تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/09/23 - 11:18
کد خبر: 219346

انتقاد صریح رئیس اتاق بازرگانی از دولت

مسعود خوانساری گفت: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه برای قیمت دلار ۳۳۰۰ تومان است و با توجه به قیمت ۳۹۷۰ تومانی فعلی بیش از ۶۰۰ تومان اختلاف وجود دارد و انتظار ما از دولت این است که واقعیت‌ها دیده شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: مسعود خوانساری گفت: پیشنهاد دولت در لایحه بودجه برای قیمت دلار ۳۳۰۰ تومان است و با توجه به قیمت ۳۹۷۰ تومانی فعلی بیش از ۶۰۰ تومان اختلاف وجود دارد و انتظار ما از دولت این است که واقعیت‌ها دیده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نسیم، مسعود خوانساری امروز در بیست و یکمین جلسه هیأت نمایندگان با اشاره به جهش ناگهانی قیمت دلار و رسیدن آن به حدود 4 هزار تومان،‌ اظهار داشت: تحلیل‌های مختلفی در مورد افزایش قیمت دلار مطرح است، برخی دلیل این افزایش را سفرهای زائران در اربعین به کربلا می دانند  و عده‌ای آن را به دلیل انتخابات آمریکا و برخی نیز عنوان کردند که افزایش تقاضا و رونق اقتصادی منجر به افزایش قیمت دلار شده است.

وی با اشاره به اینکه ازسمت  مسئولان دولتی هیچ کس اظهارنظری در مورد دلیل افزایش قیمت دلار مطرح نکرده است افزود: دلایل عنوان شده گمانه‌زنی در سطح رسانه‌ ای بوده است اما باید توجه داشت که افزایش قیمت دلار طبیعی بوده و بارها هم در اتاق بازرگانی تهران مطرح شده که در طول سه سال گذشته حدود 60 درصد تورم ریالی داشتیم، اما اثر آن روی ارز دیده نشد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: دولت یازدهم با دلار 3050 تومان کار خود را آغاز کرد و آن را با قیمت 3500 تومان تقریباً ثابت نگه داشت و باید توجه داشت که این ثبات به دلیل تزریق ارز مبادله‌ای بوده است اما در نتیجه در دو هفته قبل نرخ ارز  به صورت ناگهانی جهش کرد و توانست قسمتی از 60 درصد تورم را پوشش دهد.

وی افزود: دولت‌ها فکر می‌کنند بروز قیمت واقعی دلار باعث تضعیف ریال می‌شود، بنابراین به صورت مصنوعی قیمت آن را حفظ می‌کنند و اما ارز ناگهان به قیمت واقعی خود می رسد.

خوانساری در بخش دیگری از سخنانش به تزریق دلار ارزان در دولت گذشته  اشاره کرد و اظهار داشت:  پیشنهاد دولت(یازدهم) در لایحه بودجه برای قیمت دلار 3300 تومان است و با توجه به قیمت 3970 تومانی فعلی بیش از 600 تومان اختلاف وجود دارد و انتظار ما از دولت این است که واقعیت‌ها دیده شود.

وی با اشاره به اینکه کلیات بودجه در مجلس با رقم 320 هزار میلیارد تومان بسته شده است گفت: این رقم 8.7 درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت ‌236 هزار میلیارد تومان هزینه جاری در بودجه پیش‌بینی کرده که نسبت به سال قبل 11 درصد افزایش داشته و نشان می‌دهد، خبری از کوچک شدن دولت نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top