تاریخ انتشار: پنجشنبه 1393/09/06 - 10:03
کد خبر: 148789

نگاهی بر فیلم هالیوودی پزشک؛

تحریف تاریخ پزشکی و شخصیت بوعلی سینا؛ شیخ الرئیس خودکشی کرد؟

تحریف تاریخ پزشکی و شخصیت بوعلی سینا؛ شیخ الرئیس خودکشی کرد؟

و در پایان بزرگ‌ترین دروغ تاریخی در فیلم گفته می‌شود مبنی بر خودکشی ابوعلی سینا و اینکه درنهایت علم از طریق یهودیان به سراسر جهان گسترش پیدا می‌کند و روند علمی در ایران به‌وسیله آخوندها و پس از قدرت رسیدن آنان تمام و اروپا به مهد تمدن دنیا تبدیل می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران:  داستان فیلم سینمایی  پزشک درباره راب کول پسر فقیر و روستایی که در قرون‌وسطا و در سده یازده میلادی زمانی که اروپا در جهل علمی و فرهنگی و مذهبی به سر می‌برد می‌باشد. ماجرا از انجا آغاز می‌شود که مادر راب بر اثر بیماری داخلی جان خود را از دست می‌دهد و او بی‌سرپرست می‌ماند، پس از مرگ مادر راب با پیرمرد دوره‌گردی هم‌سفر می‌شود که کار او چیزی شبیه به طبابت و جلادی می‌باشد، در طی سال‌ها چشم استاد راب آب‌مروارید می‌آورد و به همین منظور و برای درمان آن نزد طبیبی یهودی می‌رود و شفا می‌گیرند این شیوه جراحی راب را تحت تأثیر قرار می‌دهد و فرد یهودی می گوید که برای یادگیری این کار می‌تواند به اصفهان نزد حکیمی به اسم ابن‌سینا  برود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سجادهاشمی درباره این فیلم نوشته است: فیلم سینمایی پزشک به کارگردانی فیلیپ اشتولزل در سال 2013 و با هزینه 120 میلیارد تومانی ساخته شد این فیلم  محصول کشور آلمان و کمپانی ufacinema  می‌باشد. فیلم‌نامه این فیلم بر اساس کتاب Physician نوح گرودن  نویسنده یهودی آمریکایی نگاشته شده است کتاب physician  در کشور آلمان و اسپانیا  چندین بار به عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال انتخاب‌شده است.

شروع غیرقابل‌انکار فیلم در دوران قرون‌وسطا و زمانی که اروپا در جهل کامل علمی و فرهنگی و صنعتی بود آغاز می‌شود، دورانی که مردمان مسیحی و یهودی مغرب بویی از تمدن و علم نبرده بودند و در عوض کشورهای اسلامی به دلیل اهمیت و پرداختن دین اسلام به مقولات علمی و فرهنگی و بهداشتی در بالاترین سطح زمان معاصر به سر می‌بردند و اتفاقاً یکی از مهم‌ترین تحریف‌های واقعیت و مهم‌ترین مقوله این فیلم تقابل میان دین و علم در دین مسیحیت و در اسلام و خاصه علمای شیعه می‌باشد که به‌طور ویژه به آن پرداخته و در ای جای فیلم می‌توان مشاهده کرد. (نمونه‌های آن: عقاید عالمان مسیحی که تنها به فکر پول خود هستند و تمامی تفکرات غیر مسیحی را تکفیر می کنند؛ عالمان شیعه که با سخنرانی‌های خود بر ضد ابن سینا و افکارش سخن می‌گویند، ابوعلی را مورد آزار و اذیت خود قرار می‌دهند و ...)

