تاریخ انتشار: شنبه 1394/04/20 - 14:23
کد خبر: 172490

اکران «رستاخیز» با دوبله عربی در خوزستان

رییس حوزه هنری استان خوزستان معتقد است اکران فیلم "رستاخیز" با دوبله عربی باعث می‌‌شود مردم عرب زبان این منطقه و همچنین مسافرانی از کشورهای عربی بتوانند از این فیلم بهره بیشتری ببرند.

خبرنامه دانشجویان ایران: رییس حوزه هنری استان خوزستان معتقد است اکران فیلم "رستاخیز" با دوبله عربی باعث می‌‌شود مردم عرب زبان این منطقه و همچنین مسافرانی از کشورهای عربی بتوانند از این فیلم بهره بیشتری ببرند.

به گزارش «نسیم» علیرضا چرخابی رییس حوزه هنری استان خوزستان با تاکید بر بالا بودن ظرفیت اکران «رستاخیز» در این استان گفت: فیلم «رستاخیز» اثری تاریخی و مذهبی است که یکی از وقایع مهم تاریخ اسلام را بازگو می کند و ما مطمئن هستیم که مسلمانان عرب زبان از مخاطبان اصلی آن خواهند بود.

وی ادامه داد: همجواری ایران با کشور عراق، تنوع قومیت و همچنین بالا بودن ظرفیت برای اکران فیلم «رستاخیز» با دوبله عربی در استان خوزستان، چشم انداز خوبی از میزان استقبال مخاطب برای این فیلم را تصویر می کند.

رییس حوزه هنری استان خوزستان متذکر شد: همچنین باید این نکته را مدنظر داشت که این منطقه دروازه ورود مردم عراق به ایران است و سالانه تعداد زیادی زائر عراقی به خوزستان می آیند و از این شهر به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (ع) می روند.

چرخابی تصریح کرد: اکران «رستاخیز» با دوبله عربی به نوعی احترام به مخاطب عرب زبان این منطقه است و می تواند پاسخگوی نیاز مردم عرب زبان باشد.

وی با اشاره به محدودیت برای نمایش این فیلم در استان خوزستان گفت: همه سالن های سینما در این استان مجهز به سیستم دیجیتال برای پخش فیلم نیستند و سالن های استاندارد در این استان محدود است اما باز هم در نظر داریم ظرفیت اکران این فیلم را بالا ببریم.

رییس حوزه هنری استان خوزستان تاکید کرد: تنها دو سالن سینما «بهمن» و«قدس» در این استان و هچنین سالن نمایش حوزه هنری مجهز به سیستم دیجیتال است و در شهرهای دیگر چون ماهشهر و دزفول و آبادان هم پیگیر هستیم شرایط اکران را به خوبی مهیا کنیم.

چرخابی با اشاره به ظرفیت اکران این فیلم در برخی از شهرهای عراق گفت: نکته دیگر اینکه می توان شرایطی ایجاد کرد تا «رستاخیز» در چند شهرعراق نیز اکران شود و خوشبختانه در این حوزه تجربه های خوبی داریم.

وی در پایان گفت: چندی پیش نمایشگاه پوستری با محوریت گروهک تروریستی «داعش» در استان برگزار کردیم وهمزمان این نمایشگاه را به دانشگاه جامع بابل درعراق بردیم که با استقبال مواجه شد و در همان زمان مسئولان دانشگاه بابل برای انجام فعالیت های فرهنگی در این شهر اعلام آمادگی کردند در نتیجه می توان از این ظرفیت بهره برد.
سایت فارسی فیلم «رستاخیز» به آدرس www.rastakhizmovie.com و سایت عربی به آدرس www.alqorbanmovie.com  در دسترس علاقمندان است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top