تاریخ انتشار: دوشنبه 1393/11/13 - 14:33
کد خبر: 156718

اعضای شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا انتخاب شدند؛

گزارش کامل از 49امین نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا +تصاویر و بیانیه پایانی

گزارش کامل از 49امین نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا +تصاویر و بیانیه پایانی

منصور کنعانی از دورتموند آلمان، حسام زینکوهی از لندن انگلستان، محمدعلی طاهری از لیورپول انگلستان، سیدامین حسینی از سنت پترزبورگ روسیه و محمد مسعودی از گنت بلژیک به مدت یک سال انتخاب گردیدند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در دومین روز چهل و نهمین نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا در شهر ایروان ارمنستان، اعضای شورای مرکزی دوره ی جدید اتحادیه انتخاب گردیدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ منصور کنعانی از انجمن اسلامی دانشجویان دورتموند آلمان به عنوان دبیر و مسئول تشکیلات، حسام زینکوهی از انجمن اسلامی دانشجویان لندن انگلستان به عنوان مسئول فرهنگی، محمدعلی طاهری از انجمن اسلامی دانشجویان لیورپول انگلستان به عنوان مسئول علمی، سیدامین حسینی از انجمن اسلامی دانشجویان سنت پترزبورگ روسیه به عنوان مسئول صنفی و محمد مسعودی از انجمن اسلامی دانشجویان گنت بلژیک به عنوان مسئول ارتباطات اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا به مدت یک سال انتخاب گردیدند.

همچنین دکتر علی ملکی به عنوان نماینده اتحادیه در ایران انتخاب شدند.

چهل و نهمین نشست اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا سوم تا پنجم بهمن ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین اژه ای نماینده ی مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا، استاد حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در ایروان و  نمایندگان 60 انجمن اسلامی دانشجویان عضو اتحادیه از اقصی نقاط اروپا، در شهر ایروان ارمنستان برگزار گردید.

در افتتاحیه این نشست پیام مقام معظم رهبری به اعضای اتحادیه توسط حجت الاسلام اژه ای قرائت شد. در این پیام مقام معظم رهبری دانشجویان را به اندیشیدن در مورد سیاست های غربی که به اسلام هراسی دامن میزنند و همچنین شناخت عنصر پرقدرت "اسلام سیاسی" به شیوه ای که در جمهوری اسلامی ایران متبلور و منجر به رویارویی همه جانبه ی غرب با آن شده است، فراخوانده اند.

همچنین استاد حسن رحیم پور ازغدی در سخنانی در این نشست ضمن مرور تاریخچه ی 50 ساله ی اتحادیه و زحمات دانشجویان اتحادیه در به ثمر نشاندن انقلاب اسلامی و همچنین تشریح شرایط کنونی حاکم بر دنیا و خطراتی که متوجه انقلاب اسلامی است، به شرح و بیان وظایفی که از دانشجویان مسلمان ایرانی خارج از کشور انتظار می رود پرداختند.

در این نشست سه روزه، شورای مرکزی دوره ی چهل و هشتم گزارشی از روند فعالیت های سال گذشته به اعضا ارائه نمودند که مشروح آن از طریق وبسایت رسمی اتحادیه قابل دسترسی می باشد.

یک روز از نشست بصورت کامل به بررسی تخصصی موضوعات مختلف تشکیلاتی در کمسیون های متشکل از نمایندگان مختلف اختصاص یافت. در انتها، پیشنهادات مصوب هر کمسیون به سمع نشست، به عنوان عالی ترین سطح تصمیم گیری تشکیلاتی، رسید و مورد بررسی قرار گرفت. پس از بررسی برخی از پیشنهادات مصوب گردید که شورای مرکزی آینده موظف به پیگیری آن دسته از مصوبات خواهد بود.

در ادامه ی این نشست سه روزه، انتخابات اعضای شورای مرکزی دوره ی چهل و نهم برگزار و اعضای دوره ی جدید انتخاب گردیدند.

در اختتامیه نشست اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا که در مسجد کبود شهر ایروان برگزار گردید، بیانیه ی پایانی مصوب نمایندگان 60 انجمن عضو اتحادیه قرائت شد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لقد جاء کم رسول من انفسکم عزیز ما عنتّم

حریص علیکم بالمومنین رئوف رحیم

حمد و سپاس خداوند منّان که توفیق برگزاری چهل و نهمین نشست اتّحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا را در شهر ایروان فراهم آورد تا چونان گذشته ضمن تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی و رهبر گرانقدر جمهوری اسلامی ایران، در راستای گسترش و نشر مفاهیم والا و انسان ساز اسلام در سطح اروپا، برنامه ریزی شود. اسلامی که این روزها بیش از پیش سعی در مخدوش کردن تعالیم آسمانی آن و خصوصا چهره ی رحمانی پیامبر عظیم الشان آن می شود.

پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و آمریکا، اقدام بدیع و ان شاء الله موثری در مقابله با این توطئه ی شیطانی و نقشه راهی برای مروّجین اسلام ناب محمّدی در جوامع غرب است. اتّحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، در لبیک به پیام رهبری، تلاش می کند تا با برنامه ریزی و فعّالیت دو چندان در متن جامعه ی دانشجویی در شکستن حصر فضای رسانه ای و بیدار کردن وجدان عمومی ناظر به حال و نه صرفاً به گذشته ی جوانان بکوشد. آنچه امروز مهّم است ترویج گفتمان رحمانی اسلام است تا فضا بر اسلام آمریکایی که در دو شکل اسلام سکولار و اسلام به اصطلاح بنیادگرای امثال داعش و القاعده تنگ شود. حوادثی که به اسم اسلام در سوریه و عراق رخ می دهد، کوچکترین سنخیّتی با تعالیم اسلام ناب محمّدی (ص) ندارد و به روش قدمای غرب که از بریدن سرهای بی گناه برای فتح خاک ابایی نداشتند، نزدیک تر است. اسلامی که ملّت مظلوم فلسطین را به هر بهانه ای در مقابله با رژیم وحشی صهیونیستی تنها بگذارد بی شک از کفر نشات می گیرد. همین مسئله یک راه شناخت اسلام آمریکایی و وابسته، از اسلام اصیل است.

اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب به خاطر حسن توجّه به این مجموعه و ارسال پیام برای نشست سالانه ی اتحادیه، آمادگی خود را جهت اجرای منویّات معظّم له به ویژه مطالعه ی عمیق بر مسئله ی اسلام هراسی به طور خاص اعلام می داریم و بر این باوریم که با آگاهی بخشی نخبگان در جوامع غربی، مسیر حرکت جوامع آن ها به تدریج تغییر خواهد کرد تا زمینه ی ظهور آن منجی یگانه ی عالم، حضرت مهدی(عج) فراهم گردد.

اتحادیّه ی انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا ضمن اعلام بیعت مجدد با آرمان های جمهوری اسلامی ایران و حمایت از قوای سه گانه ی این نظام مقدس، اظهار می دارد که این حمایت تا زمانی است که حرکت این قوا از مسیر اصول اساسی انقلاب اسلامی که اخلاق، حریّت و پاسداری از استقلال، آزادی و عزّت ایران اسلامی است، منحرف نشود.

و السلام علی من تبع الهدی

اتحادیه ی انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top