تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/06/09 - 16:02
کد خبر: 208585

پای کمیسیون اصل نود هم به ماجرا باز شد؛

شکایت 3000 دانشجو از مصوبه جنجالی سازمان نظام‌پزشکی +عکس

شکایت 3000 دانشجو از مصوبه جنجالی سازمان نظام‌پزشکی +عکس

3000 دانشجوی علوم پزشکی که نسبت به مصوبه 29 خردادماه سازمان نظام‌پزشکی مبنی بر عدم صدور شماره پروانه نظام‌پزشکی برای دانشجویانی که تحصیلات پایه خود را در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم گذرانده‌اند، شکایت کردند.

خبرنامه دانشجویان ایران: جنجال بر سر لغو صدور شماره پروانه نظام‌پزشکی، کار را به شکایت دانشجویان نزد کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی رساند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ 3000 دانشجو که نسبت به مصوبه 29 خردادماه سازمان نظام‌پزشکی مبنی بر عدم صدور شماره پروانه نظام‌پزشکی برای دانشجویانی که تحصیلات پایه خود را در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت علوم گذرانده‌اند اعتراض داشتند، طی نامه ای به کمیسیون اصل نود شکایت کردند.

این دانشجویان با تجمع در مقابل مجلس، شکایت‌نامه خود را تقدیم کمیسیون اصل نود کردند.

بخش اول متن این شکایت‌نامه را در ادامه می‌خوانید:

ریاست و اعضای محترم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

احتراما به استحضار می‌رساند در تاریخ 29 خرداد ماه، بخشنامه جدید از سوی معاونت محترم نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور منتشر شده که مخالف رویه قانونی پیش از این بوده و به واسطه آن حق بسیاری از دانش آموختگان و دانشجویان در تمامی مقاطع تضییع گردیده است. بر طبق بخشنامه یاد شده، اعطای شماره نظام پزشکی به آن دسته از فارغ التحصیلان دوره دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی(Ph.D) که مقاطع تحصیلی قبلی(کارشناسی و کارشناسی ارشد) خود را در رشته‌های مرتبط با نظام سلامت اما تابعه وزارت علوم گذرانده‌اند، سلب شده است.

بخشنامه جدید سازمان نظام‌پزشکی، در عین مغایرت با قوانین و آئین نامه‌های (ذکر شده در پیوست)، ضمن به کنار راندن تعداد زیادی از متخصصان علوم پزشکی کشور از عرصه خدمت رسانی و نیز با هدر دادن سرمایه های انسانی و مادی و معنوی کشور عزیزمان ایران، حق مشروع و قانونی این دانشجویان و فارغ التحصیلان را تضییع می‌نماید. و در نتیجه دلسردی، سرخوردگی و اعمال تبعیض بین دانشجویان فارغ التحصیلان مقاطع مختلف وزارت بهداشت را در پی خواهد داشت.

لذا از ریاست و اعضای محترم کمیسیون اصل نود تقاضا داریم نسبت به رویه ناصواب صدور بخش‌نامه‌های خلاف قوانین مصوب مجلس و آئین نامه‌های وزارت بهداشت، ساکت نماند. ما دانشجویان درخواست لغو نامه مذکور و اعمال رویه قانونی مصوب مجلس را داریم.

انشاالله که با حمایت شما، ریاست محترم و وکلای مردم، حقوق دانشجویان و فارغ التحصیلان یاد شده احیا گردد تا در سنگربانی علوم‌پایه پزشکی و خدمت رسانی به مردم شریف هر چه پرانگیزه‌تر از پیش گام برداریم.

جمعیت معترضین به نامه نظام‌پزشکی (اطلاعیه شماره 6 مرکز سنجش آموزش پزشکی)

برای دریافت متن کامل نامه به همراه ضمائم، اینجـــــــــا کلیک کنید.

به گفته دانشجویان، این تصمیم به یکباره و کاملا ناگهانی اتخاذ شده است و باعث تغییر و به هم ریختگی برنامه تحصیلی و زندگی بسیاری از دانشجویانی که برای آینده خود برنامه‌ریزی کرده‌اند شده است.

این ماجرا اما در ابتدا واکنش جمعی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مواجه شد و دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نسبت به این تصمیم موضع گرفتند. (اینجــــــا)

در ادامه نیز روند اعتراضات با تجمع دانشجویان در مقابل وزارت بهداشت ادامه پیدا کرد. (اینجــــــا)

دانشجویان معتقد بودند که نامه اخیر سازمان نظام پزشکی به سازمان سنجش پزشکی در آستانه کنکور دکترای تخصصی وزارت بهداشت مبنای علمی نداشته و به نوعی باعث محرومیت دانشجویان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم از حقوق قانونی و بی‌عدالتی آموزشی است.

حتی جمعی از دانش آموختگان علوم پزشکی در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت، از مصوبه اخیر سازمان نظام‌پزشکی در خصوص لغو اعطای کد نظام پزشکی به افراد فاقد مدرک در حیطه علوم‌پزشکی تقدیر کردند. (اینجـــــا)

علاوه بر آن، رئیس سازمان سنجش و آموزش پزشکی هم در گفتگویی، این مصوبه را مورد تائید وزارت بهداشت نخواند و گفت: این مصوبه مربوط به نظام پرشکی است و ما هم به عنوان مرکز سنجش وزارت بهداشت نسبت به این موضوع معترض هستیم. (اینجــــــا)

حالا باید منتظر ماند و دید که اعتراض دانشجویان و اختلاف نظر وزارت بهداشت با سازمان نظام‌پزشکی، این ماجرا را به کجا ختم می‌کند!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top