تاریخ انتشار: یکشنبه 1394/05/11 - 18:43
کد خبر: 174740

هاشمی: گرانفروش ها مستحق اعدام اند +سند

خبرنامه دانشجویان ایران: برگفته از روزنامه «جمهوری اسلامی» -۲۴ خرداد ۱۳۶۵

مردم مسلمان و خداجوی تهران دیروز با شرکت گسترده در دانشگاه تهران و خیابان‏ های اطراف نماز دشمن شکن جمعه را به امامت حجت ‏الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده امام در شورای عالی دفاع و امام جمعه موقت تهران برگزار کردند.

«خوب بنا است مردم در کارها شرکت بکنند اما باید دست دولت را هم باز گذاشت. مجلس شورای نگهبان و بقیه کسانی که مربوط می‏شوند، علما و دیگران هم همکاری کنند که دولت وسیله کنترل داشته باشد که اینها را بتواند مهار بکند. الان یک قانون جدی که گرانفروش‎هایی که این گونه دارند محیط کشور را آلوده می‏کنند، این بازار سیاه درست‏کن‏ هایی که این گونه دارند بازار کشور را در حال جنگ خراب می‏کنند، اینها مستحق اعدام هستند. اینها پشت جبهه‏ ها را تضعیف می‏کنند (تکبیر و شعار هاشمی هاشمی اعدام انقلابی) خوب، ما طبق رهنمود امام که همیشه هم ایشان اینطور نظرهایی می‎فرمایند و صحیح هم هست باید وسیله شرکت مردم را در امور در تجارت، در صنعت، در صادرات، در واردات بیشتر مهیا بکنیم و باید هم به دولت امکان بدهیم که این دولت بتواند یک محتکر را و یک گرانفروش را، یک متخلف را، کسی که به نحوی با رشوه با همکاری با این جریان‏های فساد دچار این آلودگی‏ ها می‏شود و از محیط آزاد این استفاده‏ها را می‏برد، باید بتوانیم آنچنان تخلفش را کیفر بدهیم که دیگر برای او صرف نکند که دنبال این کارها بیاید. ما اگر یک کسی که در خیابان یک متر پارچه را به مستضعف گران فروخت و او را گرفتیم و اموالشان مصادره و کاری برش آوردیم دیگر مغازه کناری او این کار را نخواهد کرد. اگر توانستیم دست ما باز بود برای این کارها که انشاءالله حالا شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی همکاری بکنند یک قانون درستی برای این مرحله‏ ای که امام از ما خواستند و مرحله حساس هم هست و نظر امام هم کاملاً صائب است و امروز بدون همکاری مردم و سرمایه‏گذاری مردم و به کار انداختن سرمایه‏ های مردم در امور اقتصادی مشکل می‏شود کشور را اداره کرد که باید ما از این راه وارد بشویم.

باید یک کار جدی هم در مجلس شورای اسلامی البته نگویید خوب خودت رئیس مجلس هستی انجام بده، من این آمادگی را دارم من دارم می‏گویم که جو جامعه و جو سایر کسانی که مؤثر هستند در این جریان آماده بشود برای اینکه کار انجام بشود. یک وسیله کنترل و اهرم هدایت صحیح اقتصاد را ما به دست دولت بدهیم و دولت هم آمادگی داشته باشد که ما بتوانیم به نحوی این کار را اجرا بکنیم که هم محاسنش به دستمان بیاید و هم سوءاستفاده ‏چی‎ها و دزدها و غارت گرها محتکرها نتوانند از این آزادی که امام فرمودند و ما باید به مردم عطا بکنیم اینها سوءاستفاده بکنند.» (تکبیر نمازگزاران)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top