تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/10/08 - 14:30
کد خبر: 152370

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در نامه ای خطاب به سرلشکر فیروزآبادی:

آیا با این اقدام، کسانی که با دور زدن قانون از خدمت سربازی فرار کرده بودند اکنون به ریش مردم نخواهند خندید؟!

آیا با این اقدام، کسانی که با دور زدن قانون از خدمت سربازی فرار کرده بودند اکنون به ریش مردم نخواهند خندید؟!

در بخشی از نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد آمده است: آیا امکان سفر استرالیا برای متهمین جعل کارت معافیت سربازی و از سویی دیگر امکان خرید سربازی برای مشمولان فراری(!) شائبه ایجاد شهروند درجه 1 و 2 را در اذهان ایجاد نمی کند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد در نامه ای خطاب به سرلشکر فیروزآبادی از امکان سفر به استرالیا برای فوتبالیست های فراری از خدمت سربازی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از اینکه در خبرها اعلام شد بر اساس نامه وزیر ورزش برای حل مشکل رفیعی، پولادی، خلیل زاده و ماهینی، سرلشکر فیروزآبادی با حضور این 4 ورزشکار در اردوی تیم ملی موافقت کرد، دانشجویان با انتشار نامه ای مخالفت خود با این اقدام را اعلام کردند.

در بخشی از نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد آمده است: آیا امکان سفر استرالیا برای متهمین جعل کارت معافیت سربازی و از سویی دیگر امکان خرید سربازی برای مشمولان فراری(!) شائبه ایجاد شهروند درجه 1 و 2 را در اذهان ایجاد نمی کند؟

واکنش دانشجویان به دستور سرلشگر فیروزآبادی در پی امکان سفر استرالیا برای جاعلین معافیت سربازی

متن این نامه به شرح ذیل است:

سرلشکر فیروزآبادی

سلام علیکم

در خبرها شنیدیم با دستور مستقیم جنابعالی، بازیکنان سرباز تیم ملی مشکلی برای همراهی تیم ملی در سفر استرالیا ندارند!

اکنون و با این وجود این سوال مهم از اذهان جوانان و دانشگاهیان شکل می گیرد که آیا این امکان ویژه برای تمام جوانان این مرز و بوم فراهم است؟

آیا یک نخبه علمی هم می تواند برای انجام پروژه های علمی خود، بی آنکه دغدغه خدمت سربازی را داشته باشد یا کسی آن را رفع کند، به کشورهای خارجی سفر کند؟

آیا با این اقدام، کسانی که با دور زدن قانون از خدمت سربازی فرار کرده بودند اکنون به ریش مردم نخواهند خندید؟!

آیا امکان سفر استرالیا برای متهمین جعل کارت معافیت سربازی و از سویی دیگر امکان خرید سربازی برای مشمولان فراری(!) شائبه ایجاد شهروند درجه 1 و 2 را در اذهان ایجاد نمی کند؟

این مهم نه تنها سخن ما که حرف دل اکثریت مردم است که در نظرسنجی های مرتبط با این موضوع نظرات خود را در مخالفت با رجوع سربازان فراری به تیم ملی ابراز کرده اند.

از نظر ما دانشجویان همه در برابر قانون مساوی اند و کسانی که این رانت ویژه یعنی اخذ معافیت جعلی را فراهم کرده اند باید در دادگاه محاکمه شوند، نه اینکه امتیازهای ویژه تری برایشان فراهم شود.

لذا اگر ذیل موافقت خود مصلحت مد نظر را نیز بفرمایید ممنون می شویم، چه اینکه زین پس هیچ ضمانتی برای تعهد این گروه از افراد و متخلفان قانونی وجود نخواهد داشت.

والسلام

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
یک دانشجوی شاهد
1393/10/08 - 14:45

سلام
من با این نظر مخالفم چون به هرحال اینها برای خوش گذرونی که نمیرن میرن که برای کشور شاید بتونن کاری بکنن وافتخاری کسب کنند
بله اگر نخبه ما نتونه بره این دلیل خوبی نیست که بگیم اینهام نروند باید سعی کنیم نخبه ماهم اگر چنین مشکلی داشت برایش رفع بکنیم
برای افتخارات کشورمان باید سرمایه گداری کنیم این خودش باعث نخبه پروری میشود در همه زمینه ها نخبه باید نسبت به مردم عادی امتیاز بالاتری داشته باشد.
ناشناس
1393/10/08 - 15:44

آقا این خلافکاران ورزشکار نما کجا جعل کارت پایان خدمت کرده اند که این قدر در نظر مسئولان مورد اطمینان و حمایت هستند، من هم دانشجو هستم و متاهل، خیلی دوست دارم دو سال از عمرم را سرباز با حقوق و نهایتا(لیسانس ها) 98 هزار تومان نداشته باشم. پس بد نیست این جاعلان معرفی شوند تا عده‌ای دانشجو و نخبگان ملت راحت شوند.
سید
1393/10/08 - 16:06

سلام خسته نباشید
در واکنش به این حرکت شما هم کمپین درخواست معافیت موقت نخبگان علمی، تجار، کسبه و ... را راه بیندازید؛ تا بیاند درخواست معافیت موقت بکنند.
ناشناس
1393/10/08 - 21:33

کافی است فقط شما 1 روز غیبت داشته باشید اونوقت ممنوع التحصیل ممنوع الخروج ممنوع الشغل ممنوع الرانندگی جدیدا هم ممنوع الیارانه می شوید آنوقت عده ای خلافکار که جاعل کارت هستند به آب خوردن میرن استرالیا به اسم خدمت به نظام اسلامی ببخشید، از کی تاحالا فوتبال بازی کردن و پول های کلان گرفتن شده خدمت به نظام تازه دارم به حرفهای استاد حسن عباسی در مورد فوتبال پی می برم..
منيف
1393/10/09 - 08:04

ديشب بعد از شنيدن اين خبر سر درد گرفتم و دنبال جايي بودم كه بتوانم تماس بگيرم. واقعا اين اوج بي عدالتي را نشان ميدهد. اون دوستي كه گفته مگه اينها براي خوشگذراني مي‌روند! بايد به او گفت آره با توجه به سابقه‌اي كه از اين جماعت ديده‌ام خيري درشان نيست!
اما واقعا جاي تأسف دارد كه اين تبعيض رو علني صورت مي‌دهند.
منم با راه اندازي كمپين در شبكه‌هاي اجتماعي براي مخالفت با اين پديده زشت موافقم
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top