و هرگز در این فیلم دین اسلام آن دین کامل با برنامه زندگی دنیایی و عامل شکوفایی مسلمانان و مردم جهان نمی‌باشد بلکه مسلمانان مردمانی با تعصبات خشک مذهبی و خون ریز می‌باشند که به‌راحتی دست به قتل مسیحیان و یهودیان و حتی هم نوعان خودشان می‌زنند مثلاً در سکانسی پزشکی یهودی به رابرت کول می‌گوید که تو در سرزمین مصر کشته می‌شوی به دلیل اینکه تو مسیحی هستی و اعراب با  و ایرانی‌ها با شما کنار نمی‌آیند و شما رو به قتل می‌رسانند؛ یا در مثال دیگری مسلمانان و سلجوقیان به‌راحتی دیگران را تکفیر کرده و همه مردم را قتل‌عام می‌کنند.

یکی از بزرگ‌ترین تحاریف تاریخی این فیلم مربوط به سال‌های زندگانی و فرمانروایی‌های دوران ابن‌سینا می‌باشد آنچه برای ما مسلم است این است که ابن‌سینا در دوران سلسله سامانیان و غزنویان می‌زیسته و سلجوقان حدود 100 سال بعد روی کارآمدند که در این فیلم سلجوقیان هم‌عصر با ابن‌سینا هستند سر منشأ اتفاقات بعدی فیلم نیز می‌باشند.

نکته بسیار مهمی که در این فیلم به آن پرداخته‌شده و بر آن اسرار ورزیده است مربوط به ایمان باورها و اعتقادات سبک زندگی و رفتار مسلمین با هم نوعان خود و می‌باشد، در این مسلمانان سبک زندگی کاملاً غرب‌زده رادارند که به‌راحتی شراب می‌نوشند، زنا می‌کنند پا را از بت‌پرستی فراتر می‌گذارند و به پادشاهان و بزرگان خود سجده می‌کنند در این فیلم مسلمانان به دنبال کسب ثواب‌اند برای به دست آوردن حوریان بهشتی و هم‌بستری با آنان و در یک کلام مسلمانان از فرهنگ مسیحیان سکس را برمی‌گزینند و مسیحیان از فرهنگ مسلمانان علم را. هدف مسلمانان در جهان آخرت رسیدن و تتمیم لذات جنسی است و یهودیان به دنبال قرب به خدا می‌باشند.

بی‌شک صدای اذان و تکبیر که یکی از مهم‌ترین نغمه‌های دین اسلام می‌باشد که در جهان کنونی و کشورهای غربی از آن استفاده می‌شود و مردم غیرمسلمان با آن آشنایی دارند حال استفاده از آن به یکی از تکنیک‌هایی تبدیل‌شده که در چندین سال اخیر هالیوود و به‌تبع آن دیگر فیلم‌سازان معاند با مسلمانان در فیلم‌های خود از آن بهر می‌جویند، استفاده جهت‌دار از صدای اذان و تکبیر برای تخریب آن‌ها که معمولاً قبل و یا بعد از وقوع صحنه‌های خشن و زننده و ملتهب فیلم و برای القا در ناخودآگاه مخاطبان و ایجاد بار روانی در آن‌ها از استفاده می‌شود.

یکی از تحاریف دیگر فیلم سینمایی پزشک مربوط به شخصیت ابن اسینا می‌باشد، در این فیلم هیچ نشانه مبنی بر مسلمان بودن ابن سینا وجود ندارد، آنچه برای ما مسلم است این است که ابوعلی سینا در سنین خردسالی قرآن را حفظ کرد و ادبیات و هندسه  ریاضیات و صرف و نحو عربی را نیز می‌دانست  پیش از آن هم ابوعلی علم فقه را از شخصی به نام اسماعیل زاهد فراگرفته بود.‌ ابوعلی سینا برای تکمیل و ارتقا معلومات خود چاره ای جز مداومت و کوشش خویش نداشت او طبیعیات و الهیات را نزد خود خواند. و علم پزشکی را نیز خود به‌وسیله کتابهای بزرگان و تجربیات عملی نزد خود فراگرفت در اواخر عمر خود یک‌بار به شاگرد موردتوجه خویش، جوزانی گفت که در تمام مدت عمر، چیزی بیش ازآنچه که در هجده سالگی می‌دانسته، نیاموخته است.

