تاریخ انتشار: دوشنبه 1395/02/13 - 16:19
کد خبر: 198678

معاون وزیر ارتباطات خبر داد؛

بازار فناوری اطلاعات ایران 39 هزار میلیارد تومانی شد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون در اقتصاد دیجیتال سهم ارتباطات 60 درصد و سهم فناوری اطلاعات 40 درصد است که در آینده نزدیک سهم ارتباطات به کمتر از 20 درصد و سهم فناوری اطلاعات به 80 درصد خواهد رسید.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم اکنون در اقتصاد دیجیتال سهم ارتباطات 60 درصد و سهم فناوری اطلاعات 40 درصد است که در آینده نزدیک سهم ارتباطات به کمتر از 20 درصد و سهم فناوری اطلاعات به 80 درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مرتضی براری در نشست نقش نوآوری و خلاقیت در اقتصاد مقاومتی به ضرورت‌های اقتصاد ICT در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در این همایش قرار است افزایش سهم کشور در اقتصاد دیجیتال را بررسی کنیم و همچنین به این موضوع توجه کنیم که اقتصاد ما چه سهمی در اقتصاد ICT در دنیا دارد.

معاون حقوقی امور دولت، مجلس و امور استان های وزارت ارتباطات افزود: لازمه این هدف این است که بتوانیم خلق شرکت کنیم و فضای کسب و کار را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید جدی در این حوزه داشته اند. اینکه بتوانیم تولید خدمات و محتوا کارامد منطبق با فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد و رییس جمهور تاکید کردند که باید زمینه برای حضور کسب و کارهای دانش بنیان فراهم شود.

براری ادامه داد: در سال 2012 سهم اقتصاد ICT در دنیا 2650 میلیارد یورو بوده است و در سال 2015 این رقم به 3500 میلیارد یورو رسید و پیش بینی می شود این عدد در سال 2020 به 5000 میلیارد یورو برسد. در این اقتصاد سهم ارتباطات 60 درصد و سهم فناوری اطلاعات 40 درصد است.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک سهم ارتباطات به کمتر از 20 درصد خواهد رسید و سهم فناوری اطلاعات به 80 درصد خواهد رسید، اتفاقی که برای کشور ما یک فرصت خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد و می تواند یک درصد این بازار را در اختیار داشته باشد یعنی سهم 35 میلیارد یورویی از این بازار داشته باشد.

براری با اشاره به افزایش سهم ایران از بازار ICT گفت: در چند سال اخیر با وجود شرایط رکود بازار ایران از 21 هزار میلیارد تومان به 39 هزار میلیارد تومان رسیده است. پیش بینی می شود که بر اساس برنامه ششم توسعه این رقم به 90 هزار میلیارد تومان برسد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: تلاش ما این است که سهم بیشتری از بازارICT داشته باشیم. از طرف دیگر باید در زمینه تولید محتوا سرمایه گذاری کلان اتفاق بیفتد، چرا که عمده این بازار تولید محتواست. از جمله اتفاقات مثبت در این زمینه این بوده است که سهم خدمات ارزش افزوده موبایل از 70 میلیارد تومان به 2000 میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.

*قانون معافیت مالیاتی 15 ساله واحد های دانش بنیان اجرا نمی شود
در ادامه این نشست فریدون قاسم زاده استاد دانشگاه شریف و مدیرعامل یک شرکت اینترنتی با اشاره به سهم 90 درصدی ICT در رشد تولید ناخالص داخلی کشورها، عنوان کرد: نیروی انسانی مستعد و محیط کسب و کار مناسب لازمه های اولیه ورود به اقتصاد دیجیتال است.

خوشبختانه ایران از نظر ترکیب سنی و جنسیتی وضعیت مطلوبی دارد، چراکه درحال حاضر 40 درصد جمعیت ایران بین 20 تا 40 سال هستند که بهترین سن برای ورود به کسب و کارهای دانش بنیان نیز همین سن است.

طبق گفته وی بنگاه های دانش بنیان طبق قانون 15 سال معافیت مالیاتی دارند ولی متاسفانه این قانون تاکنون اجرایی نشده و دولت ها از میلیاردها تومان ثروت که می توانستند، با اجرایی کردن این قانون به دست آورند، محروم شده اند.

این مدیر عامل شرکت اینترنتی با اشاره به عامل دیگر توانمندساز کسب‌ و کارهای دیجیتالی، گفت: دولت در این زمینه اقدامات قابل تقدیری انجام داده و پهنای باند را به نسبت اوایل روی کارش تا هشت برابر توسعه داده است. در نوروز امسال 70 گیگ از ظرفیت پهنای باند کشور پرید اما به دلیل اینکه زیرساخت‌ها و ظرفیت‌ها را فراهم کرده بودند، مردم چیزی احساس نکردند. برنامه ششم توسعه به دنبال برقراری دسترسی 20 مگابیت بر ثانیه برای مشترک نهایی است.

وی با تأکید بر اینکه ADSL و وایمکس به دوره بلوغ خود رسیده‌اند، ابراز کرد: در حال حاضر 40 میلیون گوشی هوشمند در دست مردم داریم که دسترسی به پهنای باند را برای مردم تسهیل کرده است.

*پاسخ به نگرانی ها درباره تاثیر فناوری بر امنیت کشور
موسویان، رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های به برخی نگرانی ها در مورد امنیت در کشور که ممکن است تحت تاثیر پیشرفت تکنولوژی به خطر قرار گیرد اشاره کرد و گفت: چه ما بخواهیم و چه نخواهیم استراتژی دنیا بر دسترسی اطلاعات معطوف است.

وی ادامه داد: شفافیت ذات فناوری اطلاعات بوده و مقابله با عوامل ذاتی غیرممکن است، باید در مسئله حفظ امنیت راهکارهای دیگری در نظر بگیریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top