تاریخ انتشار: جمعه 1395/09/05 - 22:19
کد خبر: 217314

فساد علمی مهمترین مشکل دانشگاه‌ها است

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر لزوم بازاندیشی انتقادی در باب سیاست‌های آموزش عالی و همچنین لزوم حفظ استقلال این نهاد تاکید کرد.

خبرنامه دانشجویان ایران: معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر لزوم بازاندیشی انتقادی در باب سیاست‌های آموزش عالی و همچنین لزوم حفظ استقلال این نهاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، جبار رحمانی در نشست بررسی علمی مسایل فرهنگی، اجتماعی و رفاهی دانشجویان اظهار کرد: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به طور تخصصی بر ابعاد اجتماعی و فرهنگی آموزش عالی ایران متمرکز شده و این موضوع را از حیث مطالعاتی و سیاستگذارانه به عنوان محور کاری خود قرار داده است.

وی افزود: تنها راه حل مسایل دانشجویان گفتگوی جمعی بین مجموعه کارکنان و دانشجویان دانشگاه و خارج شدن از حالت انحطاط است.

رحمانی زندگی دانشگاهی، جنسیت در آموزش عالی و آینده دانشگاه و مساله بین‌المللی شدن را از جملات موضوعات پژوهشی مورد نظر این پژوهشکده دانست و خاطرنشان کرد: نباید مسایل آموزش عالی را به سوی نوعی ساده سازی برد، بلکه موضوع اصلی شناخت این مسایل و اولویت بندی آنها در عرصه اجرایی است.

استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران فساد علمی را مهمترین مشکل دانشگاه‌ها دانست و گفت: آن چیزی که در دانشگاه‌ها مورد غفلت قرار گرفته تولید دانشمند، فیلسوف و استاد است.

تقی  آزاد ارمکی دفاع از علم، دانش و دانشمند را لازم است و اظهار کرد: باید دانشگاه‌هایی تاسیس شوند که کانون آن دانش و دفاع از عقل باشد.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه در دوره رضا شاه شکل گرفته و تنها سازمانی بوده که سنت ادبی و حقوقی در آن رعایت نمی‌شده است، افزود: دانشگاه تنها به دلیل نیاز درونی و ارائه مدرک صرف شکل گرفته و در دانشگاه‌ها به تولید دانشجوی خلاق و کارآفرین و دانشمند توجهی نمی‌شود که این موضوع، مشکل جدی برای کشور است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: در کشور کارشناس و دانشجویان زیادی در زمینه‌های مختلف سیاسی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی وجود دارد، ولی اینکه بتواند سازمان و نهادی را به درستی سازماندهی و مدیریت کند وجود ندارد.

آزاد ارمکی بر بازنگری در تدوین برنامه‌های دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: باید سعی شود تا دانشجویان خلاقی در دانشگاه‌ها تعلیم داده شود که بتواند نیازهای جامعه را برطرف کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top