تاریخ انتشار: سه شنبه 1395/10/21 - 14:14
کد خبر: 222624

واکنش دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز به یک جشن مختلط

لیستی 80 نفره متشکل از 40 دختر و 40 پسر در جلوی سلف دانشگاه پر می شود که هزینه هر نفر نیز 25 هزارتومان بوده است که در عصر سه شنبه 30 آذرماه هنگام اذان مغرب سوار اتوبوس شده و به تالار محل برگزاری رفته اند. تالار محل برگزاری در جاده سپیدان واقع است که در صورت لزوم ادرس آن را نیز خواهم گفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز پیرامون برگزاری جشن مختلط شب یلدا که به بهانه کمک به کودکان سرطانی با مجوز معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی شیراز برگزار شد، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد صادقی گفت: بر اساس آیین نامه اردوهای دانشجویی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور مصوب جلسه 297 مورخ 15/6/95 که از سوی وزارت علوم ماه ها قبل به کلیه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور ابلاغ شده است و ما خودمان هم در شورای فرهنگی دانشگاه صنعتی شیراز آن را بررسی کردیم، در بخش اول، تعاریف، ماده اول اردوی دانشجویی تعریف شده است، " اردوی دانشجویی به سفر جمعی گروهی از دانشجویان است که با مجوز دانشگاه برگزار می شود " که در مورد برنامه شب یلدا هم صادق است.

این فعال دانشجویی افزود: حال با توجه به اردو بودن این برنامه، بر اساس بخش چهارم، مجوز برگزاری اردو ماده 22 " برگزاری هر اردو یا سفر دانشجویی با شرایط زیر مستلزم اخذ مجوز از شورای فرهنگی دانشگاه است. " که طبق مدرک موجود، معاونت فرهنگی دانشگاه جناب آقای حسام الدینی بدون مجوز شورای فرهنگی و به رای خود و طریقه کدخدا منشی کلیه مجوزهای لازم از جمله مجوز ثبت نام دختر و پسر در جلوی سلف دانشگاه و در اختیار قرار دادن اتوبوس دانشگاه و حمایت مالی را صادر کردند.

صادقی اظهار داشت: لیستی 80 نفره متشکل از 40 دختر و 40 پسر در جلوی سلف دانشگاه پر می شود که هزینه هر نفر نیز 25 هزارتومان بوده است که در عصر سه شنبه 30 آذرماه هنگام اذان مغرب سوار اتوبوس شده و به تالار محل برگزاری رفته اند. تالار محل برگزاری در جاده سپیدان واقع است که در صورت لزوم ادرس آن را نیز خواهم گفت.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شیراز  تاکید کرد: در این اردوی مختلط تعدادی از کودکان بی سرپرست بوده اند، نه بیماران سرطانی و همچنین خانواده ای در آن محل حضور نداشته است و طبق بررسی ها و شواهد هیچ کس از سوی مسئولین یا کارمندان دانشگاه در تالار برگزاری حضور نداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: انکارهای صورت گرفته از سوی ریاست دانشگاه و معاونت فرهنگی کاملا طبیعی است چراکه در طی این سه سال ونیم حضور در دانشگاه صنعتی شیراز و یک سال ونیم دبیری تشکل انجمن اسلامی از این موارد که میخواهند با اغماض برخورد کنند، زیاد دیده شده است.

صادقی گفت: دیده شده است که تنها برای یک تقلب در امتحان یک دانشجو ارشد برای بار دوم مشروط و اخراج می شود اما در مسائل فرهنگی و انضباطی هیچ برخوردی صورت نمیگیرد که واقعا جای تاسف دارد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: حال سؤالی که پیش می آید این است که بیماران سرطانی و والدین آن ها، باغ نزدیک دانشگاه، حضور نماینده دانشگاه را آقایان مقدسی و حسام الدینی از کجا آروده اند؟

دانشجوی دانشگاه صنعتی شیراز خاطرنشان کرد: سخن آخر اینکه  این قبیل بی قانونی ها و عدم تمکین به قانون و کدخداگری ها برای بار اول نبوده است و ما این قبیل موارد را در سال های اخیر به دفعات دیده ایم از جمله هفته خوابگاه های سال جاری و با اینگونه برخوردارها، آقایان عملا شان و شخصیت شورای فرهنگی و همچنین دانشگاه و دانشجویان را زیر سؤال برده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top