تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/11/06 - 10:00
کد خبر: 155789

چگونه بهترین دانشگاه را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین دانشگاه را انتخاب کنیم؟

اگر شما فردی هستید که تصمیم دارید برای دانشگاه رفتن اقدام کنید یا حتی در مرحله بعد قرار دارید و منتظرید دانشگاه به شما خبر بدهد که پذیرفته شده‌اید یا خیر، در هر دوصورت در حال تصمیم‌گیری مهمی هستید. برنامه‌ای که سال‌های بعدی زندگی‌تان خواه ناخواه تحت تاثیر آن است.

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر شما فردی هستید که تصمیم دارید برای دانشگاه رفتن اقدام کنید یا حتی در مرحله بعد قرار دارید و منتظرید دانشگاه به شما خبر بدهد که پذیرفته شده‌اید یا خیر، در هر دوصورت در حال تصمیم‌گیری مهمی هستید. برنامه‌ای که سال‌های بعدی زندگی‌تان خواه ناخواه تحت تاثیر آن است.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محیط دانشگاه، رشته‌ای که قرار است بخوانید و به تبع آن شغلی که انتخاب خواهید کرد، همه و همه پله‌هایی است که شما را به سوی آینده‌تان راهنمایی می‌کند. مسلما معیارهای خیلی مهمی برای این انتخاب سرنوشت‌ساز باید در نظر گرفته شود اما بعضی فاکتورها هم هستند که بهتر است اصلا به آن فکر نکنید. این فاکتورها آن‌هایی هستند که نباید در نظر گرفته شود چراکه نه‌تنها کمکی به شما نمی‌کند، بلکه شما را از راه اصلی منحرف می‌کند.

هرگز مسافت را معیار اصلی قرار ندهید
برای آن دسته از دانشجویانی که دانشگاه را در شهر دیگری انتخاب می‌کنند، شاید این موضوع خیلی محلی از اعراب نداشته باشد. هرچند بالاخره این دسته هم به این فکر می‌کنند که حالا که قرار است دوری از خانواده و دوستان را تحمل کنند، حداقل شهری را انتخاب کنند که از شهر خودشان بهتر یا در همان سطح باشد. اما متاسفانه مسافت جزو فاکتورهایی است که بهتر است در نظر گرفته نشود. گاهی اوقات دانشگاه‌های خیلی خوبی در مکان‌هایی قرار دارد که لازم است شما به خودتان زحمت داده و مدتی را سختی بکشید. اگر به شهر دیگری می‌روید یا حتی در شهر خودتان دانشگاه انتخاب می‌کنید، این موضوع را خیلی جدی نگیرید. درست درس خواندن و مدرک گرفتن از یک دانشگاه خوب مطمئنا ارزش مسافت زیاد را خواهد داشت.

نمای ظاهری دانشگاه را جدی نگیرید
متاسفانه بسیاری از دانشجویان هنگام انتخاب دانشگاه نما و ظاهر را معیار قرار می‌دهند. درست است که ما انسان‌ها اصولا به ظاهر بسیار اهمیت می‌دهیم ولی در این مورد واقعا نباید نما را معیار قرار داد. زشت یا زیبا بودن معیار درستی برای انتخاب دانشگاه نیست. فاکتورهایی که دانشگاه را خوب یا بد جلوه می‌دهد، کیفیت آموزش و پرورش، شبکه‌های آموزشی و سطح علمی استادهای آن دانشگاه است. اگر شما در قصر «باکینگهام» درس بخوانید ولی درنهایت سطح علمی شما آنقدر پایین باشد که نتوانید در آینده با آن کاری انجام دهید ارزشی نخواهد داشت. باور کنید در این شرایط مدرک درست و حسابی گرفتن از یک ساختمان بی‌در و پیکر کمک بیشتری به داشتن آینده بهتر می‌کند.

بورس تحصیلی را معیار اصلی قرار ندهید
درست است که هزینه تحصیل در دانشگاه به عبارتی کمرشکن است ولی نباید اجازه دهید این موضوع انتخاب شما را تحت تاثیر قرار دهد. دانشگاه‌های زیادی به علت نداشتن متقاضی یا هر دلیل دیگری، به راحتی بورس و کمک‌هزینه تحصیلی ارائه می‌دهند، اما این دانشگاه‌ها لزوما مکان‌های آموزشی مطمئنی نیستند. اگر یک دانشگاه خیلی خوب شما را پذیرفته و در عین حال دانشگاه دیگری با سطح پایین‌تر با بورس شما موافقت کرده است، اولی را انتخاب کنید. نمونه این بورس‌ها و کمک‌هزینه‌ها همیشه کارساز نبوده و باری از دوش شما بر نمی‌دارد. گاهی لازم است برای رسیدن به موفقیت بیشتر، هزینه کنید.

شهریه بالاتر را به‌منظور دانشگاه بهتر تلقی نکنید
همیشه هرچه بیشتر پول دهید، جواب بهتری نمی‌گیرید. حواستان باشد که مرز بین این دو را با هم اشتباه نگیرید. درست است که در بسیاری از موارد هزینه بالا، کیفیت و نتیجه بهتری به شما می‌دهد، اما این موضوع در همه موارد صدق نمی‌کند. لازم است گاهی حواستان را جمع کنید که کلاه اشتباهی بر سر شما نگذارند. سطح علمی و آموزشی هر دانشگاه معیار اصلی خوب یا بد بودن آن است. زمانی که برای کار درخواست می‌دهید، اطلاعات شما سنجیده می‌شود نه مبلغی که برای به دست آوردن این اطلاعات هزینه کرده‌اید.

حضور دوستان‌تان را معیار انتخاب دانشگاه قرار ندهید
فلان دوست‌تان حکم روح شما را دارد که در جسم دیگری زندگی می‌کند و حضورش برای شما بسیار لازم و ضروری است، اما این موضوع چقدر می‌تواند آینده شما را تضمین کند؟ زندگی در دانشگاه خطی جدا از زندگی فردی شماست. بزرگ‌ترین اشتباه این است که شما دانشگاهی که دوست‌تان در آن درس می‌خواند را انتخاب کنید، فقط به صرف این‌که در آنجا کسی را داشته باشید و تنها نخواهید بود. شما قرار است با رفتن به دانشگاه پله‌های جدید را طی کنید که مسیر آینده شما تحت‌الشعاع قرار گیرد. به جای وابستگی بی‌مورد به تعلقات دنیای خارج از دانشگاه، به روابط اجتماعی جدیدتان اعتماد کنید و با انتخاب درست قدم محکمی بردارید.

انتخاب درست دانشگاه و مکان آموزشی، یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی شماست. با قرار دادن معیارهای جانبی در رده اول، این کار را برای خودتان سخت‌تر از آنچه که هست نکنید. شما به دنیای جدیدی وارد می‌شوید که قرار است پایه‌های بعدی زندگی‌تان در آن برنامه‌ریزی شود. کوچک‌ترین خطایی می‌تواند زندگی آینده شما را تحت تاثیر قرار دهد. دانشگاه خود را با توجه به سطح علمی آن دانشگاه و براساس علاقه انتخاب کنید. مطمئن باشید پشیمان نمی‌شوید.
منبع:: نیمکت

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top