تاریخ انتشار: یکشنبه 1393/08/11 - 15:34
کد خبر: 146599

اعتراض تشکل های دانشگاه صنعتی ارومیه به ناامنی دانشگاه

اعتراض تشکل های دانشگاه صنعتی ارومیه به ناامنی دانشگاه

تاکید می کنیم که کرامت، شان، امنیت و رفاه دانشجو در هر شرایطی چیزی نیست که بتوان از آن به راحتی گذشت و از ریاست دانشگاه، مسئولین استانی دولت تدبیر و امید درخواست داریم نسبت به پیگیری این مساله و برخورد با مسببین آن جدیت لازم را به خرج دهند.

خبرنامه دانشجویان ایران: تشکلهای دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه در اعتراض به هتک حرمت یک دانشجوی دختر، بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اخیراً یک دانشجوی دختر دانشگاه صنعتی ارومیه در مقابل خوابگاه مورد آزار و اذیت قرار گرفته و تاکنون فرد خاطی شناسایی و یا با آن برخورد نشده است.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

دانشگاه مهد علم و فرهنگ است و دانشجو در آغوش آن به سوی علم و دانش گام بر می دارد. فرهنگ را می آموزد و با پشتوانه علم آن را در جامعه بسط می دهد. آرامش خاطر مهم ترین جزو لازم برای حرکت ثابت به سوی اهداف مقدس دانشجو و دانشگاهیان است. متاسفانه در این چند صباحی که از شروع ترم جدید گذشته است، مشکلات صنفی دانشجویان به جایی رسیده که این آرامش خاطر در حال تهدید و حتی در مواردی از بین رفته است.

متاسفانه اتفاقات و مزاحمت هایی در مدتی که از شروع ترم جدید تحصیلی تاکنون در محدوده یکی از خوابگاه های دخترانه دانشگاه واقع در محلی که برپایی خوابگاه در آن منطقه هیچ توجیه منطقی ندارد (چه برسد به خوابگاه دخترانه و اختصاص آن خوابگاه به دانشجویان دختر ورودی!) برای دانشجویان دختر ساکن در این خوابگاه روی داده است. در یکی از این موارد، یکی از دانشجویان خوابگاه در مقابل درب خوابگاه مورد حمله یک فرد قرار می گیرد و توانایی هیچ گونه دفاعی از خود نمی یابد به جز ضربه های متوالی به درب ورودی خوابگاه که کسی این ضربه ها را مورد توجه خود قرار نمی دهد و حتی درب برای این دانشجو باز نمی شود. اوج فاجعه زمانی خود را نشان می دهد و حادثه را تلخ تر می نماید که هشدارهای نماینده های دانشجویان در باب مناسب نبودن این مکان برای خوابگاه دخترانه حدود چند ماه پیش به مسئولان دانشگاه رسیده بود. که متاسفانه اقدام مناسبی در جهت تغییر مکان خوابگاه از طرف مسئولان نگردید و حال شاهد این اتفاقات زننده و غیرقابل تحمل هستیم.

تشکل ها و انجمن های امضا کننده این بیانیه، این اتفاق شنیع را با هیچ گونه استدلالی غیرقابل توجیه و بخشش می دانند و از مسئولان امر درخواست دارند ضمن قبول مسئولیت نسبت به ارائه توضیحی شفاف اقدام نموده و سریعاً نسبت به تغییر محل خوابگاه اقدام نمایند. همچنین اقدامات لازم را جهت جلوگیری از روی دادن موارد مشابه انجام نمایند.

تاکید می کنیم که کرامت، شان، امنیت و رفاه دانشجو در هر شرایطی چیزی نیست که بتوان از آن به راحتی گذشت و از ریاست دانشگاه، مسئولین استانی دولت تدبیر و امید درخواست داریم نسبت به پیگیری این مساله و برخورد با مسببین آن جدیت لازم را به خرج دهند.

