تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/12/05 - 17:19
کد خبر: 193829

عکس:: صفحه‌نمایش انعطاف‌پذیری که دور مچ دست بسته می‌شود

شاید بعضی وقت‌ها با خود فکر کنیم که دنیای فناوری دائما در حال خم شدن است؛ چون آینده خبر از کلی دستگاه‌های خمیده می‌دهد. در نمایشگاه MWC 2016 که در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، دوباره نمونه دیگری از دستگاه خمیده عرضه شده است.

خبرنامه دانشجویان ایران: شاید بعضی وقت‌ها با خود فکر کنیم که دنیای فناوری دائما در حال خم شدن است؛ چون آینده خبر از کلی دستگاه‌های خمیده می‌دهد. در نمایشگاه MWC 2016 که در بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود، دوباره نمونه دیگری از دستگاه خمیده عرضه شده است. این‌بار با یک صفحه‌نمایش خمیده از شرکت انگلیسی فلکس‌اینیبل (FlexEnable) روبرو هستیم. البته با یک دستگاه کاری روبرو نیستم و قرار نیست که روی آن پردازش و فعالیتی انجام بدهید. در حقیقت این دستگاه یک صفحه است که برای نمایش دمو ساخته شده است.

به گزارش شبکه، شرکت فلکس‌اینیبل اصلا یک شرکت الکترونیکی مصرف‌کننده نیست. اما آن‌‌ها می‌گویند فناوری تازه‌ای که در این نمایشگاه به نمایش درآمده؛ آماده اجرا شدن در دنیای واقعی است. آن‌طور که شنیده شده این شرکت مذاکراتی هم با یک تولیدکننده سخت‌افزار داشته تا با مشارکت آن‌‌ها بتواند این دستگاه را به واقعیت تبدیل کند. باید دید چقدر طول می‌کشد تا شاهد مچ‌بندهای کاملا تکامل یافته در بازار باشیم. به‌گفته پل کین از فلکس‌اینیبل؛ در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۱۸ ماه زمان لازم است.

آن‌طور که در این نمونه دیده می‌شود، برای انعطاف‌پذیری از ترانزیستورهای پلاستیکی استفاده شده تا صفحه‌ای را درست کند که شرکت سازنده به آن صفحه‌های OLCD یا همان صفحه کریستال مایع ارگانیک (Organic Liquid Crystal Screen) می‌گوید. طبق ادعای فلکس‌اینیبل رزولوشنی که این نوع صفحه ارائه می‌دهد، درست به مانند رزولوشن یک صفحه LCD معمولی است که از همان مقدار توان استفاده می‌کند؛ البته در کنار آن انعطاف‌پذیری هم اضافه شده است. این ترانزیستورها می‌توانند دور هر چیزی بسته شوند و استفاده آن‌ها فقط محدود به صنعت صفحه‌نمایش نیست؛ بلکه در دنیای خارج از آن‌هم می‌تواند استفاده شود.

در کنار این صفحه؛ فلکس‌اینیبل از سنسورهای اثر انگشت نازک و انعطاف‌پذیری رونمایی کرد که می‌تواند دور دستگیره در خانه بسته شود و امنیت بیشتری را به خانه اضافه کند بدون این‌که باعث آزار و ناراحتی کاربر شود.

نمونه اولیه‌ای که در نمایشگاه بارسلون دیده می‌شود، در یک فریم فلزی محصور شده؛ درست مانند همان چیزی که در صفحه‌نمایش‌های انعطاف‌پذیر می‌بینیم و اگرچه OLCD می‌تواند تا حدودی منعطف شود؛ اما ماده تشکیل دهنده آن طوری نیست که بتوان همیشه آن را خم یا آزاد کرد. با این وجود؛ کین؛ می‌گوید باید منتظر ورود صفحه‌نمایش‌های OLCD انعطاف‌پذیر باشیم چون هنوز جا برای توسعه و گسترش این فناوری زیاد است.

در طی چند ماه اخیر اخبار زیادی از نمونه‌‌های اولیه OLED انعطاف‌پذیر به گوش می‌رسد؛ به‌عنوان مثال شاهد دستگاهی از دانشگاه کویین هستیم که اجازه خم کردن صفحه را می‌دهد و می‌توان با آن یک کتاب دیجیتال را ورق زد. هر چه هست باید اذعان داشت که در حال نزدیک شدن به آینده‌ای هستیم که شاید تمام وسایل اطرافمان خمیده باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top