تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/08/06 - 11:40
کد خبر: 183411

کرمان هم صاحب مترو می‌شود

خبرنامه دانشجویان ایران: استاندار کرمان با اشاره به سفر رییس‌جمهور به استان کرمان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان، موضوع ساخت مترو مطرح و مقدمات کار فراهم می‌شود.

به گزارش تسنیم، نشست بررسی مطالعات و ساخت مترو در کرمان، صبح امروز در دفتر استاندار کرمان برگزار شد.

علیرضا رزم حسینی در این نشست که با حضور معاون فنی عمرانی و معاون سیاسی امنیتی استاندار، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان، شهردار کرمان و رئیس گروه مطالعاتی متروی قرارگاه قرب قائم وابسته به قرارگاه خاتم برگزار شد، بر طراحی و ساخت مترو در کرمان تأکید کرد و اظهار داشت: در جمع‌بندی بین موارد مختلف حمل‌ونقل ریلی، به این نتیجه رسیدیم که مترو، برای کرمان بهترین گزینه است.

استاندار کرمان با بیان این‌که استان کرمان در موارد مختلف از جمله کشاورزی، خودروسازی، پتروشیمی، معدن و میراث فرهنگی و گردشگری یکی از قطب‌های کشور محسوب می‌شود، گفت: علی‌رغم کمبود آب در استان کرمان، با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی که در زمینه‌ی مصرف بهینه آب و رفتن به سمت کشت‌های با مصرف آبی کم‌تر در استان شده، کشاورزی کرمان، هم‌چنان یکی از مزیت‌های این استان خواهد بود.

وی افزود: در خودروسازی نیز، کرمان دارای مزیت است و سال گذشته، 10 درصد خودروی کشور در کرمان تولید شد.

رزم حسینی به عبور لوله‌ی صلح گاز از خاک کرمان اشاره کرد و گفت: برای اولین‌بار کرمان در آینده، به یکی از قطب‌های پتروشیمی کشور تبدیل خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اجرای خطوط انتقال آب، کرمان هم‌چون گذشته، یکی از مراکز پشتیبانی مکران بزرگ خواهد بود.

استاندار کرمان به آثار و بناهای تاریخی و مقاصد گردشگری مختلف استان کرمان نیز اشاره کرد و با بیان این‌که این استان، به اندازه‌ی چندین کشور اروپایی دارای میراث فرهنگی و مقاصد گردشگری است، گفت: با توجه به توسعه‌ی صنعتی و کشاورزی استان کرمان و فعالیت‌هایی که در زمینه‌ گردشگری در دست انجام است، کرمان، به شهری مهاجرپذیر تبدیل خواهد شد؛ بنابراین، با این نگاه، مترو یکی از بهترین گزینه‌ها برای شهر کرمان است.

وی به فعالیت‌های مختلف قرارگاه خاتم در استان کرمان اشاره کرد و گفت: قرارگاه خاتم، در زمینه‌ی انتقال آب به استان کرمان فعالیت‌های خوبی در دست اجرا دارد؛ ضمن این‌که گروه شهید رجایی این قرارگاه نیز در ساخت تقاطع‌های غیر هم‌سطح در شهر کرمان فعال است.

استاندار کرمان از مدیران قرارگاه قرب قائم قرارگاه خاتم خواست تا کار مطالعات و ساخت مترو را با جدیت در کرمان آغاز کنند و گفت: با توجه به هم‌دلی که بین مدیران استان وجود دارد، تمام مسئولان استان قرارگاه خاتم را در ساخت مترو در شهر کرمان حمایت می‌کنند.

رزم‌حسینی به سفر رییس‌جمهور به استان کرمان هم اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان نیز، موضوع ساخت مترو مطرح و مقدمات کار فراهم خواهد شد.

وی افزود: با توجه به وجود بخش خصوصی قدرتمندی که در استان کرمان وجود دارد، برای بخشی از تأمین مالی مترو، می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

استاندار کرمان از مدیران قرارگاه قرب قائم خواست برنامه‌ی زمان‌بندی خود را برای مطالعات و ساخت مترو هرچه سریع‌تر ارائه کنند و گفت: برای ساخت مترو در کرمان، از حمایت استانی برخوردار خواهید بود؛ بنابراین، اجرای این پروژه را در کرمان جدی بگیرید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top