تاریخ انتشار: چهارشنبه 1394/12/05 - 08:25
کد خبر: 197993

نظام وظیفه:‌۸۰ درصد خانواده ها موافق سربازی هستند!

نظام وظیفه:‌۸۰ درصد خانواده ها موافق سربازی هستند

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح با استقبال از برگزاری همایش سربازی، از برگزار کنندگان خواست تا به صورت علمی و پژوهشی همه جوانب مرتبط با خدمت وظیفه عمومی را بررسی کنند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از مهر، امیر سرتیپ محمدحسن باقری گفت: برگزاری همایش توسط دانشجویان در مراکز دانشگاهی فرصتی برای کشور محسوب می شود که به نوبه خود از برگزاری چنین همایش هایی استقبال می کنیم و امید داریم با برگزاری این همایش ها به راه حل هایی برای برطرف کردن دغدغه های موجود برسیم.

وی در خصوص تحلیل برخی از کارشناسان حاضر در همایش مبنی بر اینکه ۸۰ درصد سربازان فراری در ایران متعلق به دهک های پایین جامعه هستند، تصریح کرد: به دلیل اینکه مبنای تحلیل اقتصاددان های حاضر در همایش اخیر نادرست بوده لذا نمی توان به آمارهای آنها اعتماد کرد.

سرتیپ باقری خاطر نشان کرد: ستادکل به منظور استفاده از آرای مختلف همایش هایی را برگزار کرده و در آینده نیز چنین کارهایی انجام خواهد داد.

وی در واکنش به اظهار نظر برخی کارشناسان مبنی بر اینکه خدمت سربازی باعث عدم توازن بین دختران و پسران در بحث اشتغال شده است، اظهار داشت: اگر شخصی این موضوع را به صورت علمی مورد تحقیق و بررسی قرار داده، آماده دریافت آن هستیم اما بررسی های ما چنین موضوعی را اثبات نمی کند.

سرتیپ باقری ادامه داد: تعداد زیادی از سازمان ها ، دستگاههای دولتی و غیر دولتی تمایل به استخدام نیروهای پاره وقت دارند تا حقوق کمتری پرداخت کنند بنابراین به سراغ افرادی می روند که این شرایط را بپذیرند که همین موضوع باعث اشتغال تعداد زیادی از بانوان شده است که به نظرم ارتباط آن با سربازی ارتباط مستقیمی نیست و باید در جای دیگر بررسی شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع سربازی بایستی از ابعاد مختلف مورد مداخله قرار گیرد، افزود: اگر شخصی می خواهد در این حوزه مطالعاتی داشته باشد باید همه ابعاد آن را در نظر بگیرد در غیر این صورت جمع بندی آن جامع و مانع نخواهد بود.

معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح یادآور شد: جوانان، خانواده ها، نیروهای مسلح و دولت از ابعاد خدمت سربازی هستند که باید درنظر گرفته شوند.

وی اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته حدود ۸۰ درصد خانواده ها با اصل سربازی موافق هستند اما در مورد چگونگی انجام آن نظراتی دارند که در حقیقت پیرو همین نظرسنجی ها طرح بومی سازی سربازی ابلاغ شد که حتی الامکان سربازان در موطن یا نزدیک به موطن خود خدمت کنند.

سرتیپ باقری خاطرنشان کرد: امروزه جوانان علاوه بر خدمت در نیروهای مسلح در حدود ۱۴۰ دستگاه و نهاد از جمله آموزش و پرورش، وزارت نفت، وزارت نیرو، سازمان انرژی اتمی، سازمان محیط زیست، میراث فرهنگی ، دانشگاه ها دوران خدمت وظیفه عمومی را سپری می کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان نیروهای مسلح با جوانان دانشگاهی در ارتباط است، گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری با انجام پروژه برای نیروهای مسلح و غیر مسلح ، متناسب با نوع پروژه کسری خدمت دریافت می کنند بنابراین پیشنهادمان این است اگر کارشناس و صاحب نظری قرار است که در خصوص سربازی اظهار نظر کند یا همایشی تشکیل دهد به همه جوانب آن بپردازند.

معاون نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح  یادآور شد: برایند همه جوانب می تواند خروجی سربازی را تعیین کند که ما این کار را انجام دادیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top