تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/09/23 - 20:21
کد خبر: 187438

واکنش آیت الله صافی به کشتار شیعیان نیجریه

خبرنامه دانشجویان ایران:  یکی از مراجع تقلید با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و اسلامی در مقابل کشتار شیعیان در نیجریه، گفت: همه دنیا باید این جنایات زشت را محکوم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی، این استاد برجسته حوزه در دیدار مسئول و اعضای ستاد مرکزی مؤسسات و مراکز مهدوی اظهار داشت: آنچه که امروز جامعه اسلامی به آن احتیاج فراوان دارد، اشاعه و نشر فرهنگ مهدویت در جامعه است. اگر جامعه اسلامی ما با این فرهنگ مبارک آشنا شوند و احادیث و روایاتی که در این زمینه وجود دارد برای آنها تبیین و تشریح شود، بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌ها برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به خدمات علما و کار‌شناسان امر مهدویت از آغاز غیبت امام عصر(عج) تاکنون، افزود: علمای بزرگ و متخصصان این امر، در نشر معارف مهدوی زحمت بسیاری کشیدند که باید خدمات و تراث آن‌ها حفظ و حوزه‌های علمیه بیش از پیش با آن‌ها آشنا شوند.

این مفسر قرآن کریم در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فرمایش استاد بزرگوارش آیت الله العظمی بروجردی(ره) گفت: این مرجع بزرگ همیشه آقایان طلاب و روحانیون را ترغیب می‌فرمودند که یاد امام زمان(عج) را در دل‌های مردم زنده نگهدارند تا با آن حضرت مأنوس باشند.

وی با گرامیداشت نهم ربیع الأول سالروز آغاز امامت حضرت حجّت‌بن الحسن العسکری(ع) بیان کرد: برنامه‌ این روز باید با عظمت بسیار و شکوه فراوان و به دور از هرگونه مسائل حاشیه‌ای و سیاسی، در سطح کشور انجام شود تا مردم با این روز مقدس و امر مبارک آشنا شوند.

آیت الله صافی گلپایگانی در ادامه، ‌با اشاره به بدعت‌ها و شبهاتی که در مسئله مهدویت وجود دارد، گفت: مدعیان دروغین مهدویت از آغاز تاکنون وجود داشته و می‌خواستند مردم را از این راه منحرف نمایند، ولی حقیقت آن حضرت و زحمات علمای ما در رفع این بدعت‌ها و شبهه‌ها، نقشه آنها را نقش بر آب نموده و خواهد نمود. الان هم باید متوجه باشیم و کسانی را که چنین ادعاهای کذب و ناروایی دارند به مردم معرفی و جامعه را به کید و نقشه خائنانه دشمنان آشنا نماییم.

وظیفه کشورهای اسلامی در جلوگیری از فجایع نظیر نیجریه

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شهادت تعداد زیادی از شیعیان مظلوم در نیجریه و پاراچنار و ابراز تأسف شدید از سکوت مجامع بین المللی و اسلامی، اظهار داشت: شیعیان مظلومی که هیچ خطری برای کشورهای اسلامی ندارند و صادقانه و مظلومانه و مسالمت‌آمیز در این کشور‌ها زندگی می‌کنند، این چنین به دست اجانب گرفتار شده و شهید می‌شوند و مجامع بین المللی و اسلامی هم در مقابل این جنایات سکوت اختیار می‌کنند. باید همه دنیا این جنایات زشت را محکوم کنند و خصوصاً کشورهای اسلامی برای جلوگیری از چنین فجایعی، اقدامات لازم و مناسب را انجام دهند.

این مرجع تقلید شیعیان ضمن ابراز تأسف از عملکرد دولت نیجریه، گفت: کشور نیجریه به جای اینکه فرقه ضالّه بوکوحرام را - که در این چند سال این همه جنایت کرده و انسان‌های زیادی را به قتل رسانده است- قلع و قمع نماید، با این‌ها همکاری نموده و شیعیان مظلوم را به قتل می‌رساند و متأسفانه این جنایت برای آن‌ها عادی شده است. قلب مقدس امام زمان(عج) از این جنایات و حوادث غیر انسانی ناراحت و غمگین است. باید کاری کنیم که آن وجود مقدس از اعمال و رفتار ما خوشحال شده و غم و غصه آن حضرت را تا حد امکان رفع نماییم.

وی در پایان، از خداوند متعال برای توفیقات بیشتر خادمان مهدوی، دعا کرد و گفت: امیدوارم روز به روز بر توفیقات شما در خدمت به مکتب اهل البیت(ع) و معارف مهدوی افزوده شود و کارهای شما مورد رضایت حضرت ولی عصر(عج) قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام کلباسی مسئول ستاد مرکزی مؤسسات و مراکز مهدوی نیز در این دیدار گزارشی از برنامه‌های این ستاد به مناسبت نهم ربیع‌الأول سالروز آغاز امامت حضرت ولی ‌عصر(عج) ارائه داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
آیت‌الله مکارم شیرازی: عملیات پیروزمندانه سپاه مایۀ سربلندی مسلمانان جهان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top