تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/07/15 - 04:45
کد خبر: 212054

گزارش روزنامه اصلاح‌طلب از ادعا و واقعیت بازار مسکن

خبرها و گزارش‌های دولتی درباره افزایش تقاضای تسهیلات مسکن و رونق‌ این بازار، در بنگاه‌های معاملات ملکی شنیده نمی‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: خبرها و گزارش‌های دولتی درباره افزایش تقاضای تسهیلات مسکن و رونق‌ این بازار، در بنگاه‌های معاملات ملکی شنیده نمی‌شود.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از کیهان، روزنامه وقایع اتفاقیه در گزارشی نوشت: «تقاضای مردم نسبت به عرضه ضعیف است»، «مردم هنوز هم برای خرید مسکن، احساس امنیت نمی‌کنند»، «بازار خرید همچنان فلج است»، اینها بخشی از صحبت‌هایی است که مشاوران املاک درواکنش به رکودی که بازار مسکن را قبضه کرده است، می گویند.

سردی در بازار مسکن، انگار تمامی ندارد و مدت‌هاست که دیگر خبری از رونق چند سال گذشته در این بخش، به گوش نمی‌رسد.

خوابی که بازار مسکن را گرفته، گویی سنگین‌تر از آن است که بخواهد با وام‌ها و تسهیلات بانکی این روزها، بیدار و آن را وارد پویایی لازم کند. بنگاه‌داران، هرگونه اقدام دولت در این زمینه از قبیل افزایش وام و تسهیلات بانکی را برای زوج‌های جوان، بی‌فایده دانسته و می‌گویند: «این حبابی که بازار املاک را گرفته، سخت‌تر از آن است که به این زودی‌ها بترکد و دوباره رونق به این بخش بازگردد. قیمت مسکن از سال‌های گذشته تاکنون، همچنان ثابت است و تغییر محسوسی نکرده است اما با وجود این، مردم همچنان سردرگم و برای خرید مردد هستند تا شاید این‌بار آرامشی که بازار مسکن را گرفته، به نفع آنها باشد و تهیه سرپناه برای آنها باصرفه‌تر تمام شود.

پای صحبت‌ سازندگان مسکن هم که می‌نشینی، حرف‌هایی از این دست که کمبود تقاضا و زیادی عرضه در بازار مسکن تمامی ندارد، بیشتر شنیده می‌شود. انگار وضعیت اسفبار این روزهای املاک، با فشار بیشتری بر سازندگان، می‌خواهد داستان رکود حاکم بر این بازار را به پیش ببرد و همه ضررها و مشکلات را روی سر آنها آوار کند. سازندگان مسکن که دیگر شور و اشتیاق سال‌های گذشته خود را برای ساخت پروژه‌های میلیاردی ندارند، حالا نگران رکودی هستند که سایه آن بیش از همه بر روی سرمایه کلانی است که برای ساخت این پروژه‌ها هزینه کرده‌اند.
 
این روزنامه در ادامه خاطر نشان کرد: سیاستگذاران چند ماهی می‌شود که تلاش‌هایی را برای به تحرک درآوردن بازار مسکن آغاز کرده‌اند؛ از افزایش وام خرید مسکن تا پرداخت تسهیلات 160 میلیون تومانی با سپرده‌گذاری و وام صد میلیون تومانی بدون سپرده‌گذاری، به خانه اولی‌ها و کاهش سود تسهیلات برای این دسته از متقاضیان.
در این میان، هر چند خبرها و گزارش‌ها از افزایش تقاضا برای استفاده از تسهیلات خرید مسکن و استقبال از سیاست‌های مسکنی دولت حکایت می‌کند اما این خبرها در بنگاه‌های معاملات ملکی شنیده نمی‌شود. آنها همچنان معتقدند که مردم اطمینانی به این قیمت‌های نجومی بازار ندارند و آن دسته از خریدارانی که توان خرید دارند، هنوز برای ورود به این بازار مطمئن نیستند و آن دسته هم که توانایی خرید ندارند و ورودشان به بازار، منوط به دریافت تسهیلاتی است که توان بازپرداخت آن را داشته باشند، برای ورود مردد هستند و اطمینانی ندارند.
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top