تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/04/14 - 10:10
کد خبر: 171952

عضو هیأت علمی علامه طباطبایی:

۴ قلم عمده واردات به کشور محصول کشاورزی است

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: گاهی اوقات مدیران عالی کشور تصمیمات غلطی می گیرند که اقتصاد کشور را به سمت وابستگی و پس رفت سوق می دهد، اما هیچ برخوردی با آنان نمی شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: گاهی اوقات مدیران عالی کشور تصمیمات غلطی می گیرند که اقتصاد کشور را به سمت وابستگی و پس رفت سوق می دهد، اما هیچ برخوردی با آنان نمی شود.

دکتر سیداحسان خاندوزی در گفتگویی افزود: برخی وزارتخانه ها با سیاستهای غلط کشور را به سمت وابستگی بیشتر می برند مثلا در حوزه کشاورزی امروزه چنین شده و این خطر بسیار بزرگی است و همه اقتصاد ایران هزینه هایش را می پردازد.

وی ادامه داد: متأسفانه سیستم، مجازاتی برای مسئولانی که با تصمیمات اشتباه این هزینه های بزرگ را برای کشور ایجاد می کنند در نظر نمی گیرد؛ بنا بر این چنین اشتباهاتی به راحتی در وزارتخانه ها و سازمانها اتفاق می افتد!

وی گفت: الان از پنج قلم اصلی ورادات کشور چهار قلم مربوط به حوزه محصولات کشاورزی است که شامل مواد غذایی ضروری و خوراک دام می شود؛ که امنیت غذایی کشور را رقم می زند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: ما یک اصلاح جدی در نظام حقوق اداری و حقوق اساسی کشور نیاز داریم تا در آینده از اشتباهات بزرگ و تصمیمات نادرست کلان در عرصه ملی جلوگیری به عمل آید. باید شرایطی بوجود بیاید که برخی افعال یا ترک فعل ها در حوزه مدیریت اجرایی قابلیت جرم انگاری داشته باشد. باید به سمتی برویم که چنین تصمیماتی به عنوان تخلف احراز بشود و برای آن مجازات در نظر گرفته شود. مدیران دولتی نباید گمان کنند که می توانند هرگونه دلشان خواست تصمیم بگیرند و به بیت المال و روند کلان اقتصاد کشور ضربه بزنند. نباید تصور کنند که تصمیمشان بدون هیچ مجازات و پیگردی است.

وی افزود: امروز ما به جهت مبنای حقوقی فاقد این مساله هستیم. وقتی مبنای حقوقی آن فراهم شود باید برویم به دنبال ساز و کار نهادی اعمال آن. نهاد های نظارتی رسمی و غیر رسمی باید تحت شمول این قانون قرار بگیرند. نهادهای نظارتی رسمی مثل قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و ... و نهاد های نظارتی غیر رسمی مثل رسانه های آزاد که بیایند افشاگری کنند که فلان اقدام این وزارتخانه اقتصاد کشور را وابسته کرد و برای این مقاماتی که چنین هزینه های ملی را ایجاد می کنند هزینه ایجاد کنند.

خاندوزی در پایان تاکید کرد: اگر بخواهیم سندی را به عنوان میثاق نامه اقتصادی که مسئولان باید به آن وفادار باشند در عرصه اقتصاد در نظر بگیریم؛ بهترین سند مجموعه اسناد بالادستی است که از سوی رهبر معظم انقلاب در قالب سند چشم انداز و ابلاغ سیاستهای کلی اعلام شده است، اسنادی مانند اصل 44 یا اشتغال یا اقتصاد مقاومتی که در سالهای گذشته ابلاغ گردیده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top