اما برخلاف تمام این واقعیات تاریخی در فیلم سینمایی پزشک ابن‌سینا رفتارهایی برخلاف مسلمانان انجام می‌دهد و اساساً شما نمی‌توانید دریافت کنید که او یکی از بزرگ‌ترین فقیهان و فیلسوفان عصر خود بوده است.

نکته جالب اینجاست که رابرت کول که برای شاگردی ابن‌سینا به اصفهان آمده اساساً به استاد ابن‌سینا در پزشکی تبدیل می‌شود، و ابن‌سینا نیز به‌سان شاگردی در مواقع مختلف به او کمک می‌کند.

در فیلم رابرت کول اولین نفری معرفی می‌شود که به تشریح بدن انسان می‌پردازد و عمل جراحی داخلی بدن را انجام می‌دهد اما در جستجویی ساده در لابه‌لای ورق‌های تاریخ می‌توانید به این حقیقت مسلم دست پیدا کنید که عمل تشریح و جراحی سال‌ها قبل توسط پزشکان مسلمان ایرانی همچون زکریا رازی صورت می‌پذیرفته است تا جایی که بعضی از مورخان او را به نام «جراح» می‌شناسند. و نکته مهم‌تر آنکه اساساً ابن‌سینا شاگرد مسیحی نداشته است  .

اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در نقد فیلم پزشک مورد توجه قرار گیرد بحث پیرامون نمادسازی‌ها در دوسوم پایانی فیلم که مربوط به تحولات شهر اصفهان  جابجایی قدرت بین خاندان‌های مختلف می‌باشد.

شاید این فیلم نمونه کوچک و مینیاتوری و روایت خود از انقلاب سال 57 ایران می‌باشد که عالمان شیعه با رهبری آخوندی با عمامه مشکی و نیروهای تندروی خود توانستند بر شاه ایران غلبه پیدا بکنند، و حکومتی یهودستیز و افراطی را تشکیل بدهند، حکومتی که با علم و هنر مخالف است و در پی حذف اقلیت‌های مذهبی مثل یهودیت می‌باشد.

زبان رایج مردم در این فیلم چه در اروپا و چه در اصفهان انگلیسی می‌باشد و به‌تبع آن تمامی دیالوگ‌های کارکترهای فیلم نیز انگلیسی است به جز کلمه king  که از ترجمه فارسی آن  به معنی شاه و همچنین کلمه آخوند که برای ترقیب ذهن به انقلاب سال 57 بیان‌شده.

انقلابی که در این فیلم نشان می‌دهد تماماً بر اساس اجبار بوده و هرگز خواستگاه مردمی نداشته و تماماً بر پایه جبر و خونریزی به دست می‌آید، کشتار مردم بی‌گناه توسط عالمان شیعه با همکاری نیروهای نظامی سلجوقی. آخوندهای این فیلم نیز بویی از اسلام نبرده و در نهایت در برابر فرمانده سپاه سلجوقی سجده کرده و شرک خود را نشان می‌دهد، آخوندهایی که با علم و عالم مخالف‌اند و نهایتاً ابن‌سینا را زندانی می‌کنند.

و در پایان بزرگ‌ترین دروغ تاریخی در فیلم گفته می‌شود مبنی بر خودکشی ابوعلی سینا و اینکه درنهایت علم از طریق یهودیان به سراسر جهان گسترش پیدا می‌کند و روند علمی در ایران به‌وسیله آخوندها و پس از قدرت رسیدن آنان تمام و اروپا به مهد تمدن دنیا تبدیل می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حمیدرضا
1394/04/30 - 00:25

سلام و عرض ادب
ضمن تشکر از شما بابت نکات مورد اشاره
لطفا جهت اطلاع رسانی بیشتر نسخه انگلیسی این نقد را در سایت قرار دهید تا بتوانیم این تحریف تاریخی را به اطلاع جامعه جهانی برسانیم، تا در موارد بعدی متوجه نکته سنجی ما باشند
با سپاس
حمیدرضا
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top