تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/03/03 - 08:16
کد خبر: 167214

ظرفیت دانشکده های پرستاری دو برابر شد

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تشریح اقدامات آموزشی این معاونت در حیطه پرستاری، از اقدام این معاونت جهت جبران کمبود نیروی پرستاری در کشور خبر داد.

محمد میرزابیگی در گفت‌و‌گو با ایسنا،‌در خصوص برنامه‌های این معاونت در حیطه آموزش پرستاری با بیان اینکه در این مورد سه اقدام بزرگ را با همکاری معاونت آموزشی پیش می‌بریم، گفت: یکی از این اقدامات تغییر رویکرد آموزشی در پرستاری به خصوص در عرصه بالینی است؛ به این صورت که دانشجویان در سال‌های اول تئوری‌های بیشتری داشته و بعد از آن آموزش کاملا بالین محور بوده و در سال‌های آخر دانشجویان ما به طور کامل در بیمارستان‌ها حضور داشته باشند. این کار با همکاری معاونت پرستاری، معاونت آموزشی، برد و سایر بخش‌ها،‌ تقریبا به سرانجام رسیده و امسال اجرایی خواهد شد.

فعال کردن هیات علمی بالینی جهت تغییر در آموزش پرستاری

وی در همین خصوص ادامه داد: کار دوم حمایت از فعال کردن هیات علمی بالینی است چرا که در جهت تغییر رویکرد آموزشی بحث عمده ما کمبود استاد، مربی و اعضای هیات علمی است. طبیعتا با فعال کردن اعضای هیات علمی بالینی می‌توانیم کاری کنیم که افراد واجد شرایط که در بالین مشغول بوده و لزوما هم در دانشکده نیستند در بالین وجود داشته و بتوانیم از ظرفیت‌های بالینی آنها در بالین و هم از ظرفیت‌های آموزشی آنها در بالین استفاده کنیم.

نیاز حوزه پرستاری کشور به افزایش انجمن‌های علمی/پنج انجمن علمی به حوزه پرستاری افزوده می‌شود

میرزابیگی کار سوم حوزه پرستاری در سال جاری را حمایت از گسترش انجمن‌های علمی عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر دو الی سه انجمن علمی در پرستاری وجود دارد اما نیازمندیم که انجمن‌های علمی توسعه بیشتری پیدا کنند. در این راستا هدف‌گیری ما این است که امسال حداقل پنج انجمن علمی را راه‌اندازی کنیم.

افزایش دو برابری ظرفیت دانشکده‌های پرستاری

میرزابیگی در خصوص کمبود نیروی پرستاری در کشور و برنامه‌های معاونت پرستاری جهت جبران این کمبودها از افزایش ظرفیت‌ دانشکده‌های پرستاری از دو الی سه ماه پیش خبر داد و گفت: با همکاری خوبی که بین معاونت آموزش، درمان و پرستاری اتفاق افتاد، ظرفیت‌ها به سازمان سنجش و دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده و ظرفیت‌های دانشکده‌های پرستاری تا دو برابر افزایش یابد.

وی همچنین درمورد اعتبارات این برنامه‌ها و محل آنها اظهار کرد: تا جایی که نیاز به اعتبار دارد، اعتبارات آن دیده شده اما عدد و رقم خاصی در این خصوص وجود ندارد زیرا بخشی از این اقدامات در زمره وظایف معاونت پرستاری است.

میرزابیگی افزود: در اقدامات و برنامه‌هایی که نیاز به قرارداد باشد اعتبار آن از بیرون تامین می‌شود. منتها این موضوع به صورت موردی بوده و برنامه‌هایی وجود دارد که اعتبارات آن مشخص می‌شود که البته در برخی برنامه‌ها مشخص شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top