوتبال کشورمان مفید خواهد بود چرا که انتخاب افراد در فوتبال باید براساس یک مکانیزم یا نیازسنجی فوتبالی باشد.

مدیرعامل باشگاه نساجی در ادامه گفت: در گذشته افراد با عشق فوتبال بازی می‌کردند و هدفشان تنها بازی و کسب پیروزی بود و به دنبال پست و مقام و صندلی نبودند تا جایی که مرحوم مبشر خودش رخت تیم ملی را می‌شست و با ماشین فولکس خروس نشانش پیراهن و گرمکن برای تیم ملی می‌برد. تفاوت فوتبال آن زمان با حال حاضر این است که در گذشته تمام فعالیت‌ها از روی عشق بود اما الان بر سر مادیات و رقم قراردادها رقابت می‌کنند و به تنها چیزی که فکر نمی‌شود کیفیت و برخورداری این ورزش مهم از فنون و تکنیک‌های روز دنیاست. تمام فعالیت‌های حوزه فوتبال تحت تاثیر مسائل مالی قرار گرفته و حتی مدیر برنامه و لیدرها نیز تابع رقم قراردادشان هستند و پول می‌گیرند تا اعصاب تیم حریف را به هم بریزند تا بهتر بتوانند نتیجه بگیرند و این امر از رسم جوانمردی و اخلاق ورزشی به دور است.

کارشناس فوتبال گفت: نکته مهمی که باید در رأس امور قرار بگیرد این است که قبل از ورزشی بودن یک مدیر باید اخلاق و فرهنگ او مورد ارزیابی قرار بگیرد چرا که مدیریت یک امر ذاتی است ولی اکتسابی نیز به حساب می‌آید. مدیر باید مطالعه روزانه و همچنین زبان خارجی را به طور کامل بلد باشد و این مسائل برای یک مدیر هر روز تکرار شود. فدراسیون بهتر است دوره بازآموزی برای مربیان در نظر بگیرد تا این مربیان اهدافشان را در یک شاهراهی به طور مستقیم و متمرکز پیش ببرند نه اینکه همدیگر را دفع کنند و قبول نداشته باشند.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر در فوتبال نظاره‌گر هستیم که به حوزه فعالیت جوانان اهمیتی داده نمی‌شود و بهتر است گودرزی وزیر ورزش و جوانان یک فرد روانشناس یا جامعه شناس که آشنایی کامل در امور فرهنگی را دارد برای رسیدگی به امور فرهنگی انتخاب کند و مسئولیت فرهنگ جوانان را به وی بسپارد چرا که بهتر است برای پیشرفت جوانان یک فرد توانا هدایت آنها را بر عهده بگیرد.

درودگر درباره کارت معافیت جعلی بازیکنان و حس این بازیکنان افزود: اگر قرار باشد بازیکنی که کارت جعل کرده باشد برایش زندانی ببرند، پس با آن فردی که این کارت را صادر کرده باید چه کار کرد؟ براساس مدارک و مستنداتی که 4 باشگاه نظامی کشورمان به کنفدراسیون فوتبال آسیا دادند شواهد نشان می‌دهد که 4 باشگاه نظامی خودشان را موسسات تجاری اعلام کردند و این موضوع خودش یک تخلف است چرا باید تیم‌های وقتی به نفعشان است بگویند نظامی هستیم و زمانی که به ضرر آنهاست بگویند نظامی نیستیم؟ فرهنگ کشور ما باید راستگویی را سرلوحه کارش قرار بدهد.

وی در ادامه عنوان کرد: طبق قانون تیم‌هایی که بازیکنانشان با کارت معافیت مواجه شده است می‌توانند بازیکنانشان را در اختیار این تیم‌های نظامی نگذارند چرا که این حق طبیعی آنها است. تیم‌ها می‌توانند درخواستی داشته باشند که بازیکنانشان همانند بقیه افراد جامعه به خدمت سربازی بروند چرا که در فوتبال همه مسائل باید بر روی اصول باشد و فدراسیون نیز باید روی این مسائل اشراف بیشتری داشته باشد. بازیکنانی که جعل کارت انجام داده‌اند نمی‌توانند در تیم‌های نظامی بازی کنند و ماهیت این موضوع باید کاملا شفاف و واضح اعلام شود.

درودگر درباره اختلافات فدراسیون و رسانه‌ ملی گفت: عدم حضور تعامل بین فدراسیون فوتبال و رسانه ملی باعث بوجود آمدن این اختلافات شده است که در این موضوع همه مقصر هستند چرا که صدا و سیما و فدراسیون فوتبال هر کدام به نحوی با مشکلات روبرو هستند و بهترین کاری که می‌توان برای صلح این 2 انجام داد این است که بودجه نظارت بیشتری بر 2 سازمان داشته باشد و فدراسیون فوتبال و صدا و سیما نیز لایحه‌ای را به بودجه برای رفع این مشکلات بدهند. به نظر من باید تعامل بین فدراسیون و صدا و سیما بیشتر شود این 2 حوزه احترام بیشتری را به یکدیگر بگذارند و خیلی خوب است که صدا و سیما یار فوتبال شود چرا که ضرغامی از فوتبال دور نیست و برعکس فردی فوتبالی نیز می‌باشد. بهترین کار ممکن این است که صدا و سیما تبلیغات محیطی را از فدراسیون فوتبال بگیرد و خودش با گروهی که تشکیل می‌دهد به این کار بپردازد چرا که تعامل فدراسیون فوتبال و رسانه ملی می‌تواند به رشد فوتبال کمک زیادی کند. بهتر بود رسیدگی به این مشکلات قبل از شروع مسابقات انجام می‌گرفت و این تعامل بین این 2 حوزه زودتر شکل می‌گرفت تا هم درآمدهای فوتبال بیشتر می شد و  هم به نفع صدا و سیما بود.
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top