تاریخ انتشار: یکشنبه 1395/08/09 - 15:29
کد خبر: 214566

لغو تحریم‌ها یعنی گلابی‌پنداری افکار عمومی

کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید براینکه می‌گویند تحریم‌ها لغو شده گلابی‌پنداری افکار عمومی است، گفت: انقلابی‌گری و بازگشت گفتمان انقلاب در مقابل غرب‌گرایی انقلاب را از توطئه‌ها نجات می‌دهد.

خبرنامه دانشجویان ایران: رضا سراج کارشناس مسائل سیاسی در همایش برجام نتایج و پیامدها که به همت سازمان بسیج اساتید برگزار شد، تصریح کرد: نرمال کردن ایران از طریق برجام‌ها و از طریق جنگ‌های ترکیبی برای محدودسازی ایران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، وی ادامه داد: در موضوع نرمال کردن ایران از طریق برجام تحریم‌ها و گزندگی آن نقطه‌ عزیمت بود. در آغاز مذاکرات با نشان دادن پیشنهاد لغو تحریم‌ها و هویج اشتهاآور و اشتباهات محاسباتی و سهل‌اندیشی مرحله تحزیر که بخشی از پروژه نرمال‌سازی است انجام شد.

سراج اضافه کرد: ما هیچ تضمینی از آمریکایی‌ها نگرفتیم اما برنامه هسته‌ای‌مان را متوقف کردیم. مرحله بعدی پروژه اغنا است. آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی کردند که براساس 8 نرم ایران را نرمال کنند. برجام‌ها نقشه‌راه این نرم‌ها هستند.

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: نرم اول این بود که ایران بپذیرد هسته‌ای نباشد که همان برجام یک می‌شود. نرم دوم این بود که ایران بپذیرد از تروریسم حمایت نکند که همان برجام دو است.

نرم سوم این بود که ایران بپذیرد قدرت برتر منطقه نباشد که همان برجام سه است. ایران در برتری خود در منطقه ابزارهای متفاوتی دارد اما قدرت بازدارندگی تهاجمی در برابر رژیم صهیونیستی و قدرت دفاعی در برابر آمریکا یکی از مولفه‌های برتری‌بخش ایران در منطقه است.

وی عنوان کرد: در نرم سوم می‌گویند ایران بپذیرد قدرت برتر منطقه نباشد یعنی برنامه های موشکی ایران ابتدا فریز و سپس متوقف شود. نرم چهارم این است که ایران حقوق بشر را رعایت کند. رفت و آمدهای خانم موگرینی دقیقا این است که چراغ خاموش برجام 4 را اجرا کند.

سراج در مورد نرم‌های دیگر پروژه نرمالیزه کردن ایران گفت: نرم پنجم این است که ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد. برجام 5 هم همین رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است. نرم ششم این است که ایران در منطقه نفوذ عربستان را به رسمیت بشناسد. این همان برجام 6 است.

وی ادامه داد: نرم هفتم این است که ایران به دنبال تغییر هندسی سیاسی منطقه نباشد که همان برجام 7 است. اگر موفق شوند پروژه نرمال‌سازی را انجام دهند جلوی تغییرات در منطقه را می‌گیرند اما اگر موفق نشوند تغییرات در منطقه حتمی است و نشانه‌های آن هم در دو هفته گذشته در موصل، حلب، بیروت و یمن مشاهده کرده‌ایم.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: نرم هشتم از پروژه نرمال‌سازی ایران این است که ایران مناسبات دیپلماتیک  خود را با آمریکا از سر گیرد. از طریق دو حلقه میانجی نایاک در آمریکا حلقه نیویورکی در ایران این نرم‌ها را زمینه‌سازی کردند.

وی در مورد نقش حلقه نیویورکی‌ها در تسهیل پروژه نرمالیزه کردن ایران خاطرنشان کرد: حلقه نیویورکی‌ها در بزنگاه‌ها آنجایی که ایران قدرت‌یابی می‌کند با سهل‌اندیشی، نفوذ‌پذیری، اشتباه محاسباتی و بحث نفوذ موثر توانسته‌اند جلوی روند قدرت‌یابی ایران را بگیرند.

این استاد دانشگاه با اشاره به کتاب «ایران، آمریکا، گذشته شکست خورده، مسیر پیش روی صلح» نوشته حسین موسویان یکی از عناصر برجسته حلقه نیویورکی‌ها بیان داشت: با مراجعه به این کتاب مشاهده می‌کنیم که در فصل چهارم با عنوان نقش راه صلح این نرم‌ها را تبدیل به 7 پرونده کرده است. در نقشه راه صلح پیرامون مذاکرات هسته‌ای می‌گوید «توافق بر سر هسته‌ای موقعیتی است که به واشنگتن اجازه شروع بر سر موضوعات مورد مناقشه را خواهد داد. توافق بالقوه بر سر هسته‌ای می‌تواند نقطه شروع باشد تا سایر حوزه‌های درگیری بین دو کشور در آن مورد بحث و بررسی قرار گیرد.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top