والسلام علی من اتبع الهدی

1. شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه
2. انجمن علمی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی ارومیه
3. انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی ارومیه
4. انجمن علمی مهندسی معدن دانشگاه صنعتی ارومیه
5. انجمن علمی مهندسی اپتیک و لیزر دانشگاه صنعتی ارومیه
6. انجمن علمی مهندسی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی ارومیه
7. انجمن علمی مخترعین و محققین دانشگاه صنعتی ارومیه
8. انجمن علمی نجوم دانشگاه صنعتی ارومیه
9. کانون خیریه حامی دانشگاه صنعتی ارومیه
10. کانون فیلم دانشگاه صنعتی ارومیه
11. کانون ادبیات دانشگاه صنعتی ارومیه
12. نشریه دانشجویی امید دانشگاه صنعتی ارومیه
13. انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه

لازم به ذکر است که اخیراً یک دانشجوی دختر دانشگاه صنعتی ارومیه در مقابل خوابگاه مورد آزار و اذیت قرار گرفته و تاکنون فرد خاطی شناسایی و یا با آن برخورد نشده است.

فرهیختگان آنلاین در این ارتباط چنین گزارش داده است: «ساعت هفت بعدازظهر از دانشگاه به سمت خوابگاه برمی‌گشتم. از کوچه کنار خوابگاه نان خریدم. به خوابگاه که رسیدم زنگ خوابگاه را زدم. در هنوز باز نشده بود که احساس کردم کسی پشت سرم ایستاده است. فرصت نکردم که کامل برگردم، او دستش را انداخت دور کمرم و می‌خواست دست دیگرش را هم بگذارد روی دهانم که با آرنج پشت سر هم به او ضربه زدم و با یک دستم مدام در خوابگاه را می‌کوبیدم. با سر و صدای زیادی که ایجاد شد ترسید و فرار کرد. جوان بود ولی نتوانستم خوب ببینم قیافه‌اش چه شکلی است.» این روایت یک قربانی آزار خیابانی است. خبری با تیتر «آزار یک دانشجوی دختر مقابل در خوابگاه دانشگاه صنعتی ارومیه.»

اتفاقی که دو هفته پیش افتاده است و هنوز با وجود دوربین‌هایی که قربانی آزار خیابانی می‌گوید تصویر مزاحم را ثبت کرده‌اند، مزاحم بازداشت نشده است. غلامی، یکی از دانشجویان این دانشگاه می‌گوید: «این خوابگاه قبلا خوابگاه دانشگاه ارومیه بوده اما این دانشگاه اجاره آن را تمدید نکرده و دانشگاه ما آن را اجاره کرده است. به دلیل ناامن بودن منطقه درهای خوابگاه ساعت هشت شب بسته می‌شوند و پیش از این ساعت هم درها بسته است و باید برای ورود در زد. قرار داشتن این خوابگاه مخصوصا برای دخترها در این منطقه اصلا درست نیست.» خوابگاهی که اغلب ساکنان آن ورودی‌های سال 93 هستند و با شهر هم آشنایی چندانی ندارند.

این خوابگاه فاصله زیادی با دانشگاه صنعتی ارومیه دارد و تنها توجیه استفاده از آن، احتمالا مسائل مالی است. به گفته دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه، سه‌راه دخانیات، منطقه‌ای که خوابگاه در آن قرار داد منطقه‌ای جرم‌خیز است و همین دلیل اعتراض دانشجویان این دانشگاه بعد از این اتفاق است. 14تشکل دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه با نوشتن نامه‌ای آزار هم‌کلاسی‌شان را محکوم کرده‌اند و خواهان شناسایی مقصر شده‌اند. دختران ساکن در خوابگاه سه‌راه دخانیات هم با نوشتن نامه‌ای و با برشمردن مشکلات خوابگاه خود از استاندار و مسئولان دانشگاه خواستار تغییر خوابگاه و تامین امنیت دانشجویان شده‌اند.

امنیتی که البته به نظر می‌رسد تنها با دستگیری مزاحم تامین نمی‌شود و دانشجویان می‌خواهند خوابگاه‌شان در جای دیگری باشد. اما دانشگاه در مقابل تاکنون تنها به دنبال پیدا کردن مزاحم دانشجویش است و کاری برای خوابگاه نکرده. قربانی می‌گوید: «دانشگاه پیگیری قضایی کار را انجام داده و می‌گویند که در حال شناسایی مزاحم از روی تصاویر هستند. من این روزها بیشتر به دنبال این بوده‌ام که خوابگاهم را عوض کنم.»

منبع: هم آوا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top