تاریخ انتشار: دوشنبه 1394/10/07 - 12:47
کد خبر: 188755

ادامه لغو سخنرانی منتقدان در دانشگاه‌ها

پس از لغو و برهم زدن سخنرانی منتقدان دولت در دانشگاه ها آنهم در روز دانشجو، برخی خبرها حکایت از آن دارد که لغو سخنرانی نمایندگان منتقد دولت در دانشگاه های کشور با دستور مقامات استانی همچنان ادامه دارد.

خبرنامه دانشجویان ایران: پس از لغو و برهم زدن سخنرانی منتقدان دولت در دانشگاه ها آنهم در روز دانشجو، برخی خبرها حکایت از آن دارد که لغو سخنرانی نمایندگان منتقد دولت در دانشگاه های کشور با دستور مقامات استانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، پس از لغو و برهم زدن سخنرانی منتقدان دولت در دانشگاه ها آنهم در روز دانشجو، برخی خبرها حکایت از آن دارد که لغو سخنرانی نمایندگان منتقد دولت در دانشگاه های کشور با دستور برخی مقام های استانی همچنان ادامه دارد.

در تازه ترین اتفاق در دو دانشگاه ازاد کرمان و دولتی شهید باهنر حراست دانشگاه با پایین آوردن بنرهای "تریبون آزاد" با موضوع "نفوذ" و "فتنه" مانع از سخنرانی علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران شدند.

به گفته برخی مسولان این دانشگا ه ها لغو این سخنرانی به دستور و فشار برخی مسوولان استان انجام گرفته است.

این در حالی است که چندی پیش هم میز گردی که قرار بود در دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور سید محمود نبویان و مهدی کوچک زاده و علیرضا زاکانی برگزار شود به دلیل ممانعت از ورود کوچک زاده به دانشگاه لغو شد.

بر این اساس، طی یک سال و نیم گذشته تعدادی دیگر از منتقدان دولت یازدهم نیز با محدودیت های فراوانی روبرو شده اند که از جمله آنها لغو چند باره برنامه های سخنرانی دکتر سعید زیباکلام در شهرستان های مختلف از جمله بندر دیر، جهرم، لار، فسا و همچنین دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه امیرکبیر بوده است.

همچنین روز 16 اذر مسوولان دانشگاه امیرکبیر با سخنرانی مدیرمسئول روزنامه کیهان به مناسبت 16 آذر در این دانشگاه مخالفت کردند و این برنامه برنامه لغو شد. این در حالی بود که این برنامه از چندین روز پیش اعلام رسمی شده بود.

از سوی دیگرمسئولان دانشگاه آزاد اراک مراسم سخنرانی سید محمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را لغو کرده اند. برنامه سخنرانی نبویان حدود یک ماه قبل اطلاع رسانی شده بود و برگزار کننده این برنامه بسیج دانشجویی بود.

لغو سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه صنعتی قم هم حلقه جدیدی بود که به زنجیره این فشار امنیتی افزوده شد.

حتی کار به جایی رسید که سخنرانی منصوره کرمی، همسر شهید علی محمدی هم که قرار بود به مناسبت روز دانشجو در در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شود لغو و مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی جایگزین وی شد!

در شرایطی که فضای کشور به سمت انتخابات پیش می رود و حضور چهره ها و شخصیت های اصلاح طلب و حامی دولت و منسوبین به فتنه در میتینگ های دانشجویی پر رنگ تر می شود از سویی دیگر به دستور برخی مقامات دولتی سخنرانی منتقدان دولت و نماتیندگان انقلابی در دانشگاه ها لغو می شود.

ایجاد یک فضای امنیتی در آستانه انتخابات در دانشگاه ها در حالی است که پیشتر حسن روحانی رئیس جمهور ازایجاد چنین فضایی انتقاد کرده بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top