تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/09/02 - 09:21
کد خبر: 216955

نامه جمعی از دانشجویان بورسیه به لاریجانی؛

استنکاف وزارت علوم از اجرای رای کمیسیون‌های مجلس را به مراجع قضایی ارجاع دهید

استنکاف وزارت علوم از اجرای رای کمیسیون‌های مجلس را به مراجع قضایی ارجاع دهید

در این میان وظیفه مجلس شورای اسلامی است که از شان و اقتدار خود و رای کمیسیون های تخصصی خود دفاع کند و با ارجاع گزارش های مربوطه به قوه قضاییه راه را برای مجازات عوامل ظلم به بورسیه ها هموار نماید و در این راستا ابتدا باید گزارش کمیته تحقیق در مورد ماجرای خودکشی دانشجوی بورسیه، در صحن علنی قرائت شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: جمعی از دانشجویان بورسیه نامه ای را خطاب به رئیس مجلس درباره کمیته تحقیق پیرامون فوت دانشجوی دانشگاه کاشان منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در بخشی از این نامه آمده است: شاید کم ترین کار ممکن، ارجاع استنکاف وزارت علوم از اجرای رای کمیسیون های اصل نود و آموزش مجلس نهم و نیز ارسال گزارش مصوب کمیته تحقیق درباره حادثه ناگوار پیش آمده برای دانشجوی بورسیه کاشان، به مراجع قضایی برای برخورد قاطعانه با قانون شکنان وزارت علوم باشد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی
با عرض سلام و تقدیم احترام

همان گونه که مستحضرید اخیرا گزارش کمیته تحقیق درباره فوت دانشجوی بورسیه دانشگاه کاشان به تصویب کمیسیون آموزش و تحقیقات رسیده است. این گزارش و حواشی آن فرصت مناسبی است که در مورد پرونده بورسیه ها که یکی از دامنه دارترین و به فرموده مقام معظم رهبری(حفظه الله)، یکی از غلط ترین کارهای سال های اخیر بوده است با شما سخن بگوییم.

مجالس نهم و دهم و کمیسیون های تخصصی آموزش و اصل نود، از مهم ترین نهادهای درگیر در این موضوع بوده و می باشند. با تصویب گزارش کمیته تحقیق مذکور باید گفت این بار نیز کمیسیون تخصصی در مجلسی با رویکردی متفاوت از مجلس نهم، به ظلم های ناشی از پرونده بورسیه ها اشاره کرده و افراد دخیل در توطئه علیه بورسیه ها را جزو عوامل منجر به آن حادثه ناگوار برای آن مرحوم اعلام نموده است.

بنابراین تا کنون سه کمیسیون یعنی دو کمیسیون آموزش مجالس نهم و دهم و کمیسیون اصل نود مجلس نهم، رای به حقانیت دعوی دانشجویان بورسیه داده و دولت را از ادامه ظلم به این دانشجویان مظلوم برحذر داشته اند. آیا از این آرا در کمیسیون ها و زمان های مختلف، نمی توان نتیجه گرفت که مسئولان در احقاق حقوق دانشجویان مظلوم بورسیه کوتاهی داشته اند که کمیسیون مربوطه هنوز ادامه ظلم را تایید کرده است؟

آیا نباید قطع قاطعانه ظلم و بی حرمتی دانشجویان بورسیه، در دستور کار سران قوا و مسئولان ارشد قضایی و نظارتی و اجرایی قرار گیرد؟

شاید کم ترین کار ممکن، ارجاع استنکاف وزارت علوم از اجرای رای کمیسیون های اصل نود و آموزش مجلس نهم و نیز ارسال گزارش مصوب کمیته تحقیق درباره حادثه ناگوار پیش آمده برای دانشجوی بورسیه کاشان، به مراجع قضایی برای برخورد قاطعانه با قانون شکنان وزارت علوم باشد. متاسفانه در ماجرای بورسیه ها عظمت و اقتدار مجلس شورای اسلامی نیز مورد هتک حرمت قرار گرفت و عده ای ستیزه جو با هیچ انگاری شان نظارتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی گمان می کنند که از مصونیت آهنین برخوردارند و استنکاف آن ها به هیچ وجه مورد توبیخ قرار نمی گیرد.

دستگاه قضا در مواردی قبلا افراد دخیل در برنامه های تلویزیونی را به خاطر تسبیب خودکشی احضار کرده است و باید امروز نیز به وظیفه خود در احضار و تعقیب مسببان خودکشی یک دانشجوی بورسیه عمل نماید. در این میان وظیفه مجلس شورای اسلامی است که از شان و اقتدار خود و رای کمیسیون های تخصصی خود دفاع کند و با ارجاع گزارش های مربوطه به قوه قضاییه راه را برای مجازات عوامل ظلم به بورسیه ها هموار نماید و در این راستا ابتدا باید گزارش کمیته تحقیق در مورد ماجرای خودکشی دانشجوی بورسیه، در صحن علنی قرائت شود.

ان شاالله با دستورات و پیگیری های حضرتعالی و همکاران محترم شما در مجلس شورای اسلامی، اقتدار مجلس به مغرضان و سرکشان در برابر قانون نشان داده خواهد شد.

با تشکر
مجمع دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top