تاریخ انتشار: پنجشنبه 1394/04/11 - 04:29
کد خبر: 171624

تیم مذاکره کننده فقط برای «بله» گفتن خلق نشده!

مهدی محمدی تحلیلگر سرشناس مسائل هسته ای در مطلبی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است واکنش تندی نسبت به روند طولانی کردن مذاکرات و آوردن متن توافق به تهران جت تایید مسولان بلند پایه نظام نشان داده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: مهدی محمدی تحلیلگر سرشناس مسائل هسته ای در مطلبی که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است واکنش تندی نسبت به روند طولانی کردن مذاکرات و آوردن متن توافق به تهران جت تایید مسولان بلند پایه نظام نشان داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدی می نویسد: شنیده ام که احتمال دارد دوستان مذاکره کننده روز شنبه با یک متن کم و بیش نهایی شده راهی تهران شوند. واقعیت این است که می دانیم غیرممکن است بتوان با امریکا به متن مشترکی رسید که خطوط قرمز ایران در آن لحاظ شده باشد. این تنها زمانی ممکن است که استراتژی امریکا درباره ایران تغییر کرده باشد که می دانیم نکرده است. تحت این شرایط، به تهران آوردن متنی که تقریبا مطمئنیم حاوی یک «توافق بد» است یک معنا بیشتر ندارد و آن هم این است که کسانی می خواهند هزینه اجتماعی عدم توافق و «نه» گفتن به یک توافق بد، به دوش نظام بیفتد. تیم مذاکره کننده هسته ای به اندازه کافی اختیار دارد. این تیم فقط برای بله گفتن خلق نشده است. اگر «نه» ای لازم است، باید در همان وین گفته شود و نیازی به کشاندن کار به تهران نیست مگر اینکه ...

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ناشناس
1394/04/11 - 16:09

1- آیا شما از خودت تا بحال هیچ پرسیده ای که آمریکا چه احتیاجی به توافقی دارد که هدف اصلی او یعنی دست کم تضعیف ایران در آن محقق نشود؟ اگر قرار باشد که ایران در این توافق حداقل از این که هست بیشتر تضعیف نشود، چرا اصلا باید آمریکا آن توافق را با ایران انجام بدهد؟
2- آمریکا در تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم تا بحال به کدام عهدنامه و یا توافقنامه خود عمل کرده است، زمانی که راهی دیگر و بهتر برای تحقق اهداف آن یافته است؟
3- از کجا بر شما اثبات شده است که آمریکا به دنبال حل اختلاف های خود با ایران است؟ اگر فرض را بر این بگذاریم که اساس سیاست راهبردی ایران و آمریکا با یکدیگر قابل جمع شدن نیستند، چرا باید آمریکا رویه همیشگی خود یعنی نیرنگ و استکاک را کنار بگذارد و رویه ای مسالمت آمیز در پیش بگیرد؟ آمریکا تا بحال با کدام کشوری که با او تضاد و یا حتی تفاوت استراتژیک دارد، غیر از نیرنگ و استکاک رفتار کرده است که ایران حالا دومین کشور باشد؟
4- تجربه تاریخی آمریکا در نبردهای پشت میز مذاکراه و در تهیه متنی جهت فریب حریف خود بیشتر است یا دولتمران ما؟ منظورم آنهایی هستند که حتی برای حضور فیزیکی کنار آدم های آنها غش و ضعف می کنند و تصورشان از حضور در محلی برای مذاکره با آدم های آنها، شرکت در یک جشنی است که خوب، حالا اگر همسرشان را هم همراه خودشان ببرند، شاید بد نباشد.
5- شما از مواجهه و نبرد موجودات آدمخواری مانند اینهایی که در طرف مقابل می بینی با این قبیل دولتمردان ایرانی که تصورشان این است که آمریکا می تواند با یک بمب همه سیستم دفاعی ما را از بین ببرد، چه انتظاری به غیر از یک توافق بد را می توانی داشته باشی؟
نتیجه: همه این کش و قوس ها برای پردازش رسانه ای این توافقنامه است که آنرا برای ما خوب جلوه دهند، همین. فقط همین و دیگر هیچ. آمریکا تا زمانی که مجبور نباشد تن به سازش با اهداف استراتژیک ضد خود نمی دهد. آیا شما نشانه ای از این اجبار را جایی سراغ داری؟ آنها واقعا در سوریه ، عراق ، یمن ، مصر ، بحرین و بقیه مناطق شکست خورده اند که حالا دنبال سازش با ما باشند؟ هدف اصلی آنها ایجاد آشوب و نا امنی در منطقه بود که با آن رژیم صهیونیستی را از فشار مقاومت برهانند. آیا آنها در تحقق این هدف شکست خورده اند؟ اگر جواب شما هم مانند حقیر منفی است، پس چرا باید امریکا با قراردادی سبب تقویت بنیه اقتصادی ، سیاسی ایران شود؟ منظور و هدف اصلی آمریکا از این توافقنامه کذایی نمی تواند غیر از فریب ما چیز دیگری باشد. خودمان را با خیال های واهی گول نزنیم، آمریکا شیطان بزرگ بوده ، هست و خواهد بود و تنها فقط موقعی امکان دارد که شیطان نباشد که مرده است و دیگر وجود خارجی ندارد. بله، ما در چنین دنیایی زندگی می کنیم نه در آن دنیای خیالی اشراف شمران نشین.
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top