تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/07/04 - 13:25
کد خبر: 210871

بلاتکلیفی «طرح رسیدگی به حقوق‌های نجومی» در مجلس

عضو کمیسیون حقوقی مجلس با اشاره به ارجاع طرح رسیدگی به حقوق‌های نجومی به کمیسیون اصل نود گفت: این کمیسیون در جایگاه بررسی طرح‌ها و لوایح نیست و این طرح یک فوریتی دو ماه است که بین دو کمیسیون اجتماعی و اصل نود در نوسان است.

خبرنامه دانشجویان ایران: عضو کمیسیون حقوقی مجلس با اشاره به ارجاع طرح رسیدگی به حقوق‌های نجومی به کمیسیون اصل نود گفت: این کمیسیون در جایگاه بررسی طرح‌ها و لوایح نیست و این طرح یک فوریتی دو ماه است که بین دو کمیسیون اجتماعی و اصل نود در نوسان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه 4 مهر در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس گفت: پیش‌تر طرحی با قید یک فوریت درباره رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی به مجلس ارائه شد که فوریت آن به تصویب رسید و به کمیسیون اجتماعی رسید.

وی با اشاره به دو مرتبه مراجعه خود جهت پیگیری سرنوشت طرح استرداد حقوق‌های نجومی خاطرنشان کرد: هیات‌رئیسه مجلس این طرح را از کمیسیون اجتماعی به کمیسیون اصل نود ارجاع داده است در حالی که کمیسیون اصل نود براساس قانون اساسی صرفا مسئول رسیدگی به شکایات از طرز رفتار قوا است.

دهقان با ابراز شگفتی از اقدام هیات‌رئیسه مجلس به ویژه رئیس مجلس در ارجاع طرح یک فوریتی استرداد حقوق‌های نجومی به کمیسیون اصل نود گفت: آیا در این 9 دوره مجلس یک طرح یا یک لایحه توسط کمیسیون اصل نود بررسی شده است؟ نه این موضوع سابقه داشته است و نه اساسا کمیسیون اصل نود در جایگاه رسیدگی به طرح‌ها و لوایح است.

وی با یادآوری اینکه مسئله حقوق‌های نجومی افکار عمومی را به خود مشغول کرده و رهبر معظم انقلاب نیز به هیات دولت تاکید کرده‌اند که این موضوع مشمول مرور زمان نشود بیان داشت: جمعی از نمایندگان مجلس در این باره احساس مسئولیت کردند و این طرح را ارائه دادند اما اکنون پس از گذشت دو ماه طرح مذکور بین کمیسیون اجتماعی و کمیسیون اصل نود در نوسان است.

نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هم که گفتند دستور ندارد و به صورت غیرقانونی طرحی را که هنوز 10 روز از ارائه آن نگذشته است در دستور گذاشتند؛ چرا هیات‌رئیسه و به ویژه رئیس مجلس نص صریح قانون اساسی و آیین‌نامه مجلس را در نظر نمی‌گیرد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: این در حالی است که قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس جلوی چشم ماست؛ حال چرا دو ماه است که طرح یک فوریتی استرداد حقوق‌های نجومی بلاتکلیف مانده است.

به گزارش فارس، مسعود پزشکیان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را برعهده داشت در توضیح گفت: این موضوع را بررسی می‌کنیم البته ریاست مجلس هم گفته‌اند که چون کمیسیون اصل نود موضوع حقوق‌های نجومی را بررسی کرده طرح به آ‌نان ارجاع شده است ولی حق با شماست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top