تاریخ انتشار: جمعه 1395/08/21 - 17:23
کد خبر: 215873

هشدار ایرلند به اسرائیل

دولت ایرلند به شدت رژیم صهیونیستی را از سوء استفاده از گذرنامه‌های این کشور برای ترور برخی شخصیت های فلسطینی و عرب برحذر داشت.

خبرنامه دانشجویان ایران: دولت ایرلند به شدت رژیم صهیونیستی را از سوء استفاده از گذرنامه‌های این کشور برای ترور برخی شخصیت های فلسطینی و عرب برحذر داشت.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایسنا، این در حالی است که زئیو بوکر، سفیر رژیم صهیونیستی در دوبلین گفته بود که این رژیم هرگز تعهد نمی دهد که از گذرنامه های ایرلندی برای عناصر موساد استفاده نکند.

بوکر در گفتگو با یک رادیوی محلی ایرلندی گفته بود که من هیچ چیز را تضمین نمی کنم، من یک شخصیت دیپلمات هستم و در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مشغول به فعالیت هستم.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت به نقل از امانوئل نحشون، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این خبر تصریح کرد که وظیفه سفیر توسعه روابط سیاسی و دیپلماتیک با کشوری است که در آن خدمت می کند و هرگز مسائل امنیتی به وی مربوط نمی شود.

​​به گزارش  مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان جاسوسی موساد قبلا نیز از گذرنامه ایرلندی برای ورود به دبی و ترور محمود مبحوح، از رهبران حماس در ژانویه سال 2010 استفاده کرده بود که این مساله جنجالی گسترده به دنبال داشت.

یکی از مسئولان سفارت رژیم صهیونیستی در آن زمان گفته بود که موساد از 6 گذرنامه جعلی استفاده کرده است که بر روی برخی از آن ها ارقام و اطلاعاتی واقعی نوشته شده بود و این مساله موجب شد تا سازمان‌های امنیتی ایرلندی با وضعیت بسیار سختی مواجه شوند.

دولت ایرلند نیز آن زمان اعلام کرد که یک شخصیت دیپلماتیک اسرائیلی را در واکنش به استفاده از گذرنامه این کشور برای ترور مبحوح اخراج خواهد کرد.

مایکل مارتین، وزیر خارجه ایرلند در بیانیه‌ای تاکید کرد که تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که سازمان های اطلاعاتی خارجی در این زمینه دست دارند و این قناعت وجود دارد که اسرائیل مسئول تمامی حوادثی است که رخ داده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top